بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم جولای (3 تا 7 مرداد)

تحلیل بنیادی فارکس هفتگیافزایش نرخ بهره در ایالات‌متحده، آشفتگی سیاسی در ایتالیا

تمام نگاه‌ها به جلسه هفته آینده فدرال رزرو است. افزایش 75 نقطه پایه‌ای نرخ بهره تقریبا مسجل شده و معامله گران برای تائید یا رد رکود، به اظهارات پاول و گزارش تولید ناخالص داخلی چشم خواهند دوخت. در اروپا نیز دور جدیدی از داده‌های تورمی منتشر خواهد شد، هرچند که شاید یورو در حال حاضر بیشتر تحت تاثیر بحران سیاسی ایتالیا قرار داشته باشد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم جولای (3 تا 7 مرداد)

مهم‌ترین رویدادهای هفته

افزایش نرخ بهره تابستانی فدرال رزرو

اخیرا تغییر چشم‌گیری در بازارهای مالی رخ داده و نگرانی از تورم بالا جای خود را به نگرانی از رشد اقتصادی داده است. داده‌های اقتصادی دریافتی تاکنون نشانه‌ای قطعی بروز نداده‌اند اما نظرسنجی‌های اقتصادی حاکی از افت شدید تقاضا دارند، چراکه مصرف‌کنندگان دیگر حواسشان را جمع کرده‌اند. این امر در قیمت کالاها نیز منعکس‌شده، همه‌چیز از فلزات گرفته تا مواد غذایی و انرژی اخیرا افت کردند. کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و بهبود اختلالات زنجیره تامین، موجب کاهش انتظارات تورمی شده است. فعالان بازار معتقدند که ضربه‌ای که به بخش تقاضا وارد آمده موجب حل مشکل تورم خواهد شد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم جولای (3 تا 7 مرداد)

کاهش انتظارات تورمی

در این شرایط، تصمیم روز چهارشنبه فدرال رزرو بسیار مهم خواهد بود. افزایش 75 نقطه پایه‌ای نرخ بهره در حال حاضر به‌صورت کامل در بازار قیمت‌گذاری شده است و بازار با احتمال 15 درصد افزایش 100 نقطه پایه‌ای را نیز در نظر دارد، هرچند این اقدام چندان واقع‌بینانه نیست چراکه حتی عضو هاوکیشی مثل والر هم از این مقدار افزایش نرخ بهره حمایت نکرده است. با ضعفی که در داده‌ها وجود دارد و سرمایه‌گذارانی که فریاد می‌زنند «تورم در حال از دست دادن قدرتش است»، دلیلی برای انجام چنین اقدام سخت‌گیرانه‌ای وجود ندارد. در این جلسه ما پیش‌بینی‌های اقتصادی فدرال رزرو را نخواهیم داشت، بنابراین کنفرانس مطبوعاتی پاول اهمیت دوچندانی خواهد داشت. سوال اساسی اینجاست که فدرال رزرو برای کاهش سرعت خودش به چه چیزی نیاز دارد؟ آیا کاهش رشد اقتصادی کافی است؟

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم جولای (3 تا 7 مرداد)

اتمام چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال آینده

در روز پنج‌شنبه با انتشار اعداد اولیه GDP سه‌ماهه دوم متوجه خواهیم شد که آیا اقتصاد وارد رکود شده است یا خیر. اقتصاد در سه‌ماهه نخست هم کوچک‌تر شده بود و اگر بازهم این اتفاق رخ دهد، ازنظر تئوری وارد رکود شده‌ایم. اقتصاددانان وال‌استریت انتظار بهبود رشد اقتصادی را دارند درحالی‌که مدل فدرال رزرو آتلانتا از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده به کاهش 1.6 درصدی اشاره دارد.

دلار اما در هفته‌های گذشته به‌شدت در برابر سایر ارزها قوی شده است و در حال حاضر نیز موقعیت منحصربه‌فردی دارد. دلار می‌تواند هم از رکود جهانی و هم از ادامه تورم که منجر به تشدید اقدامات فدرال رزرو می‌شود، سود ببرد. این ارز به ارزی برای تمام فصول اقتصادی تبدیل‌شده و به نظر می‌رسد تا زمانی که چشم‌انداز اقتصادی سایر نقاط جهان رنگ بهبودی به خود نبیند، این رویه ادامه داشته باشد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم جولای (3 تا 7 مرداد)

مقایسه شاخص تورمی PCE و نرخ رشد فصلی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده

در روز جمعه هم داده‌های بسیاری نظیر شاخص قیمتی PCE منتشر خواهند شد.

گام‌های لرزان یورو

داده‌های تورمی اتحادیه اروپا برای ماه ژوئن به همراه اولین برآورد GDP سه‌ماهه دوم سال جاری در روز جمعه منتشر خواهند شد. بانک مرکزی اروپا در این هفته نرخ بهره خود را بیش از انتظارات افزایش داد، اما بازهم یورو نتوانست قدرت لازم برای صعودی مطمئن را کسب کند.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم جولای (3 تا 7 مرداد)

بحران دیگری برای اتحادیه اروپا

کابوسی که یورو در آن قرار دارد بدتر نیز خواهد شد، بحران انرژی بر مصرف‌کنندگان فشار وارد کرده و هزینه‌های وام‌دهی بالا نیز به ریسک‌های رکودی اضافه خواهد کرد. معامله‌گران دریافته‌اند که هر رکودی در جهان اگر رخ دهد اروپا مرکز آن خواهد بود و متاسفانه آخرین نظرسنجی‌های تجاری نیز این را تائید می‌کنند. سفارشات تجاری جدید برای سه ماه متوالی است که کاهش داشته و اخیرا نرخ کاهش آن هم شتاب گرفته است، این دو عامل نشان از آن دارند که اقتصاد اتحادیه برای سه‌ماهه دوم کوچک خواهد شد. علاوه بر این موارد، ریسک‌های سیاسی بحران پدید آمده در ایتالیا نیز به منو اضافه شده است.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم جولای (3 تا 7 مرداد)

افزایش اسپرد اوراق آلمان و ایتالیا

دولت ماریو دراگی سقوط کرده و ملت به سمت انتخاباتی زودهنگام در ماه سپتامبر پیش می‌روند. نظرسنجی‌ها نشان از پیروزی ائتلاف نیروهای راست افراطی دارد که می‌تواند موجب تشدید ترس از بحران بدهی دولت ایتالیا شود، دولتی که اقتصادش 150 درصد تولید ناخالص داخلی‌اش بدهی داشته و روی کار آمدن دولت جدید می‌تواند کارایی ابزار ضد واگرایی ECB را آزمایش کند.

ین در انتظار داده‌های کلیدی

برخلاف سایر کشورها، بانک مرکزی ژاپن همچنان پای خود را به‌شدت روی گاز فشار می‌دهد. تورم فعلی موجب پافشاری بانک مرکزی ژاپن روی سیاست‌های خود شده و حتی افزایش نرخ بهره را به‌عنوان مانعی برای ضعف ین نمی‌بیند، امری که قطعا غلط است. دو عامل کلیدی سقوط ین افزایش اسپرد نرخ‌های بهره به دلیل خودداری BOJ از تغییر سیاست‌ها و از دست رفتن تراز تجاری مثبت به خاطر افزایش قیمت‌های انرژی بود. بنابراین قبل از اتمام روند نزولی ین این عوامل باید تغییر کنند. اگر سایر بانک‌های مرکزی هم روند افزایش نرخ بهره خود را متوقف کنند نیز همین اتفاق رخ خواهد داد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم جولای (3 تا 7 مرداد)

تورم خاموش ژاپن

علی‌رغم اظهارات اخیر اعضا، به نظر می‌رسد که بانک مرکزی ژاپن در شرف تغییر رویکردی عظیم قرار دارد، تغییری که به احتمال قوی در ماه سپتامبر رخ خواهد داد. هدف کورودا افزایش انتظارات تورمی و وارد آمدن شوکی مثبت به اقتصاد است، اما اگر ین بیش از این ارزش خود را از دست دهد این کار او بی‌فایده خواهد بود. اگر با یک ارز ضعیف بیش از مقدار صادرات خود واردات داشته باشید نتیجه معکوس خواهد بود. داده‌های تورمی توکیو که در روز جمعه منتشر می‌شوند، در کنار آخرین گزارش اشتغال و خرده‌فروشی، بخش کلیدی این پازل هستند.

در انتها، داده‌های تورمی استرالیا برای سه‌ماهه دوم نیز در روز چهارشنبه منتشر خواهند شد.

منبع:Xm

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

4 دیدگاه در “تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم جولای (3 تا 7 مرداد)
  1. کامران امیریان گفت:

    با عرض سلام و تشکر بابت تلاش شبانه روزی شما عزیزان :
    چند موردی که به نظرم میرسه برای درک بهتر مخاطب از تمامی تحلیل ها و مطالب سایت ،
    1_اگه از کلمات اختصاری استفاده میکنید توی پرانتز معنی مختصری هم بنویسد مثلا CPI(
    شاخص هسته اصلی قیمت مصرف کنندگان )
    2_اگر در نمودارها زیر تمامی اصتلاحات به فارسی هم ترجمه بشه درک بهتری به مخاطب میده .
    توضیح :
    این نوع اموزش باعث یادگیری ضمیر ناخداگاه مخاطب هم میشه…
    با تشکر
    کامران امیریان

    1. ممنون از پیشنهادتون

  2. تورج گفت:

    بسیار عالی

  3. جمیل گفت:

    از نظر تکنیکال. تا ۱۸۴۵ و دوباره به کف ویکلی. دوبار به کف برخورد داشته و نتونسته کف رو بشکنه و برای بار سوم
    اگر نتونه کف رو بشکنه یعنی این کف از ارزش بالایی برخوردار هست و پایان موج نزولی. و از نظر فاندامنتال. افزایش بیش از حد شاخص دلار برای اقتصاد آمریکا مضر است. این نوشته ها خلاصه هست. که راجع بهش می‌شود ساعت ها بحث و تبادل نظر کرد. و در پایان تشکر با کمال ادب از
    پیج و کانال تلگرام. که واقعا توضیحات بی نظیری رو میدهید
    ممنون. پایدار و پاینده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟