بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل هفتگی فارکس در هفته نخست سپتامبر (7 شهریور تا 11 شهریور)

تحلیل بنیادی فارکس هفتگی

هفته پیش‌رو؛ اهمیت گزارش NFP و داده تورمی اروپا در این بازار پرتلاطم

با افزایش گمانه‌زنی‌ها از افزایش نرخ بهره بعدی فدرال رزرو، گزارش NFP این هفته اهمیت بالایی پیدا کرده است. نگاه سرمایه‌گذاران به داده تورمی اروپا قبل از تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره ماه سپتامبر نیز است، اروپایی که چشم‌انداز اقتصادی روشنی ندارد. PMI چین و داده‌های فصلی این هفته کانادا و استرالیا هم در ارزیابی سلامت اقتصادهای بزرگ مهم خواهند بود.

آیا گزارش NFP ماه اوت مسیر دلار را تغییر خواهد داد؟

گزارش دستمزدهای بخش غیر کشاورزی این هفته ایالات‌متحده برای فدرال رزرو یکی از آخرین قطعات پازل تعیین نرخ بهره ماه سپتامبر است. اما قبل از این گزارش، داده‌های مهم دیگری نیز در پیش است.

شاخص ترکیبی قیمت خانه‌ها S&P/CS و اعتماد مصرف‌کننده Conference Board به ترتیب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه منتشر خواهند شد. برای چهارشنبه PMI شیکاگو و گزارش اشتغال ADP را نیز داریم، در روز پنج‌شنبه PMI بخش تولیدی موسسه ISM منتشر خواهد شد. در روز جمعه نیز گزارش NFP منتشر خواهد شد که پس از داده غیرمنتظره 528 هزار شغلی ماه قبل، انتظار می‌رود برای ماه اوت 290 هزار شغل جدید ایجاد شده باشد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته نخست سپتامبر (7 شهریور تا 11 شهریور)

روند داده NFP

پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری در پایین‌ترین سطح خود پس از همه‌گیری، یعنی 3.5 درصد بدون تغییر اعلام شود. میانگین درآمد ساعتی هم انتظار می‌رود که کمی بالاتر از 5 درصد اعلام شود. تداوم رقابتی بودن بازار کار در کنار نشانه‌های اولیه کاهش تورم، سرمایه‌گذاران را در مورد مسیر مورد انتظار نرخ بهره دچار سردرگمی کرده است، زیرا فدرال رزرو حتی باوجود تشدید نگرانی از رکود، همچنان از موضع هاوکیش خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

شانس افزایش نرخ بهره 0.75 درصدی همچنان در حال افزایش است، اما اگر بازار کار دچار مشکل شود ممکن است بازهم احتمال افزایش نرخ بهره 0.5 درصدی پیشی بگیرد. با توجه به انتشار ضعیف بخش اشتغال داده PMI، احتمال تداوم این امر در روز جمعه وجود خواهد داشت اما نمی‌توان احتمال یک شگفتی دیگر را هم به‌طور کامل رد کرد.

درهرصورت شرایط دلار آمریکا تغییری نکرده است، هرگونه داده ضعیفی به دلیل وضعیت ارز ذخیره بودن خنثی می‌شود و در صورت مثبت بودن داده‌ها، تقویت دلار دوچندان خواهد بود.

تورم 9 درصدی در اروپا

تورم در اروپا برخلاف آمریکا هنوز به اوج خود نرسیده و با بحران انرژی در حال تشدید شدن نیز است. قیمت گاز در اروپا بازهم افزایش یافت و قراردادهای آتی گاز به بالاترین سطح خود در هفته گذشته رسیدند. تداخل در انتقال سایر انواع سوخت از طریق کشتی‌ها به دلیل خشک‌سالی، وابستگی به گاز را افزایش داده است. پس از اعلام شروع دوره تعمیرات و نگهداری برنامه زیری نشده نورد استریم از 31 اوت به مدت 3 روز، ریسک کمبود گاز در این قاره باز هم بر سر زبان‌ها افتاده است.

تورم ماه ژوئیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رکورد 8.9 درصدی رسید. جدیدترین تخمین‌ها از شاخص قیمت مصرف‌کننده وزنی ماه اوت تا 9.0 هم درصد رسیده است.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته نخست سپتامبر (7 شهریور تا 11 شهریور)

تداوم روند صعودی تورم اروپا

اعضای بانک مرکزی قطعا قبل از جلسه بعدی خود در 8 سپتامبر، به این تورم بالا توجه بالایی خواهند داشت. باوجود کاهش قیمت نفت و بنزین که منجر به کاهش تورم اصلی خواهد شد، ECB تمایلی به اتمام اولین چرخه افزایش نرخ بهره خود طی یک دهه اخیر ندارد؛ حتی اگر تورم بازهم افزایش یابد. اگر دلار اجازه دهد، یورو در این محیط می‌تواند با افزایش تورم تقویت شود.

شاخص احساسات اقتصادی ناحیه یورو در روز سه‌شنبه، PMI نهایی تولیدی در روز پنج‌شنبه و قیمت‌های تولیدکننده و داده‌های تجاری آلمان در روز جمعه برای بررسی نشانه‌های رکود در اروپا زیر نظر خواهند بود.

ارزهای کالایی در سیطره محرک‌های خارجی

دلارهای کالایی استرالیا، نیوزلند و کانادا در یک ماه گذشته به دلیل تغییرات سنتیمنت و انتظارات از فدرال رزرو نوسان بالایی داشتند. این سه ارز توانستند کف‌های ماه جولای خود را حفظ کنند اما مسیر آینده برایشان همچنان مبهم است، چراکه مشکلات اقتصادی چین عامل جدیدی به عدم قطعیت موجود اضافه کرده و فدرال رزرو هم برخلاف شرط‌بندی‌های بازار به‌هیچ‌وجه به تغییر سیاست‌های خود نزدیک نیست. بنابراین داده‌های داخلی باوجود اثرگذاری بر سرعت سیاست‌های انقباضی بانک‌های مرکزی این کشورها، محرک اصلی قیمت نخواهند بود.

با این اوصاف دلار کانادا به دلیل وابستگی کمتر به چین عملکرد بهتری نسبت به آزی و کیوی تا بدین جای سال داشته است.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته نخست سپتامبر (7 شهریور تا 11 شهریور)

نوسان بالای ارزهای کالایی در سال 2022

داده GDP روز چهارشنبه احتمالا این روند را تایید خواهند کرد.

در استرالیا تخمین ساخت‌وساز و هزینه‌های سرمایه‌ای سه‌ماهه دوم به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه منتشر خواهد شد، اما داده مهم برای معامله گران دلار استرالیا PMI ماه اوت چین خواهد بود. PMI تولیدی دولتی در چهارشنبه و PMI کاکسین در پنج‌شنبه منتشر خواهند شد.

نگرانی از کندی اقتصاد چین تاثیر زیادی بر ارزهای کالایی و دارایی‌های ریسکی گذاشته است. به دلیل اقدامات حمایتی پکن که کمی از نگرانی‌ها کاسته، علی‌رغم انتشار ناامیدکننده PMI می‌توان انتظار ضربه محدودتری به سنتیمنت ریسک‌پذیری بازار را داشت.

در نیوزلند هم چشم سرمایه‌گذاران به شاخص اعتماد کسب وکارها دوخته شده تا ببیند که آیا با انتشار چشم‌انداز کسب و کار ANZ در روز چهارشنبه، از کف ماه ژوئن خود فاصله می‌گیرد یا خیر.

منبع: Xm

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

4 دیدگاه در “تحلیل هفتگی فارکس در هفته نخست سپتامبر (7 شهریور تا 11 شهریور)
  1. مهدی مقتدا گفت:

    با سلام ، واقعا این مقالات بنیادی هفتگی که منتشر می کنید بی نظیره . مثل یک چراغ راه میمونه که مسیر تاریک بازار به کمکش روشن میشه و در کنار تکنیکال خیلی کمک می کنه . دمتون گرم و خسته نباشید .

  2. kinghamid_fx گفت:

    اگه بصورت صوتی هم منتشر بشه عالی میشه.

  3. لاهوتی گفت:

    ANZ چیه پاراگراف و خط اخر

    1. اسم بانکیه که اون شاخص رو منتشر میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟