مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 29 تیر

  • تورم 9.4 درصدی انگلیس، گزارش درآمدزایی بهتر نتفلیکس و گزارش درآمدزایی تسلا

انتظارات برای شرکت نتفلیکس به حدی بد بود که این شرکت توانست با 970000 اشتراک کمتر در سه ماهه گذشته منجر به شگفتی در بازار شود. کاهش کمتر در اشتراک‌ها همراه با کارمزدهای بالاتر، سود این شرکت را در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته 7% افزایش داده، علی‌رغم این که شرکت نزدیک به 340 میلیون دلار به دلیل رشد دلار آمریکا ضرر کرده است. قیمت سهام این شرکت در معاملات پس اتمام ساعات معاملاتی بازار 8% افزایش یافت. (علاوه بر 5 درصدی که در طول جلسه معاملاتی افزایش یافته بود)

بیشتر سهام شرکت‌های حوزه فناوری دیروز روز خوبی داشتند. شاخص نزدک 3% جهش کرد در حالی که S&P500 با 2.76% افزایش، بهترین روز خود را از سه هفته گذشته سپری کرد. انگیزه این رشد کاملا مشخص نبود اما افت دلار آمریکا مطمئنا به تقویت خوش بینی در مورد گزارشات درآمدزایی فصلی کمک کرده است.

با این حال، پیش‌بینی‌ها و چشم انداز همچنان نزولی باقی ماندند و تا زمانی که بتوانیم ثابت کنیم که این رشد می‌تواند پایدار باشد هر بازگشتی را می‌توان به‌عنوان جهشی در بازار نزولی در نظر گرفت. گزارشات درآمدزایی نشان خواهد داد که درآمدهای شرکت آمریکایی تا چه اندازه در برابر سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو و افزایش ارزش دلار انعطاف پذیر هستند. هر خبر بدی می‌تواند به سرعت خلق و خوی مثبت را تحت تأثیر قرار دهد.

گزارش درآمدزایی شرکت تسلا

امروز تسلا آخرین گزارش درآمدزایی فصلی خود را منتشر خواهد کرد. تحلیلگران انتظار دارند در سه ماهه دوم در نتیجه تعطیلی کارخانه در شانگهای به دلیل قوانین سختگیرانه چین برای دستیابی به سیاست آمار مبتلایان صفر ویروس کرونا، درآمد این شرکت حدود 2.5% کاهش یابد. درآمد خالص تعدیل شده و سود ممکن است تا 10% کاهش یافته باشد. تسلا احتمالاً هدف رشد تحویل سالانه خود را حفظ خواهد کرد و این به معنای تسریع تحویل خودروها در نیمه دوم سال است.

خبر مهم بعدی این است که توییتر به اولین هدف خود در شکایت علیه ایلان ماسک رسید. یک قاضی در ایالت دلاور به این شرکت اجازه داد تا روند رسیدگی به پرونده شکایت را تسریع کند. محاکمه اکنون قرار است در اوایل اکتبر برگزار شود، در حالی که تیم حقوقی ایلان ماسک یک جدول زمانی 3-4 ساله را مد نظر داشتند.

برای ایلان ماسک ماه اکتبر خیلی زود است، اما این استدلال که انتظار بیش از حد به تجارت توییتر آسیب می‌رساند و تصمیمات عملیاتی و سرمایه گذاری مهم را به تعویق می‌اندازد، قانع کننده‌تر از نیاز به 4 سال جستجو در حساب‌های توییتر برای یافتن حساب‌های جعلی بود.

با این امید که ایلان ماسک مجبور می‌شود توییتر را با قیمت 54 دلار برای هر سهم بخرد، سهام توییتر به 40 دلار بازگشت.

تورم 9.4 درصدی انگلیس

بخش انرژی و کامودیتی‌ها نیز دیروز افزایش یافتند. قیمت نفت خام آمریکا از مرز 103 دلار گذشت، در حالی که معاملات آتی مس 2 درصد جهش داشتند.

رشد قیمت نفت و کامودیتی‌ها در روز گذشته، رشد 1 درصدی شاخص FTSE را به همراه داشت. اما چشم انداز FTSE برای نیمه دوم سال به دلیل ترس از رکود که می‌تواند به تقاضا آسیب برساند و درآمد شرکت‌های انرژی و معدنی را تحت تاثیر قرار دهد، بسیار ضعیف شده است.

همچنین پس از استعفای جانسون، نخست وزیر انگلیس، عدم اطمینان‌های سیاسی بالاتری در بریتانیا وجود دارند.

شرایط اقتصاد کلانی چندان ایده آل نیست. تورم انگلیس از 9.1% ماه قبل به 9.4% در ماه ژوئن رسید. پیش‌بینی‌ها برای این شاخص 9.3% بودند. این بدین معناست که تلاش‌های بانک مرکزی انگلیس (BoE) برای کاهش تورم موفقیت آمیز نبوده و باید شرایط پولی را انقباضی‌تر کند.

جفت ارز GBPUSD به دلیل تضعیف دلار به بالای 1.20 بازگشت. مشابه شرایط جفت ارز EURUSD، جفت ارز GBPUSD نیز در صورتی که دلار ضعیف باقی بماند می‌تواند روند صعودی را ادامه دهد. در سطوح فعلی، انتظار می‌رود دلار اصلاحی داشته باشد، اما خریداران دلار در کمین تصمیمات آتی فدرال رزرو هستند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟