مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 15 تا 19 آذر: قیمت طلا همچنان در سرگردانی

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

بازار طلا زشت و بدون هیچ جهت مشخصی است

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو، اظهارات هاوکیش پاول، رئیس فدرال رزرو بر احساسات بازار طلا تاثیر زیادی گذاشته است. آخرین نظرسنجی طلای کیتکو نشان می‌دهد که در کوتاه مدت هیچ جهت روشنی برای بازار طلا وجود ندارد زیرا قیمت‌ها همچنان سطوح بحرانی را حفظ کرده ولی زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس باقی مانده‌اند. تحلیلگران وال استریت برای دومین هفته متوالی چشم‌انداز کوتاه مدت قیمت طلا را مختلط می‌بینند.

هم‌زمان، احساسات در میان سرمایه‌گذاران خرد در هفته گذشته به شدت کاهش یافته است، تحلیلگران بازار خاطر نشان می‌کنند که طلا در حال تلاش برای جذب مومنتوم صعودی جدید است. آنها گفتند که افزایش ترس از تورم با انتظارات از سیاست‌های انقباضی سریع‌تر از حد انتظار فدرال رزرو خنثی شده است.

بیشتر بخوانید: سیاست پولی بانک مرکزی یا Monetary Policy چیست؟

بازار طلا حتی پس از داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار برای اشتغال غیر کشاورزی آمریکا نتوانست تقاضای پایدار پیدا کند، روز جمعه وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که ۲۱۰ هزار شغل در ماه نوامبر ایجاد شده است که به طور قابل توجهی بدتر از انتظارات بود. پیش‌بینی‌ها بر روی افزایش ۵۵۰ هزار شغل بود. (نرخ بیکاری بهتر از انتظارات بود.)

با این حال، برخی از اقتصاددانان گفته‌اند که اگرچه داده‌های بیکاری ناامید کننده بود، اما آنقدر ضعیف نبود که فدرال رزرو را از تسریع تیپرینگ در جلسه آتی سیاست‌گذاری باز دارد.

این هفته ۱۴ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند که از این میان ۴ نفر یا ۲۷ درصد معتقد بودند که قیمت طلا در هفته آتی افزایش خواهد یافت. همچنین به طور همزمان سناریوهای نزولی و خنثی هرکدام ۵ رای یا ۳۶ درصد از آرا را به خود اختصاص دادند.

در همین حال، در مین استریت ۹۸۴ رای به صندوق انداخت شد. از این تعداد ۵۰۱ نفر یا ۵۱ درصد منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. ۳۱۹ نفر یا ۳۲ درصد معقتد به کاهش قیمت طلا بودند و ۱۶۴ نفر یا ۱۷ درصد نیز بی‌طرف بودند.

احساسات سرمایه‌گذاران خرد نسبت به هفته گذشته که ۶۷ درصد معتقد به صعود طلا بودند، به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. این تغییر در حالی رخ می‌دهد که طلا برای سومین هفته متوالی کاهش یافته است. قیمت طلا در هفته گذشته حدود ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 15 تا 19 آذر: قیمت طلا همچنان در سرگردانی

  • نیکلاس فراپل، مدیر کل ABC Bullion گفت که حمایت در ۱۷۶۰ دلار در هر اونس سطح مهمی است. او افزود که اگر طلا بتواند بالاتر از این سطح بماند، می‌تواند در کوتاه مدت به سمت آزمایش سطح ۱۸۱۱ دلار در هر اونس حرکت کند.
    فراپل اضافه کرد که داده‌های ناامیدکننده اشتغال و اخیار منفی در مورد کرونا و گسترش سویه اومیکرون می‌تواند حمایت بیشتری از قیمت طلا ارائه کند.
  • آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در فارکس لایو گفت که با توجه به ترس جدید از کرونا نسبت به طلا خوشبین است. وی افزود که ویروس جدید اومیکرون به معنای رشد اقتصادی ضعیف‌تر و سیاست‌های پولی تسهیلی‌تر است.

اگرچه پاول در هفته گذشته لفاظی‌های هاوکیش خود را افزایش داده و گفته است که اکنون زمان بازنشسته کردن کلمه «گذرا» برای توصیف تورم است، اما برخی از تحلیلگران انتظار ندارند به این زودی شاهد تغییر قابل توجه در سیاست‌های پولی باشیم.

  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management گفت:« ما مدتی است که می‌گوییم اقتصاد آنقدر قوی نیست که ادعا می شود. تورم احتمالا طولانی‌تر و قوی‌تر خواهد بود و فدرال رزرو جرات کنترل مناسب تورم را ندارد. یک طوفان عالی برای قیمت طلا در راه است.»

با این حال، تحلیلگران دیگر هنوز متقاعد نشده‌اند که طلا می‌تواند در برابر انتظارات فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو سیاست‌های پولی را با شدتی بیشتر از حد انتظار برای مبارزه با تورم تشدید خواهد کرد، مقاومت کند.

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم نوامبر (15 تا 19 آذر)

  • مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس گفت که او در کوتاه مدت منتظر است که طلا به سمت آزمایش حمایت ۱۷۵۰ دلار در هر اونس حرکت کند چرا که فدرال رزرو به دنبال تسریع تیپرینگ است.

اوله هانسن، رئیس استراتزی کالا در بانک ساکسو گفت که افزایش قیمت طلا در شرایطی که رالی‌های این فلز گرانبها با فشار فروش مواجه می‌شوند، دشوار است.
او گفت:« رفتار نه چندان چشمگیر طلا در طول هفته اخیر نیز ادامه یافت. آن هم زمانی که علی‌رغم نگرانی‌ها در مورد اومیکرون، کاهش بازده اوراق خزانه‌داری و کاهش موقت دلار نتوانست تقاضای مناسبی پیدا کند.»
او همچنین گفت که در حالی بررسی است تا ببیند آیا حمایت اولیه ۱۷۶۰ دلار در هر اونس برای کوتاه مدت باقی خواهد ماند.

منبع: Kitco

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟