بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 6 تا 10 دی: نقدینگی پایین در بازار

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

فاکتورهای فصلی، قوی به نظر می‌رسد، اما تحلیلگران می‌پرسند که آیا قیمت می‌تواند تا پایان سال بالای ۱۸۰۰ دلار باقی بماند؟

با نزدیک شدن قیمت به ۱۸۰۰ دلار در هر اونس، احساسات نسبت به طلا همچنان صعودی است. با این حال، توصیه تحلیلگران این است که تا می‌توانید این هفته معامله نکنید.

اکثر تحلیلگران وال استریت خاطر نشان می‌کنند که طلا در حال شروع یک فصل قوی است. با این حال، دو هفته آینده شاهد نوسانات بالا به خاطر حجم پایین بازار خواهیم بود. بسیاری از شرکت‌کنندگان بزرگ در حال حاضر به خاطر تعطیلات کریسمس از بازار خارج هستند. مشارکت پایین در نظرسنجی آنلاین مین استریت نیز چنین مساله‌ای را منعکس می‌کند.

این هفته ۱۳ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در این میان ۹ تحلیلگر یا ۶۹ درصد منتظر افزایش طلا در هفته اینده بودند. همچنین به طور همزمان دیدگان نزولی و خنثی هر کدام ۲ رای یا ۱۵ درصد را به خود اختصاص داد.

در طرف دیگر، از مجموع ۶۳۸ رای دریافت شده در نظرسنجی آنلاین مین استریت، ۳۴۳ نفر یا ۵۴ درصد معتقد به افزایش طلا در هفته آینده بودند. ۱۳۴ نفر یا ۲۱ درصد معتقد به کاهش قیمت طلا و ۱۶۱ نفر یا ۲۵ نفر نیز بی‌طرف بودند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 6 تا 10 دی: نقدینگی پایین در بازار

ادامه روند صعودی در حالی اتفاق می‌افتد که طلا توانست هفته معاملاتی کوتاه خود را بالای سطح ۱۸۰۰ به پایان برساند. سطحی که نسبت به هفته گذشته تغییر زیادی نداشت. اکثر تحلیلگران نسبت به طلا در کوتاه مدت صعودی هستند. زیرا ماه‌های دسامبر و ماه‌های ابتدایی سال به صورت فصلی، دوره‌های قدرتمندی برای طلا هستند.

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت:« نه سال از ده سال گذشته، شما با خرید طلا در آخرین روزهای معاملاتی قبل از کریسمس و فروش آن تا ۱۱ ژانویه سود کسب می‌کردید. همیشه در آغاز سال جدید ابهامات زیادی وجود دارد، بنابراین سرمایه‌گذاران برای پوشش خود، به سراغ خرید طلا می‌روند.»

همراه با عوامل فصلی مثبت، تحلیلگران به خاطر بهبود چشم‌انداز تکنیکال طلا، به این فلز گرانبها خوش‌بین هستند. در صورتی که طلا بتواند مقاومت اولیه را در ۱۸۱۵ دلار و مقاومت ثانویه خود را در ۱۸۳۵ دلار بشکند، می‌توان به حرکت صعودی آن امید بیشتری داشت.

با این حال، همه تحلیلگران در کوتاه مدت به طلا خوشبین نیستند.

  • دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital گفت که اگرچه طلا هفته آینده فضایی برای صعود دارد، اما به خاطر تقویت دلار آمریکا، صعودی بودن بر روی طلا دشوار است.

وی گفت:« دلار آمریکا از بالاترین سطح ماه نوامبر خود بالاتر نرفته است، اما همچنان در یک روند صعودی قوی است و این موضوع بر طلا تاثیر خواهد گذاشت. وقتی فدرال رزرو به دنبال افزایش سه باره نرخ بهره در سال آینده است، نمی‌خواهد دلار را بفروشم.»

  • کریستوفر وکیو، استراتژیست ارشد بازار در DailyFX، گفت که در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف است اما گفت که نسبت به این فلز گرانبها خوشبین نیست.
    او گفت:« طلا فاقد اخبار بنیادین برای افزایش پایدار است. با توجه به اینکه فدرال رزرو به دنبال افزایش نرخ بهره در سال آینده است، بازده واقعی باید افزایش یابد و این موضوع برای طلا منفی خواهد بود.»

منبع: Kitco

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟