بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲ تا ۴ اسفند: گاو‌ها کنترل طلا را در دست گرفته‌اند

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

نگرانی‌های ژئوپلیتیک قیمت طلا را به نزدیکی ۱۹۰۰ دلار رساندند، گاوها کنترل کامل را در دست دارند

شبح یک جنگ احتمالی، آسمان اروپای شرقی را پوشانده است و در طرف دیگر ترس بازار از ناتوانی بانک‌های مرکزی برای کنترل تورم قیمت طلا را به سطح ۱۹۰۰ دلار در هر اونس رسانده است که بالاترین سطح در ۸ ماه گذشته است. سنتیمنت صعودی ثابت در طلا نشان می‌دهد که قیمت می‌تواند در کوتاه مدت حتی بالاتر هم برود.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان می‌دهد که اکثریت قابل توجهی از تحلیلگران بازار و سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه مدت نسبت به طلا تمایلات صعودی دارند. در حالی که نگرانی‌هایی وجود دارد که کاهش تنش‌ها بین ایالات متحده و روسیه می‌تواند تقاضا برای دارایی امن را کاهش دهد. اما تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که کاهش ارزش طلا به خوبی با حمایت مواجه می‌شود.

  • شان لوسک، یکی از مدیران Walsh Trading گفت: « مومنتوم تکنیکال قدرتمندی در طلا وجود دارد و قیمت طلا به سمت آزمایش سطح ۱۹۰۰ دلار در هر اونس می‌رود. اما نباید بازار را تعقیب کرد. باید منتظر کاهش قیمت برای پیدا کردن فرصت خرید بود.»

این هفته ۱۸ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. از این میان ۱۳ نفر یا ۷۲ درصد برای هفته آینده بر روی طلا صعودی بودند. در همیان زمان سه تحلیلگر یا ۲۲ درصد منتظر کاهش قیمت طلا در هفته آینده بودند و یک تحلیلگر یا ۵ درصد نیز سوگیری خنثی داشت.

در همین حال، ۸۶۴ نفر در رای گیری آنلاین مین استریت شرکت کردند. از این تعداد ۵۶۴ نقر یا ۶۵ درصد بر روی طلا صعودی بودند. ۱۹۶ نفر یا ۲۳ درصد نزولی و ۱۰۴ نفر یا ۱۲ درصد نیز بی‌طرف بودند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲ تا ۴ اسفند: گاو‌ها کنترل طلا را در دست گرفته‌اند

احساسات صعودی گسترده در حالی ایجاد شده است که قیمت طلا از ابتدای هفته نزدیک به ۳ درصد افزایش داشتند و قیمت طلا کمی کمتر از ۱۹۰۰ دلار در هر اونس کندل هفتگی خود را بست.

در نظرسنجی این هفته طلا، بسیاری از تحلیلگران نسبت به طلا خوشبین بودند چرا که طلا توانسته است نقاط مهم مقاومت تکنیکال خود را بشکند. آنها افزودند که منتظر شکسته شدن سطح ۱۹۰۰ دلار در هر اونس در بازه کوتاه مدت هستند.

لوسک گفت که پتانسیل افزایش قیمت طلا به ۱۹۱۶ دلار را در کوتاه مدت می‌بیند. وی افزود محرک طلا تنها تقاضا برای دارایی امن به خاطر ناامنی‌های ژئوپلیتیک نیست. بلکه عدم اطمینان در بازار به دلیل تشدید سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی بزرگ باعث ابهام در بازارهای سهام شده است.
او گفت:« پول رایگانی که قیمت سهام را به عرش رسانده بود در حال اتمام است. یک تنظیم مجدد بزرگ در قیمت سهام در راه است. اما نمی‌دانیم چقدر بزرگ خواهد بود. این عدم قطعیت منجر به حمایت طلا در هر نزول آتی خواهد شد.»

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، گفت که او فکر می‌کند در صورت کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی، قیمت طلا کاهش می‌یابد. با این حال، او خاطر نشان کرد که تضعیف بازارهای سهام همچنان می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند.

وی گفت:« در حال حاضر سرمایه‌گذاران طلا باید صبور باشند و هر کاهش قیمتی را بخرند.»

  • دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsom Analysis گفت که از نظر تکنیکال، طلا به اشباع خرید رسیده است و باید اصلاح کند. با این حال، او افزود که در حال حاضر به فکر فروش طلا نیست.
    او گفت:« من نمی‌خواهم در حالی وارد آخر هفته طولانی [بانک‌های آمریکا روز دوشنبه تعطیل هستند] شوم که معامله خرید باز در طلا یا نفت دارم. چرا که نمی‌دانم در مورد اوکراین چه خواهد شد. بله، طلا به اشباع خرید رسیده است اما من در حال حاضر فروشنده نیستم.»
  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management نیز گفت که او منتظر کاهش قیمت در هفته آینده است، با این حال، او در زمینه فروش طلا در شرایط فعلی محتاط خواهد بود.
    او گفت:« یک پولبک کوتاه مدت در طلا ضروری است، اما رویدادهای اوکراین می‌تواند به طور ناگهانی همه‌ چیز را تغییر دهد.»
  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، تنها رأی بی طرف در مورد طلا در این هفته بود. او گفت که حرکت بعدی طلا به آنچه در اروپای شرقی اتفاق می افتد بستگی دارد.
    او گفت:« در واقع من فکر می‌کند [طلا] می‌تواند حرکت مهمی در رابطه با افزایش یا کاهش تنش‌های سیاسی در اوکراین داشته باشد، اما انتخاب جهت دشوار است. طلا در این هفته یک رالی عالی داشته است و قرار است مقداری بازگشت برای پر کردن معاملات خرید داشته باشد، اما اگر وضعیت بدتر شود، رالی فعلی ممکن است برای مدت بیشتری ادامه یابد.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟