بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 9 تا 13 اسفند: ترس از جنگ کاهش یافت

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

ترس به اوج خود رسیده و سنتیمنت طلا کمی نزولی شده است

حمله روسیه به اوکراین به حمایت از طلا ادامه خواهد داد. با این حال، به گفته برخی از تحلیلگران، ترس و عدم اطمینان که قیمت طلا را افزایش می‌داد، اکنون به اوج خود رسیده است و احساسات در مورد فلز گرانبها در کوتاه مدت اندکی نزولی شده است.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو تصویر قطعی از این فلز گرانبها را نشان نمی‌دهد. با این حال، احساسات نزولی در کوتاه مدت یک برتری نسبی دارد. در همین حال، در مین استریت احساسات بسیار صعودی است.

  • آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در فارکس لایو عملکرد قیمت طلا را در شرایطی توصیف کرد که سرمایه‌گذاران در حال هضم نوسانات حدود ۱۰۰ دلاری در روز پنجشنبه هستند. با شروع تهاجم روسیه به اوکراین، قیمت طلا در بالاترین حد روزانه خود به ۱۹۷۶ دلار در هر اونس رسید که بالاترین سطح از سپتامبر ۲۰۲۰ است. با این حال، بازار نتوانست رشد نزدیک به ۳ درصدی خود را حفظ کند و دوباره به پایین‌ترین سطح خود در ۱۸۷۸ دلار در هر اونس بازگشت.
    باتن گفت:« در اوج بحران، طلا نشان داد که تنها دارایی امنی است که سرمایه‌گذاران می‌خواهند داشته باشند. این نشان داد که ارزش ذاتی طلا به عنوان یک دارایی چقدر مهم است. با این حال، ما احتمالا اوج ترس و نگرانی در مورد اوکراین را پیش از این گذرانده‌ایم و این می‌تواند یک باد مخالف برای طلا باشد.»
    باتن خاطر نشان کرد که در کوتاه مدت نسبت به طلا بی‌طرف است.

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. از این میان شش نفر یا ۴۰ درصد بر روی طلا صعودی بودند. هفت تحلیلگر یا ۴۷ درصد نظری نزولی داشتند و دو تحلیلگر یا ۱۳ درصد نیز نسبت به طلا در کوتاه مدت بی‌طرف بودند.

در همین زمان ۱۰۰۱ رای در نظرسنجی طلای مین استریت شرکت کردند. از این تعداد ۷۱۰ نفر یا ۷۱ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. ۱۸۷ نفر یا ۱۹ درصد منتظر کاهش قیمت بودند. و ۱۰۴ نفر یا ۱۰ درصد نیز در کوتاه مدت سوگیری خنثی داشتند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 9 تا 13 اسفند: ترس از جنگ کاهش یافت

چشم‌انداز صعودی سرمایه‌گذاران خرد در حالی است که قیمت طلا هفته را با کاهش به پایان رساند. هر اونس طلا در هفته گذشته حدود ۰.۵ درصد کاهش یافت. در حالی که هفته گذشته مین استریت و وال استریت به طور قابل توجهی بر روی طلا صعودی بودند.

با نگاهی به آینده، برخی از تحلیلگران خاطر نشان کردند که علی‌رغم بریک‌اوت طلا در روز پنج‌شنبه، بازارها همچنان در یک روند صعودی قوی باقی مانده‌اند. چرا که شاهد اوج‌هایی بالاتر از اوج‌های قبلی و کف‌هایی بالاتر از کف‌های قبلی هستیم.

  • دیویم مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital، خاطرنشان کرد که طلا حتی قبل از اینکه موج تقاضای امن را آغاز کند، حمایت قوی پیدا کرده است. وی افزود که هرگونه عدم اطمینان جدید در بازار یا افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی به حمایت از قیمت‌ها ادامه خواهد داد.

برخی از تحلیلگران نیز نسبت به طلا خوش‌بین هستند زیرا تورم تهدید اقتصادی مهم تری نسبت به درگیری در اروپای شرقی است.

  • آدریان دی، رئیس  Adrian Day Asset Management گفت:« وضعیت سیاست‌های پولی دلیل حرکت طلا در چند ماه گذشته است و مطمئنا این موضوع در کوتاه مدت به گونه‌ای حل نمی‌شود که برای طلا منفی باشد»

اگرچه انتظار می‌رود فدرال رزرو در ماه آینده نرخ‌های بهره را افزایش دهد، تا از افزایش بیشتر تورم جلوگیری کند، اما بازارها برای حرکت تهاجمی کمتر قیمت‌گذاری می‌کنند. این مساله به گفته برخی تحلیلگران برای طلا همچنان صعودی است.

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته آخر فوریه (9 تا 13 اسفند)

در حالی که هنوز برخی احساسات صعودی در بازار وجود دارد، برخی از تحلیلگران گفته‌اند که تغییر قیمت طلا در روز پنجشنبه برخی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را ناامید خواهد کرد و این موضوع می‌تواند در کوتاه مدت بر قیمت‌ها تاثیر بگذارد.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management می گوید: «طلا به طور جدی به اشباع خرید رسیده بود و باید پولبک می‌زد، اما از نظر تکنیکال شاهد ایجاد یک الگوی ستاره دنباله‌دار بزرگ با حجم بالا هستیم که این خبر خوبی نیست.»
  • مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، گفت که در هفته آینده نسبت به طلا نزولی است و سقوط به زیر سطح 1877 دلار می تواند منجر به آزمایش سطح 1850 دلار در هر اونس شود.

چندلر افزود که داده های مثبت اقتصادی ایالات متحده، به ویژه گزارش قوی داده‌های اشتغال غیرکشاورزی برای ماه فوریه در روز جمعه، می‌تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد.

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟