بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲۲ تا ۲۶ فروردین: در انتظار بریک‌اوت

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

با افزایش سنتیمنت صعودی، طلا به سمت آزمایش سطح ۱۹۵۰ دلار در هر اونس حرکت می‌کند

سنتیمنت بازار طلا به شدت صعودی باقی مانده است و این فلز گرانبها علی‌رغم افزایش بازده اوراق خزانه‌داری همچنان به تثبیت خود ادامه می‌دهد. افزایش بازده اوراق خزانه‌داری به علت تشدید سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو در طول سال ۲۰۲۲ است.

آخرین نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان می‌دهد که هیچ تحلیلگر وال استریت در کوتاه مدت نسبت به طلا نزولی نیست و اکثریت قابل توجهی انتظار دارند قیمت طلا در هفته اینده افزایش داشته باشد. در عین حال سرمایه‌گذاران خرد نیز به شدت بر روی طلا صعودی هستند.

بسیاری از تحلیلگران به انعطاف‌پذیری طلا اشاره کرده‌اند زیرا بازده اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله به بالاترین سطح خود در ۳ سال گذشته رسیده است. موج فروش اوراق خزانه‌داری از آن جهت بوده است که در صورتجلسه ماه مارس فدرال رزرو، اعضای کمیته پیشنهاد دادند که نرخ بهره را در دو جلسه آتی می‌توانند ۵۰ نقطه پایه افزایش دهند. بانک مرکزی ایالات متحده همچنین انتظار دارد پس از جلسه سیاست پولی ماه مه ترازنامه خود را کاهش دهد.

علی‌رغم تمام این اخبار نزولی، طلا توانسته است بین ۱۹۰۰ تا ۱۹۵۰ دلار در هر اونس تثبیت شود. در حالی که تحلیلگران هنوز یک بریک اوت را نمی‌بینند، اما انتظار دارند قیمت‌ها همچنان به آزمودن سطوح بالای خود ادامه دهد.

  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو می‌گوید:« با توجه به اینکه در این هفته توانستیم از ماجرای کاهش ترازنامه و چند اظهار نظر هاوکیش اعضای فدرال رزرو جان سالم بدر ببریم، معتقدم طلا می‌تواند در هفته آینده بالاتر برود. طلا همچنان بین سطوح ۱۸۹۰ تا ۱۹۵۰ دلار است، اما من به طور فزاینده‌ای معتقدم که طلا در مرحله بعدی باند بالایی را آزمایش می‌کند.»

این هفته ۱۶ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، ۱۰ تحلیلگر معادل ۶۳ درصد منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. شش تحلیلگر یا ۳۷ درصد نیز در مورد حرکت این هفته طلا اظهار بی‌طرفی کردند.

در همین حال از ۸۴۲ رای اخذ شده در نظرسنجی آنلاین مین استریت، ۴۷۸ نفر یا ۵۷ درصد نظر صعودی بر روی طلا در هفته آینده داشتند. ۱۹۸ نفر یا ۲۳ درصد نظر نزولی داشتند و ۱۶۶ نفر یا ۲۰ درصد نیز نظر خنثی داشتند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲۲ تا ۲۶ فروردین: در انتظار بریک‌اوت

چشم‌انداز صعودی در حالی است که قیمت طلا هفته جاری را با حدود ۱ درصد افزایش بالای سطح ۱۹۴۵ دلار در هر اونس به پایان رساند.

  • دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital، گفت که با توجه به وضعیت طلا در این هفته، او انتظار دارد قیمت طلا در هفته آینده به 1960 در هر اونس افزایش یابد.
    او گفت:« اگر طلا در این شرایط به زیر ۱۹۰۰ دلار در نمی‌رود، من نمی‌دانم چه اتفاق دیگری می‌تواند این کار را انجام دهد.»

با این حال، مدن گفت که او انتظار ندارد به زودی شاهد یک بریک اوت باشیم. وی افزود: برای اینکه طلا به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس بازگردد، باید جنگ روسیه با اوکراین تشدید شود. وی خاطر نشان کرد که در صورت تهدید روسیه برای عرضه نفت و گاز به اروپا می‌توان شاهد عدم اطمینان ژئوپلیتیک قابل توجهی بود که منجر به کاهش ارزش سهام و افزایش قیمت انرژی می‌شود.

او گفت: «اگر سهام کاهش یابد، سرمایه‌گذاران به سرعت به سراغ پوشش‌های ریسک می‌روند و در این میان طلا می‌تواند به بالاترین سطح خود در تاریخ برسد.»

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم آوریل (22 تا 26 فروردین)

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، گفت که طلا همچنان یک دارایی جذاب برای سرمایه گذاران است زیرا نوسانات بر بازارهای مالی حاکم است.
    او گفت:« افرادی که می‌خواهند از نوسانات بازارهای مالی دوری کنند، به سمت طلا حرکت می‌کنند.»
    با این حال، استریبل گفت که سرمایه‌گذاران باید احتیاط کنند زیرا قیمت‌ها در محدوده بالایی خود در حال تثبیت است.
    او گفت:«باید جایگاه اصلی را در طلا حفظ کرد. باید در محدوده بالایی کمی سود کسب کرد و زمانی که قیمت به زیر ۱۹۰۰ دلار رسید دوباره به دنبال خرید بود.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲۲ تا ۲۶ فروردین: در انتظار بریک‌اوت
  1. Xman گفت:

    همینطور هست ولی باید منتظر بود محدوده 1950 تا 1960 خیلی مهم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟