بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

سنتیمنت منفی سرمایه‌گذاران، طلا را در این هفته به زیر 1800 می‌کشد!

تحلیل طلا

احساسات نزولی سرمایه‌گذاران خبر از کاهش قیمت طلا به زیر 1800 دلار در هفته آینده می‌دهد

در هفته‌ای که گذشت، بازار طلا بدترین عمل‌کرد هفتگی خود را از حدود یک سال پیش تا کنون ثبت کرد. طبق آخرین نظرسنجی هفتگی طلای Kitco News، با توجه به کاهش ریسک‌پذیری در میان تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران خرد وال استریت، ممکن است هفته آینده نیز، هفته خوبی برای طلا نباشد.

طلا نه‌تنها در هفته‌ای که گذشت کاهش قیمت 3.7 درصدی را به ثبت رساند، بلکه این چهارمین هفته متوالی بود که قیمت طلا کاهش می‌یابد. با نزدیک شدن دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته، بازار طلا تحت فشار فروش قابل توجهی قرار گرفته است. اگرچه برخی از تحلیل‌گران گفته‌اند که به نظر می‌رسد طلا به شرایط بیش‌فروش رسیده باشد، اما همچنان با مسیر سخت و چالش‌برانگیزی برای صعود مواجه است.

  • دارین نیوزوم، رئیس بخش تحلیلی دارین نیوزوم، گفت: «به قول قدیمی‌ها، بازارها می‌توانند بیش از آنچه که بسیاری از ما می‌توانیم تحمل کنیم، در شرایط بیش‌خرید یا بیش‌فروش باقی بمانند. علاوه بر این، قانون شماره 6 نیوزوم به ما می‌گوید که در نهایت، فاندامنتال پیروز است و در حال حاضر، فاندامنتال دلار آمریکا همچنان صعودی است.»
  • مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex نیز خاطرنشان کرد که اندیکاتورهای مومنتوم اندکی بیش‌کشش را نشان می‌دهند. اما او معتقد نیست که در کوتاه‌مدت جهت حرکت بازار تغییر کند. وی همچنین افزود که می‌توانیم شاهد کاهش قیمت طلا به 1780 دلار در هر اونس در هفته آینده باشیم.
    او افزود: « علی‌رغم اینکه آمار و داده‌های اقتصادی، پایدار بودن تورم را نشان می‌دهد، اما افزایش نرخ‌های بهره همچنان طلا را در حالت تدافعی نگه خواهد داشت.»

این هفته 17 تحلیل‌گر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. از میان شرکت‌کنندگان، دو تحلیل‌گر یا معادل 12 درصد، انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را داشتند، 12 تحلیل‌گر یا معادل 71 درصد، در کوتاه‌مدت نسبت به طلا سوگیری نزولی داشتند، و 3 تحلیل‌گر یا معادل 18 درصد، روندی خنثی برای طلا متصور بودند.

در همین حال، 932 نیز رای در نظرسنجی آنلاین Main Street جمع‌آوری شد. از این تعداد، 481 نفر یا معادل 51 درصد به انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را داشتند، 286 نفر یا معادل 31 درصد انتظار کاهش قیمت طلا، و 165 رأی دهنده یا معادل 18 درصد روندی خنثی برای طلا در کوتاه‌مدت متصور بودند.

نظرسنجی طلااگرچه سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا خوش‌بین هستند، اما احساسات ریسک‌پذیری نسبت به هفته گذشته که نشان‌دهنده سوگیری صعودی 61 درصدی بود، به شدت کاهش یافته است.

همزمان با افزایش ارزش دلار آمریکا، بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که افزایش بازده اوراق خزانه‌داری نیز بر این فلز گران‌بها تاثیرگذار خواهد بود.

  • کریس وکیو، تحلیلگر ارشد بازار در DailyFX، گفت که بازده واقعی اوراق خزانه‌داری به سطوح قبل از همه‌گیری رسیده است و روند صعودی آن تازه شروع شده است.

این هفته، شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده نشان داد که تورم سالانه از 8.5 درصد در ماه مارس به 8.3 درصد در ماه آوریل کاهش یافته است. اگرچه تورم کمی بالاتر از حد انتظار بود، اما وکیو گفت که نشانه‌ها حاکی از این است که تورم به اوج خود رسیده است.

او گفت: «تورم بالا باقی خواهد ماند و فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد که به افزایش شدید نرخ‌های بهره ادامه دهد. در نهایت، نرخ‌های بهره واقعی بالاتر خواهد رفت و این موضوع، خبر بدی برای طلا است. من فکر می‌کنم بالاخره زمان آن فرا می‌رسد که طلا به راحتی زیر 1800 دلار در هر اونس معامله شود. من انتظار دارم که تا پایان سال، قیمت طلا به زیر 1700 دلار برسد.»

 

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟