بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سقوط سنتیمنت در بازار طلا؛ هشدار نوسان شدید در گردهمایی جکسون هول

سقوط سنتیمنت در بازار طلا؛ هشدار نوسان شدید در گردهمایی جکسون هول

باتوجه به افت 3 درصدی انس در هفته گذشته و نیز تقویت دلار و فشار ناشی از گردهمایی جکسون هول در هفته پیش رو، ، وال‌استریت اکنون فشار فروش بیشتری برای طلا متصور است. شاخص دلار که در بالاترین سطوح 20 سال اخیر خود قرار دارد در روز جمعه باز هم انس را تحت فشار قرار داد تا فیوچرز طلای ماه دسامبر با 3 درصد کاهش به 1763.10 دلار در هر انس برسد.
پس از اتفاق نظر اعضای فدرال رزرو بر لزوم کاهش سرعت چرخه انقباضی در صورتجلسه ماه ژوئیه، بازارها همچنان چشم به سخنرانی‌های آینده دارند. البته از نظر اعضای بان مرکزی، هنوز دیدن اثرات افزایش نرخ بهره بر تورم از اهمیت بالایی برخوردار است.
در هفته آینده همه نگاه‌ها به سخنرانی پاول، ریاست فدرال  در جکسون هول است، که در صبح جمعه در مورد چشم انداز اقتصادی صحبت خواهد کرد.
  • دنیل غالی، استراتژیست بازار کامودیتی موسسه TD گفت: «همه نگاه‌ها به گردهمایی جکسون هول است. بازار پس از یک چرخه انقباضی شروع به قیمت گذاری کاهش نرخ بهره کرده است و سخنرانی پاول یکی از کلیدی‌ترین ابزارهای فدرال رزرو برای کنترل این بازار است. به نظر می‌رسد که انتظارات بازار با اقدامات فدرال رزرو برای کنترل تورم همسو نیست. انتظار می‌رود نرخ بهره همچنان بالا بماند که این امر قطعا به ضرر طلا است».

نتایج نظرسنجی

نتایج نظرسنجی کیتکو در وال‌استریت نشان می‌دهد که از میان 11 تحلیلگر شرکت‌کننده، 55% درصد انتظار ریزش، 27 درصد خنثی و 18 درصد انتظار صعود طلا را دارند.
نتایج نظرسنجی کیتکو در مین‌استریت نشان می‌دهد که از 709 شرکت‌کننده، 35% درصد انتظار ریزش، 19% خنثی و 46% انتظار صعود طلا را دارند.
سقوط سنتیمنت در بازار طلا؛ هشدار نوسان شدید در گردهمایی جکسون هول

محرک‌های کلیدی

  • جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو گفت: «از نظر تکنیکالی روند طلا نزولی است. هدف این روند در کوتاه مدت 1725 دلار خواهد بود. مقاومت اولیه نیز ابتدا 1762.70 و سپس بالاترین قیمت روز سه‌شنبه یعنی 1775.90 است».
  • مایکل مور، بنیانگذار Moor Analytics گفت: «ریزش انس به سطوح زیر 1800 دلار موجب عقب‌نشینی خریداران شده است. اگر طلا بتواند خود به بالای محدوده 1786-1788 دلاری برساند خریداران دوباره به بازار برخواهند گشت. گپ نزولی حفظ شده در روز دوشنبه می‌تواند منجر به برگشت قیمتی شود که برای روزها یا هفته‌ها ادامه داشته باشد».
  •  فرانک مک گی، فروشنده فلزات گرانبهای Alliance Financial، گفت: «در حال حاضر بهترین تصمیم برای معامله طلا فروش در اصلاحات رو به بالا است، چراکه روند فعلی طلا نزولی خواهد بود. طلا نمی‌تواند با نرخ بهره بالا و محیط انقباضی که فد ایجاد کرده، مقابله کند».
منبع: Kitco
اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “سقوط سنتیمنت در بازار طلا؛ هشدار نوسان شدید در گردهمایی جکسون هول
  1. rahmat-fxma گفت:

    سلام و درود همکار عزیز . ممنون خسته نباشید

  2. مجتبی گفت:

    ماهم شما رو دوست داریم که زحمت میکشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟