بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سنتیمنت نامشخص بازار در هفته آینده و سردرگمی طلا حول 1750 دلار

سنتیمنت نامشخص بازار در هفته آینده و سردرگمی طلا حول 1750 دلار

طلا باز هم در محدوده خنثی به دام افتاده و سنتیمنت نامشخص سرمایه گذاران مین استریت و تحلیلگران وال استریت با وجود حفظ حمایت 1750، هیچ روند واضحی را نشان نمی‌دهد. با تداوم لحن هاوکیش فدرال رزرو طلا می‌خواهد در تقلا برای یافتن هر فرصتی برای صعود است. تحلیلگران معتقدند که پس از سخنرانی پاول در گردهمایی جکسون هول فروشندگان دست بالا را خواهند داشت.
هرچند پاول آنچنان هم که برخی انتظار داشتند هاوکیش ظاهر نشد اما باز هم به خطرات تورم بالا برای اقتصاد و تداوم افزایش نرخ بهره اشاره داشت. وی بیان داشت که برای نزدیک کردن هر چه بیشتر تورم به هدف 2 درصدی بانک مرکزی، نرخ بهره شاید برای مدتی طولانی‌تری در سطوح بالا حفظ شود.
  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: «با نرخ بهره بالا طلا مسیر دشواری برای صعود خواهد داشت. طلا حول یک حمایت کلیدی در حال نوسان است و من شانس بالایی برای صعود نمی‌بینم».
اما برخی تحلیلگران نیز معتقدند که کاهش فشارهای تورمی بازار را به سمت قیمت‌گذاری فدرال رزروی داویش سوق خواهد داد که این امر به ضرر دلار آمریکا و به نفع طلا است.
روز جمعه، وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که شاخص اصلی هزینه های مصرف شخصی (PCE) در مقیاس سالانه برای ماه جولای 4.6 درصد افزایش یافته است که نسبت به ماه قبل (رشد 4.8 درصدی) کاهش داشت.
  • آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در سایت Forexlive.com گفت: «گزارش تورمی روز جمعه مهم‌تر از صحبت‌های پاول است. تورم در حال کاهش است و طلا باید واکنش مثبتی داشته باشد. قیمت‌های بازار برای افزایش نرخ بهره 0.75 درصدی ماه سپتامبر بسیار بالاست و با شروع افول انتظارات، طلا می‌تواند صعود داشته باشد».
ابزار CME FedWatch نشان می‌دهد که احتمال افزایش نرخ بهره 0.75 یا 0.50 درصدی در ماه آینده 50-50 است.

نتایج نظرسنجی

نتایج نظرسنجی کیتکو در وال‌استریت نشان می‌دهد که از میان 16 تحلیلگر شرکت‌کننده، 38 درصد انتظار ریزش، 25 درصد خنثی و 38 درصد انتظار صعود طلا را دارند.
نتایج نظرسنجی کیتکو در مین‌استریت نشان می‌دهد که از 561 شرکت‌کننده، 27 درصد انتظار ریزش، 20 درصد خنثی و 53 درصد انتظار صعود طلا را دارند.
سنتیمنت نامشخص بازار در هفته آینده و سردرگمی طلا حول 1750 دلار
با کنار گذاشتن سنتیمنت بازار که حمایت چندانی از طلا نمی‌کند تنها محرک باقیمانده مهم نرخ بهره آمریکا خواهد بود. تحلیلگران می‌گویند که علی‌رغم اظهارات اخیر پاول اگر کاهش تورم تداوم یابد فدرال رزرو از سرعت افزایش نرخ بهره خواهد کاست.
سنتیمنت نامشخص بازار درحالی ادامه می‌یابد که قیمت طلا نسبت به جمعه هفته گذشته 0.8 درصد کاهش داشت.
  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management Inc، گفت: «قیمت طلا در هفته آینده می‌تواند افزایش داشته باشد چراکه صحبت‌های پاول چیز جدیدی به چشم انداز فعلی اضفه نکرد. عدم افزایش چشم‌گیر بازده اوراق و دلار امریکا نیز نشان از همین دارند. دلار از نظر تکنیکالی نیاز به استراحت دارد که در صورت وقوع طلا می‌تواند قدرت بگیرد».
  • دارین نیوسام، رئیس Darin Newsom Analysis Inc، گفت: «به نظر من طلا در کوتاه مدت صعودی است. دلار در نمودار هفتگی درحال تشکیل سقف دوگانه است که با زیرش به زیر سطح 104.64 این الگو تایید خواهد شد».
منبع:Kitco
اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟