مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

سنتمینت صعودی طلا نشان از یک شورت اسکوئیز دارد؛ نه یک بریک اوت

سنتمینت صعودی طلا نشان از یک شورت اسکوئیز دارد؛ نه یک بریک اوتحفظ حمایت 1700 دلار در هر انس علی‌غم صعود شاخص دلار آمریکا به سقف‌های جدید 20 ساله نشان از بهبود سنتیمنت در این بازار دارد. فضا برای رشد بیشتر انس وجود دارد اما تحلیلگران معتقدند که با تداوم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو سرمایه گذاران نباید امید چندانی به این صعود داشته باشند. احتمال افزایش نرخ بهره 0.75 درصدی فدرال رزرو در 21 سپتامبر در حال حاضر 88 درصد است.

  • شان لوسک، یکی از مدیران شرکت معامله‌گری Walsh گفت: «داده‌های اقتصادی هفته آینده می‌توانند موجب تضعیف شاخص دلار و تقویت انس شوند، اما افزایش نرخ بهره فدرال رزرو از بازده اوراق و در نتیجه شاخص دلار حمایت خواهد کرد. طلا در هفته آینده می‌تواند به 1760 دلار برسد اما این واقعیت که صعود بیشتری درکار نخواهد بود تغییری نمی‌کند».
  • مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex,، گفت: «هر افزایشی در قیمت طلا یک اصلاح موقت در روند نزولی خواهد بود. من منتظر افزایش قیمت برای یک پوزیشن فروش خوب هستم. چیزی که واضح است کاهش تورم و توجه بازار به افزایش نرخ بهره 0.75 درصدی فدرال رزرو در انتهای ماه است. با این وجود به نظر من روند تورم اصلی ممکن است جعلی باشد و همچنان شاهد سطوح بالایی در این داده و حتی افزایش تورم خالص نیز باشیم. این صعود البته ماهیتی اصلاحی خواهد داشت و آغاز یک روند جدید نیست».

نتایج نظرسنجی کیتکو در وال‌استریت نشان می‌دهد که از میان 16 تحلیلگر شرکت‌کننده، 31 درصد انتظار ریزش، 13 درصد خنثی و 56 درصد انتظار صعود طلا را دارند.
نتایج نظرسنجی کیتکو در مین‌استریت نشان می‌دهد که از 495 شرکت‌کننده، 31 درصد انتظار ریزش، 18 درصد خنثی و 52 درصد انتظار صعود طلا را دارند.

سنتمینت صعودی طلا نشان از یک شورت اسکوئیز دارد؛ نه یک بریک اوت

پس رسیدن سنتیمنت نزولی به سقف‌های چندین ساله خود، خوش‌بینی میان سرمایه گذاران مین استریت به طرز چشم‌گیری بهبود یافته است. افزایش اطمینان در کوتاه‌مدت درحالی رخ داده که طلا پس از سه هفته افت پیاپی در هفته گذشته نسبتا بدون تغییر معامله شد.

  • کریس وکیو، تحلیلگر ارشد بازار در DailyFX.com، گفت: «علی‌رغم محیط چالش برانگیز موجود، گاوها می‌توانند از حفظ حمایت 1700 دلاری مطمئن باشند. برای شکست حمایت 1680 دلار اتفاق قابل توجهی باید رخ دهد. به نظر من طلا همچنان بدون روند است و بین کشمکش بازدهی واقعی و تورم گیر کرده است».

به دلیل اتمام روند صعودی دلار و عدم نوانایی این شاخص در حفظ سقف‌های 20 ساله، بسیاری از تحلیلگران به روند صعودی طلا خوش‌بین هستند.

  • دیوید مدن، استراتژیست بازار در Equiti Capital، گفت: «هرچند به نظر می‌رسد که طلا در محدوده خنثی 1700 دلار گیر کرده است اما قدرت انعطاف پذیری بالای آن می‌تواند توجهات را به خودش جلب کند. این مسیر می‌تواند آغازی بر پایان همبستگی منفی طلا و شاخص دلار باشد. من همچنان نسبت به شاخص دلار خوشبین هستم چراکه فدرال رزرو در مقایسه با بانک های مرکزی انگلستان و اروپا موقعیت بهتری برای تزریق اعتماد به ارز خودش قرار دارد».

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “سنتمینت صعودی طلا نشان از یک شورت اسکوئیز دارد؛ نه یک بریک اوت
  1. ebi1981 گفت:

    مثل همیشه تحلیل ها،یسیار عالی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟