مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

افزایش جذابیت طلا در پی تلاطم شدید در بازارهای جهانی

افزایش جذابیت طلا در پی تلاطم شدید در بازارهای جهانی

نوسانات بازار سهام منجر به جذابیت طلا به عنوان یک دارایی امن شده و سنتیمنت کوتاه مدت را بهبود داده است

بازار طلا ششمین ماه متوالی را با کاهش قیمت به پایان رساند اما با توجه به حرکت تقاضا به سمت دارایی‌های امن، به نظر می‌رسد سنتیمنت بازار در حال بهبود است.

آخرین نظرسنجی طلای کیتکو نشان می‌دهد که هم تحلیلگران وال استریت و هم سرمایه‌گذاران خرد مین استریت نسبت به طلا در کوتاه مدت خوشبین هستند. در حال حاضر قیمت‌ها در حال تقلا در کف‌های قیمتی ۲ سال اخیر هستند.

به گفته تحلیلگران، پس از نوسانات شدید و قابل توجه در بازارهای مالی جهان، طلا دوباره درخشش خود را به دست خواهد آورد. در اوایل هفته گذشته، بانک انگلستان مجبور شد در بازار اوراق قرضه دولتی این کشور مداخله کرده و اوراق گیلت (اوراق قرضه دولت انگلستان) را خریداری کند. سقوط در بازار اوراق قرضه بریتانیا پس از آن آغاز شد که دولت اعلام کرد نزدیک به ۳۰۰ میلیارد پوند برای حمایت از اقتصاد تحت فشار خود هزینه خواهد کرد.

همچنین این طرح که نشان از کسری بودجه فزاینده در اقتصاد بریتانیا دارد، باعث شد که پوند انگلستان در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح تاریخ خود برسد. تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که مداخله بانک مرکزی انگلستان در بازار کمتر از یک هفته پس از آن رخ داد که بانک مرکزی ژاپن مجبور شد برای اولین بار از سال ۱۹۹۸ از ارز خود حمایت کند. این عمل به خاطر افزایش فزاینده ارزش دلار در بازارهای جهانی انجام شد.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت: « اگرچه طلا در برابر دلار آمریکا افت قابل ملاحظه‌ای داشته است، اما در برابر ین، پوند و یورو همچنان نزدیک به اوج‌های تاریخی خود قرار دارد.»

او گفت:« هنگامی که هرج و مرج بازارهای مالی را در بر می‌گیرد، طلا تبدیل به یک ارز جهانروای بسیار محبوب می‌شود و این باید به طلا کمک کند تا از قیمت خود در برابر افزایش ارزش دلار حفاظت کند. ما شاهد یک جهش قابل توجه در معاملات طلا هستیم و اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم این معاملات قیمت را به کدام سو می‌کشد.»

در این هفته در مجموع ۱۶ تحلیلگر در نظر سنجی وال استریت کیتکو شرکت کردند. در این میان ۱۰ تحلیلگر یا ۶۳ درصد نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته آینده خوشبین بودند. همچنین آرای نزولی و خنثی نیز هرکدام با ۳ رای یا ۱۹ درصد آرا، نظر سایر اعضای شرکت کننده در نظرسنجی را نشان می‌دهد.

در مین استریت نیز از ۷۳۱ رای اخذ شده در نظرسنجی آنلاین مین استریت، ۳۸۹ رای یا ۵۳ درصد منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. ۲۲۵ نفر یا ۳۱ درصد پیش‌بینی نزول طلا را داشتند و همچنین ۱۱۷ رای یا ۱۵ درصد نیز نظر خاصی نداشتند.

افزایش جذابیت طلا در پی تلاطم شدید در بازارهای جهانی

این سنتیمنت صعودی در حالی ایجاد شده است که طلا در هفته‌ای که گذشت نزدیک به یک درصد به ارزش خود اضافه کرد. این دومین هفته با بازده مثبت در مجموع ۸ هفته گذشته است.

  • دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsom analysis گفت که پرایس اکشن طلا نشان از یک تغییر کلیدی تکنیکال دارد. او گفت این تغییر نشان از یک روند افزایشی میان مدت دارد.
    وی افزود:« همچنین نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد دلار آمریکا در کوتاه مدت به اوج قیمتی خود رسیده است. چین در مورد فروش دلار آمریکا سر و صدا به راه انداخته است. ممکن است شاهد آن باشیم که شاخص دلار به سمت سقف‌های چند دهه اخیر حرکت کند. در چنین صورتی ممکن است شاهد خروج پول از دلار و حرکت آن به سمت بازارهای دیگر از جمله طلا باشیم.»
  • با این حال فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures نظر دیگری دارد. وی معتقد است که طلا نه تنها در حال ایجاد یک موج حرکتی کوتاه‌مدت است بلکه هم طلا و هم نقره در حال ورود به یک دوره فصلی بسیار قوی هستند. وی افزود اختیارات معامله خرید طلا برای ماه فوریه می‌تواند یک پوشش ریسک مناسب برای خریداران کنونی باشد.
    وی گفت« از نظر فصلی طلا در ۱۲ سال از ۱۳ سال گذشته، در سه هفته آینده افزایش یافته است.
  • با این همه، تمام تحلیلگران نسبت به طلا در کوتاه‌مدت خوشبین نیستند.جیم وایکوف تحلیلگر تکنیکال ارشد در Kitco.com، گفت که نمودار طلا همچنان یک روند نزولی را نشان می‌دهد و این موضوع می‌تواند بر سنتیمنت تاثیر بگذارد.

منبع: Kitco

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟