بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

افت کاهش 90 دلاری اونس جهانی طلا نسبت به سقف‌های اکتبر؛سوگیری نزولی شدید وال استریت

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

چشم انداز کوتاه مدت طلا همچنان تیره و تار است و با شکست سطح حمایت 1650 دلار، تحلیلگران نسبت به این فلز گرانبها سوگیری به شدت نزولی پیدا کرده‌اند. طلا تقریبا 90 دلار نسبت به بالاترین سطح خود یعنی 1737 دلار در ماه اکتبر  کاهش پیدا کرده است، در حالی که بازار آتی طلای Comex در دسامبر با 1.69 درصد کاهش در روز جمعه، در قیمت 1648.70 دلار معامله شد. ساختار تکنیکال چارت طلا نیز کاملاً نزولی است و فروش بیشتر طلا راه به سمت 1600 دلار در هر اونس باز می‌کند.

  • جیم وایکاف، تحلیلگر ارشد کیتکو روز جمعه گفت: «موارد فنی کوتاه مدت نزولی هستند. خریداران طلا و نقره به دلیل ناتوانی این دو فلز در به دست آوردن جایگاه خود به عنوان دارایی‌های امن در بحبوحه مسائل ژئوپلیتیکی و ابهامات در بازار کاملا سردرگم و گیج شده‌اند.

عامل اصلی که برای طلا چالش برانگیز بوده است، تورم بالاتر از حد انتظار است که بازار را مجبور می‌کند تا انتظارات افزایش تهاجمی نرخ بهره فدرال رزرو را مجدداً قیمت‌گذاری کند و این باعث افزایش هر چه بیشتر دلار آمریکا شده است.

  • مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex گفت: «طلا همچنان با مشکل مواجه است. در بازار نقدی، 7 جلسه از 8 جلسه معاملاتی قبلی، قیمت طلا کاهش یافته است. اندیکاتورهای مومنتوم، روند کاهشی دارند. شکست سطح 1642 دلار ممکن است منجر به تست مجدد سطح 1615 دلار شود. رفتن قیمت به بالای سطح 1685 دلار می‌تواند تغییر روند به صعودی را تایید کند و بسته شدن قیمت در بالای سطح 1672 دلار می‌تواند به تثبیت قیمت طلا کمک کند.»

نتایج نظرسنجی

نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان داد که وال استریت اکنون در هفته آینده قیمت طلا را به شدت نزولی می‌داند. از 9 تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی، 78 درصد گفتند که انتظار قیمت‌های پایین‌تری را در هفته آینده برای طلا دارند و تنها 22 درصد نظر صعودی دارند. هیچ یک از آنها نظر خنثی و انتظار حرکات جانبی برای طلا در هفته آینده ندارند.

در بخش خرده‌فروشی برای هفته آینده انتظارات بیشتر صعودی باقی مانده است، اما گرایش نزولی در حال رشد است. نظرسنجی کیتکو نشان داد از 858 شرکت‌کننده در این بخش، 45 درصد انتظار قیمت‌های بالاتر را دارند و 35 درصد انتظار کاهش قیمت را دارند و 20 درصد هم نظر خنثی دارند.

نظرسنجی کیتکو برای اونس جهانی طلا

قیمت گذاری مجدد انتظارات از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

طبق CME FedWatch Tool، نگه داشتن دلار آمریکا در نزدیکی بالاترین سطح 20 ساله خود حاصل انتظارات 99.7 درصدی برای افزایش 75 نقطه پایه‌ای نرخ بهره یک بار دیگر در ماه نوامبر، 74 درصد احتمال افزایش 50 نقطه پایه‌ در دسامبر و احتمالاً یک سری افزایش‌های کوچکتر در در ماه فوریه و مارس است.

تا زمانی که محیط کلان فعلی وجود داشته باشد، احتمال نزول بیشتری برای طلا وجود خواهد داشت.

  • دارین نیوسام، رئیس Darin Newsom Analysis گفت: «طلا در ماه دسامبر روند نزولی کوتاه مدت خود را در نمودار روزانه به پایان نرسانده است، و هدف همچنان نزدیک به 1645 دلار است. هفته گذشته طلا با رسیدن به پایین‌ترین سطح قرارداد به 1648.30 دلار نزدیک شد. روی دیگر سکه این است که شاخص دلار آمریکا همچنان نشان می‌دهد که روند میان‌مدت آن از نقطه نظر تکنیکال کاهش یافته است.»

حتی آن معدود تحلیل‌گرانی که در کوتاه‌ مدت نسبت به این فلز گران‌بها گرایش صعودی دارند، احتمال کاهش قیمت قبل از شروع رالی صعودی طلا را رد نمی‌کنند.

  • مارک لیبوویت، ناشر VR Metals/Resource Letter، گفت: «من خریدار طلا و نقره هستم، اما احساس می‌کنم که ابتدا شاهد کاهش قیمت و رسیدن به کف سطح ماه مارس در سال 2020 (حداقل در سهام) خواهیم بود.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟