بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تثبیت قیمت طلا بالای 1650 دلار در پایان هفته، اما سنتیمنت بازار همچنان نزولی است

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

بازار طلا به بالای 1650 دلار در هر اونس بازگشت و از پایین‌ترین سطح خود در دو سال اخیر در اواسط هفته جهش صعودی کرد. با این حال، بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو، سنتیمنت نزولی مستمر می‌تواند افزایش قیمت طلا در هفته آینده را محدود کند.

برای سومین هفته متوالی، تحلیلگران وال استریت به شدت نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت نزولی هستند. در عین حال، سنتیمنت نزولی در میان سرمایه‌گذاران خرد اندکی از سنتیمنت صعودی پیشی گرفته است.

بازار طلا به دنبال این بود که هفته را با کاهش شدید قیمت به پایان برساند. با این حال، تغییر انتظارات نرخ بهره در روز جمعه، باعث ایجاد یک حرکت صعودی جدید در فلز گرانبها شد. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، برخی از اعضای فدرال رزرو در حال بررسی کاهش سرعت افزایش نرخ بهره پس از ماه نوامبر هستند زیرا نوسانات و عدم اطمینان بر بازارهای مالی حاکم شده است.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، بازارها همچنان شاهد اوج نرخ بهره بالای 5 درصد در اوایل سال 2023 هستند.

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در موسسه Blue Line Futures، گفت که اگرچه فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ بهره را تا پایان سال کاهش دهد، اما افزایش تورم به این معنی است که نرخ ترمینال تغییر نکرده است.

وی افزود که در کوتاه مدت نظرش نسبت به طلا خنثی است زیرا افزایش نرخ بهره همچنان به حمایت از دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود در 20 سال گذشته ادامه می‌دهد.

او گفت: «فکر نمی‌کنم لازم باشد این رالی در بازار طلا را دنبال کنید. ما هنوز به پایان سیاست چرخه انقباضی نرسیده‌ایم و این می‌تواند فشار را بر طلا حفظ کند.»

این هفته، 20 متخصص بازار در نظرسنجی وال استریت کیتکو نیوز شرکت کردند. 11 تحلیلگر (55 درصد) گفتند که هفته آینده نظرشان نسبت به طلا، نزولی است. چهار تحلیلگر (20 درصد) گفتند که نظرشان نسبت به طلا، صعودی است و پنج تحلیلگر (25 درصد) گفتند که در کوتاه مدت نظرشان نسبت به این فلز گرانبها خنثی است.

در بخش خرده فروشی، 473 نفر در این نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. در مجموع 180 رأی دهنده (38 درصد) به افزایش قیمت طلا رأی دادند. 192 نفر دیگر (41 درصد) پیش‌بینی کردند طلا سقوط خواهد کرد. 101 رای‌دهنده باقی‌مانده (21 درصد) رأی سفید دادند.

نظرسنجی کیتکو

بازار طلا به دنبال این است که هفته آینده را کمی در محدوده مثبت به پایان برساند. هر اونس طلا در بازار فیوچرز ماه دسامبر آخرین بار با 0.5 درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته، در قیمت 1656.40 دلار معامله شد.

  • آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در com، گفت که اگرچه طلا در بلند مدت جذاب به نظر می‌رسد، اما او هفته آینده همچنان نظرش نزولی خواهد بود زیرا فدرال رزرو هنوز آماده چرخش در سیاست‌های خود نیست، که این امر از دلار آمریکا حمایت می‌کند.

او گفت: «خریداران کمین کرده‌‎اند و آماده خرید طلا هستند. آنها منتظرند تا دلار آمریکا به اوج خود برسد. هر بار که شایعاتی در مورد چرخش در سیاست فدرال رزرو ‎پخش می‌شود، قیمت طلا شروع به افزایش می‌کند، اما شایعات خیلی زود به پایان می‌رسند. بهترین گزینه شما این است که منتظر لحظه‌ای بهتر برای خرید طلا باشید.»

  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کامودیتی در بانک Saxo، گفت که نظرش نسبت به طلا خنثی است زیرا نرخ بهره همچنان در حال افزایش است.

او گفت: «در شرایطی که انتظارات اوج نرخ بهره هنوز برآورده نشده است. برای تغییر سنتیمنت در طلا به یک دلار ضعیف‌تر نیاز است. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، سرمایه‌گذاران نسبت به طلا موضع نزولی یا خنثی خواهند داشت. شخصا موضع خنثی را ترجیح می‌دهم.»

با این حال، برخی از تحلیلگران همچنان نسبت به صعود طلا خوش‌بین هستند زیرا افزایش بازده اوراق قرضه همچنان بر اقتصاد جهانی تأثیر منفی می گذارد.

  • آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی، گفت که از آنجایی که سیاست‌های پولی بانک مرکزی جهانی باعث ایجاد رکود شدید می‌شود، نسبت به صعود طلا خوش بین است.

او گفت: «بر خلاف اظهارات وزیر خزانه‌داری مبنی بر اینکه سیستم اقتصادی به خوبی کار می‌کند، اما همانطور که مداخله بانک انگلستان در بازار اوراق قرضه دولتی نشان داد، این سیستم شکننده است. ما شاهد حوادث بیشتری از این قبیل خواهیم بود. در چنین فضایی، طلا باید شکوفا شود.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟