بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سردرگمی در بازار طلا، عدم تثبیت بالای 1620 می‌تواند منجر به سقوط طلا شود

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

با بسته شدن قیمت زیر 1650 دلار بار دیگر طلا روی لبه تیغ قرار گرفت و بعید است که سردرگمی در بازار، جهت روشنی را برای این فلز گرانبها در هفته آینده فراهم کند.

آخرین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که تحلیلگران و سرمایه گذاران صعودی اندکی دست بالا دارند. با این حال، هیچ اعتقاد غالبی در بازار وجود ندارد. به گفته برخی تحلیلگران، بسیاری از سرمایه گذاران همچنان در حاشیه نشسته‌اند و منتظر نشانه روشنی هستند مبنی بر اینکه فدرال رزرو سرعت افزایش تهاجمی نرخ بهره خود را تا پایان سال کاهش خواهد داد. به گفته تحلیلگران، نشست سیاست پولی فدرال رزرو در روز چهارشنبه، 2 نوامبر، نیروی محرکه قیمت طلا در هفته آینده خواهد بود. در بیشتر فصل تابستان، سرمایه‌گذاران به طور مداوم پس از پیگیری شایعاتی مبنی بر اینکه فدرال رزرو به زودی چرخشی انجام خواهد داد، متحمل ضررهای زیادی شدند.

  • شان لوسک، یکی از مدیران صندوق پوشش ریسک تجاری در والش تریدینگ، گفت که او انتظار دارد انتظارات فعلی بازار، مشابه سایر شایعات بازار، کمرنگ شود. لوسک گفت که انتظار دارد در هفته آینده شاهد کاهش قیمت طلا باشد. او گفت: «تا زمانی که فدرال رزرو به طور شفاف حرفی در مورد چرخش در سیاست خود نزند، هر رالی طلا با فروش روبرو خواهد شد. فکر نمی‌کنم هفته آینده شفافیت زیادی از فدرال رزرو دریافت کنیم. بهای تمام پولی که در دو سال گذشته چاپ شده است باید پرداخته شود و باید انتظار داشته باشیم که پرداخت آن خیلی بیشتر از آنچه اکثر مردم انتظار دارند طول بکشد.»

لوسک اضافه کرد که محدوده 1620 دلار را از نزدیک زیر نظر خواهد داشت. شکستن این محدوده محرک یک سیگنال بسیار نزولی خواهد بود.

نتیجه نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان داد که تقریبا بیشتر تحلیلگران وال استریت در هفته آینده انتظار صعود طلا را دارند. از 17 تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی، 7 تحلیلگر یا 41 درصد انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد. در همین حال، 6 تحلیلگر معادل 35 درصد در کوتاه مدت انتظار کاهش قیمت طلا را دارند و چهار تحلیلگر معادل 24 درصد نسبت به طلا نظری ندارند.

سنتیمنت در مین استریت نسبتا مشابه بود. این هفته 473 تحلیلگر خرد در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند. در مجموع 200 رای دهنده یا 43 درصد انتظار افزایش قیمت طلا را دارند. 169 نفر دیگر یا 37 درصد پیش‌بینی کردند طلا سقوط خواهد کرد. 94 رای‌دهنده باقی مانده، یا 20 درصد، انتظار حرکت خاصی برای طلا ندارند.

نظرسنجی کیتکو

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line futures، گفت که او در قبال طلا در کوتاه مدت بی طرف باقی می‌ماند زیرا افزایش نرخ بهره فدرال رزرو همچنان بر این فلز گرانبها سنگینی خواهد کرد. او گفت: «هیچ چیزی نمی‌تواند مانع از رفتن طلا در کوتاه ‌مدت به زیر 1600 دلار شود و این اظهارنظر جسورانه‌ای نیست. با این حال، اگر طلا سقوط کند، من به دنبال باز کردن معاملات خرید با حجم کم هستم. اگر قیمت نقره به زیر 18 دلار برسد، به دنبال خرید آن هم خواهم بود.

برای اکثر تحلیلگران صعودی، انتظارات فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو از ماه دسامبر افزایش نرخ بهره را کاهش می‌دهد، از قیمت طلا در یک محدود پرنوسان حمایت کرده است.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت: «از نظر تکنیکال، به نظر می‌رسد طلا به آرامی در حال چرخش است. به نظر می‌رسد چهارشنبه آینده، طلا در زمان تصمیم‌گیری فدرال رزرو نوسان زیادی را تجربه کند که به طور بالقوه می‌تواند بر روند دلار آمریکا، بسته به اینکه آیا فدرال رزرو بیشتر از حد انتظار هاوکیش یا داویش بخصوص نسبت به سایر بانک‌های مرکزی باشد، تأثیر بگذارد.
  • دارین نیوسام، رئیس Darin Newsom Analysis نیز در هفته آینده انتظار نوساناتی را در بازارطلا دارد. با این حال، وی افزود تا زمانی که طلا بتواند خود را بالاتر از کف اخیر خود در حدود 1620 دلار نگه دارد، روند طلا در میان مدت صعودی باقی خواهد ماند.

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “سردرگمی در بازار طلا، عدم تثبیت بالای 1620 می‌تواند منجر به سقوط طلا شود
  1. Habib گفت:

    ریزش تا انتهای سال میلادی 2023 تا 1440 ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟