مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

انتظار افزایش قیمت طلا پس از تغییر شدید سنتیمنت به صعودی پس از 2 سال

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو، ساخته شدن سقف بالقوه برای دلار آمریکا به دلیل تغییر در انتظارات از نرخ بهره، باعث بوجود آمدن سنتیمنت مثبت گسترده‌‎‌ای نسبت به طلا در بازارها شد.

بازار طلا در حالی هفته را با افزایش بیش از 5 درصدی به پایان رساند که از طلا در بالای قیمت 1750 دلار حمایت مستحکمی شد. در پایان هفته، طلا در بازار فیوچرز برای ماه دسامبر آخرین بار با قیمت 1768 دلار معامله شد.

در بازار فیوچرز، این فلز گرانبها شاهد بهترین سود هفتگی خود از اوایل آوریل 2020 بود و تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرد مین استریت حالا به دنبال قیمت‌های بالاتر در هفته آینده هستند.

ترس از رکود اقتصادی و نگرانی از سرایت گسترده هرج و مرج در بازار رمزارزها به اقتصاد، باعث رالی اولیه طلا در هفته گذشته شد. از آن زمان به بعد، بازارها به دنبال این هستند که فدرال رزرو سرعت افزایش تهاجمی نرخ بهره را کاهش بدهد و در همین حال، داده‌های ضعیف تورمی به شتاب افزایش قیمت نیز اضافه کرد.

  • آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز درForexlive.com  می‌گوید: «در حال حاضر، همه چیز تقریبا به نفع طلا است. اگر تورم واقعاً به اوج خود رسیده باشد، پس دلار آمریکا هم به اوج خود رسیده است و این موضوع به حمایت از قیمت طلا ادامه خواهد داد.»

این هفته، در مجموع 19 متخصص بازار در نظرسنجی وال استریت کیتکو نیوز شرکت کردند. 12 تحلیلگر یا 63 درصد گفتند که هفته آینده انتظار صعود طلا را دارند. دو تحلیلگر یا 11 درصد انتظار کاهش قیمت طلا را دارند. پنج تحلیلگر یا 26 درصد نیز نظرشان در مورد طلا خنثی است.

در بخش خرده فروشی، 905 نفر در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. در مجموع 588 رأی دهنده یا 65 درصد انتظار افزایش قیمت طلا را دارند. 199نفر دیگر یا 22 درصد پیش‌بینی کردند که طلا سقوط خواهد کرد. 118 رأی دهنده باقی مانده یا 13 درصد نظرشان خنثی است.

نظرسنجی کیتکو

سرمایه‌گذاران مین استریت نه تنها نسبت به طلا به طور قابل توجهی صعودی هستند (بالاترین سطح سنتیمنت صعودی از ماه ژوئن) بلکه به نظر می‌رسد که علاقه به این فلز گرانبها در حال افزایش است، زیرا مشارکت در نظرسنجی این هفته به بالاترین سطح خود از اواخر ماه سپتامبر رسیده است.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در  SIA Wealth Managementگفت که نظرش نسبت به طلا نیز صعودی است زیرا ضعف بیشتری در دلار آمریکا می‌بیند. او گفت: «سد دلار آمریکا صعودی در برابر طلا شکسته شده است. با ایجاد یک حمایت تکنیکال قوی، طلا در نهایت به سمت بالا حرکت کرد و به 1750 دلار رسید.»
  • جیم وایکاف، تحلیلگر فنی ارشد در Kitco.com گفت که در کوتاه مدت روند طلا صعودی است زیرا رالی هفته گذشته طلا، چشم انداز تکنیکال این فلز گرانبها را بهبود بخشیده است.

با این حال، همه تحلیلگران بازار انتظار ندارند که این حرکت طلا دوام بیاورد.

  • آدریان دی، رئیس موسسه Adrian Day Asset Management گفت که اگرچه او خریدار بلند مدت است، اما انتظار دارد قیمت طلا در هفته آینده کمی کاهش پیدا کند. او گفت: “پس از رونق بازارها در هفته گذشته، احساس می‌کنم پاول یا سایر سخنگویان فدرال رزرو مجبورخواهند شد از میزان این شور و شوق کم کنند، و این برای طلا بد خواهد بود».
  • دارین نیوسام، رئیس شرکت  Darin Newsom Analysis Incدومین فروشنده در نظرسنجی این هفته بود. او گفت اینبار قانون اصلی خودش، یعنی هرگز خلاف روند معامله نکن، را شکسته است.

او گفت: «از دید کوتاه مدت، قراردادهای خرید به شدت اشباع شده‌اند و اندیکاتور استوکاستیک در تایم فریم روزانه به سطح 100% نزدیک شده است. این زمینه را برای فروش احتمالی در روند صعودی، به عنوان یک موج اصلاحی استاندارد، فراهم می‌کند.»

در سمت خنثی، برخی از تحلیلگران گفته‌اند که می‌خواهند ببینند آیا قیمت طلا می‌تواند در سطوح بالاتر تثبیت بدهد تا تأییدیه باشد بر یک روند صعودی جدید.

دیگران گفته‌اند می‌خواهند ببینند که آیا این رالی چیزی بیش از یک شورت اسکوئیز (Short Squeeze) است و اینکه صندوق‌های پوشش ریسک آیا واقعا در حال خرید طلا هستند.

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futuresگفت که نظرش در مورد طلا در هفته آینده خنثی است زیرا حرکت صعودی بازار طلا بیش از حد سریع بوده است.

او اضافه کرد که اگرچه بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد، اما انتظار می رود که نرخ بهره صندوق فدرال رزرو به اوج خود در حدود 5 درصد برسد و این افزایش نرخ ترمینا همچنان می‌تواند سدی در برابر طلا باشد.

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “انتظار افزایش قیمت طلا پس از تغییر شدید سنتیمنت به صعودی پس از 2 سال
  1. عرفان گفت:

    طلا این هفته دوشنبه و سه شنبه نزولی میشه بعد دوباره صعود تا 1770

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟