بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سنتیمنت صعودی طلا قدرت کافی برای رساندن قیمت به بالای 1800 دلار در هفته آینده را ندارد

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

خریداران طلا باید در هفته آینده محتاط باشند زیرا سنتیمنت بازار نمی‌تواند هیچ جهت مشخصی را برای قیمت طلا در کوتاه مدت ارائه دهد.

بازار طلا در حالی هفته را به پایان رساند که بیشترین افزایش قیمت این ماه خود را حفظ کرده در حدود 1750 دلار در هر اونس قرار گرفته است. اما بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز، قیمت طلا ممکن است در کوتاه مدت با مشکل مواجه شود زیرا سنتیمنت در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرد کمی تمایل به صعود بیشتر دارد.

با این حال، برخی از تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که پس از افزایش تقریبا 11 درصدی طلا در سه هفته گذشته و رسیدن قیمت به نزدیکی 1800 دلار، انتظار مقداری تثبیت قیمت می‌رود.

  • شان لوسک، یکی از مدیران پوشش ریسک تجاری در موسسه والش تریدینگ، گفت که قیمت طلا هفته آینده ممکن است با مشکل مواجه شود زیرا او انتظار دارد که فدرال رزرو نشان دهد که به افزایش شدید نرخ بهره ادامه خواهد داد.

او گفت: «با در نظر گرفتن همه شرایط، تورم همچنان بالاست، بنابراین کار فدرال رزرو هنوز با افزایش نرخ بهره تمام نشده است.»

با این حال، لوسک افزود که سرمایه گذاران باید همچنان به چشم انداز بلند مدت توجه کنند. او گفت که طلا و نقره با افزایش نرخ بهره جذاب به نظر می‌رسند چرا که افزایش نرخ بهره اقتصاد ایالات متحده را وارد رکود می‌کند.

او گفت: «من به دنبال خرید طلا در کف در این اصلاح قیمت هستم، اما با ریسک کم، زیرا نمی‌دانیم که فدرال رزرو چه تصمیمی خواهد گرفت. سرمایه گذاران باید از خود بپرسند، آیا با آمدن رکود، می‌خواهند در بازار سهام باشند یا دارایی امنی مانند طلا داشته باشند؟»

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در بلو لاین فیوچرز، گفت که او نیز در کوتاه مدت انتظار نزول فیمت طلا را دارد، اما همچنین به دنبال خرید طلا در قیمت‌های پایین‌تر است.

او گفت: «من فکر می‌کنم باید صبور بود. کار فدرال رزرو هنوز تمام نشده است.»

استریبل خاطرنشان کرد که منحنی بازده معکوس بین اوراق قرضه دو ساله و 10 ساله همچنان در حال گسترش است و این نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده به طور بالقوه به سمت یک رکود شدید و طولانی‌ مدت پیش می‌رود.

این هفته، 20 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 8 تحلیلگر، معادل 40 درصد، انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. در عین حال، 7 تحلیلگر معادل 35 درصد انتظار کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت را دارند و 5 تحلیلگر معادل 25 درصد نسبت به قیمت طلا نظری ندارند.

در همین حال، 495 نفر سرمایه گذار خرد در نظرسنجی آنلاین مین استریت شرکت کردند. از این تعداد 221 نفر یا 45 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 177 یا 36 درصد دیگر انتظار کاهش قیمت طلا را دارند، و 97 نفر یا 20 درصد در کوتاه مدت نظری ندارند.

نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز

سنتیمنت در میان سرمایه گذاران خرد به شدت نسبت به بالاترین سطح قیمت در پنج ماهه گذشته در هفته قبل کاهش یافته است. همزمان علاقه به این فلز گرانبها نیز با مشارکت کم در نظرسنجی آنلاین این هفته کیتکو کاهش یافته است.

این تغییر سنتیمنت در حالی اتفاق می‌افتد که قیمت طلا در پایان هفته نزدیک به 1 درصد کاهش یافت. با این حال، قیمت طلا از زمانی که در اوایل نوامبر به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته رسیده بود، همچنان بیش از 8 درصد افزایش یافته است. در بازار آتی هر اونس طلا در ماه دسامبر آخرین بار با قیمت 1754 دلار معامله شد.

برخی از تحلیلگران گفته‌اند که جهش کوتاه مجدد در دلار آمریکا که با اظهارات هاوکیش اعضای فدرال رزرو مورد حمایت قرار گرفت، می‌تواند بر قیمت طلا در هفته آینده فشار بیاورد.

  • آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی گفت: “ما انتظار داریم فدرال رزرو همچنان به واکنش اغراق آمیز بازار به آخرین جلسه فدرال رزرو پاسخ بدهد. این موضع فدرال رزرو بر طلا سنگینی خواهد کرد.»

با این حال، او همچنین گفت که سیاست پولی هاوکیش بانک مرکزی به مراحل پایانی خود نزدیک شده است که در نهایت برای طلا مثبت خواهد بود.

او گفت: «ما به وضوح به زمانی نزدیک می‌شویم که فشار اقتصادی ناشی از آنچه فدرال رزرو قبلاً انجام داده است آشکار می‌شود. با توجه به کاهش سرعت سیاست انقباضی توسط بانک مرکزی اروپا، و سایر بانک‌ها که به همین ترتیب عمل می‌کنند، این امر تنها این موضوع را تقویت می‌کند که فدرال رزرو به زودی شروع به کاهش سرعت سیاست انقباضی خود خواهد کرد.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟