بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تقلای طلا برای حفظ موقعیت خود و ادامه بهبود سنتیمنت صعودی؛ بازار طلا همچنان کسالت بار

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران خرد بسیار بیشتر شده است و با کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در ماه آینده و تا سال 2023 توسط فدرال رزرو، آنها توجه بیشتری به این فلز گرانبها دارند.

با این حال، طبق آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو برای طلا، تحلیلگران وال استریت متقاعد نشده‌اند که طلا آماده شکستن روند نزولی خود است. بسیاری از معامله‌گران به دنبال این هستند که در آینده نزدیک طلا در یک محدوده رنج معامله شود.

  • باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار در موسسه RJO فیوچرز گفت با وجود علاقه فزاینده‌ای که به طلا وجود دارد، او انتظار دارد که قیمت طلا در همین سطوح فعلی درجا بزند، زیرا طلا برای صعود به بالای 1800 دلار به یک کاتالیزور جدید نیاز است.

او گفت: «همه بر روی فدرال رزرو و اینکه نرخ بهره تا کجا بالا خواهد رفت، تمرکز کرده‌اند. من فکر می‌کنم تا زمان تصمیم فدرال رزرو، طلا در یک محدوده رنج حرکت خواهد کرد. بنظرم تا آن زمان بازار طلا کسل کننده باقی خواهد ماند.»

این هفته، 16 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی کیتکوی طلا شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 7 تحلیلگر یا 44 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت نظری خاصی نداشتند. در عین حال، 6 تحلیلگر معادل 38 درصد برای هفته آینده انتظار افزایش قیمت طلا، و سه تحلیلگر معادل 19 درصد انتظار کاهش قیمت را داشتند.

در همین حال از سرمایه‌گذاران خرد، 1054 نفر رای دادند. از این تعداد 667 نفر یا 63 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 253 یا 24 درصد دیگر پیش‌بینی کاهش قیمت را کردند. در عین حال، 134 رأی دهنده یا 13 درصد در کوتاه مدت، بی‌طرف باقی ماندند.

نظرسنجی طلای کیتکو

نه تنها سرمایه‌گذاران خرد نسبت به طلا به شدت صعودی هستند، بلکه مشارکت آنها در نظرسنجی این هفته کیتکو به بالاترین سطح خود از اواخر ماه سپتامبر رسید. این دورنمای مختلط طلا در شرایطی به وجود آمده است که طلا در پایان هفته معاملاتی قبل در قلمروی خنثی یعنی 1750 دلار در هر اونس کار خود را به پایان رساند.

در کنار سیاست پولی فدرال رزرو، برخی از تحلیلگران گفته‌اند که آنها در حال حاضر منتظر نشسته‌اند تا ببینند چگونه جریان‌های دلار آمریکا بر قیمت طلا تأثیر می گذارد. تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که شاخص دلار آمریکا در محدوده بسیار مهمی حوالی 106 معامله می‌شود و هرگونه ضعف بیشتر در شاخص دلار، برای طلا مثبت خواهد بود.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در موسسه SIA گفت که نظر او همچنان نسبت به طلا صعودی است زیرا انتظار دارد دلار آمریکا به اوج خود رسیده باشد. او گفت: «به نظر می‌رسد که طلا با عقب‌نشینی بازده اوراق قرضه خزانه‌داری و دلار آمریکا، رشد خوبی داشته است و این امکان را فراهم کرده است تا نقش خود را به‌ عنوان یک ذخیره ارزش در زمان بحران، دوباره نشان بدهد.»

با این حال، سایر تحلیلگران متقاعد نشده‌اند که دلار آمریکا به روند نزولی خود ادامه بدهد، به خصوص که انتظارات از فدرال رزرو برای بالا بردن نرخ بهره به بالای 5 درصد در اوایل سال آینده همچنان پابرجاست.

  • مارک چندلر، مدیرعامل موسسه بانوکبرن گلوبال فارکس، گفت: «من به دنبال نرخ بهره بالاتر و دلاری قوی‌تر هستم تا طلا در بازار نقدی محدوده 1720 تا 1730 دلار را دوباره تست کند. اندیکاتورهای مومنتوم همچنان نزولی هستند و من گمان می‌کنم که ما تازه گام اول ریزش قیمت طلا را دیده‌ایم. پس از یک جهش کوچک، طلا اکنون برای گام ریزشی بعدی آماده است.»
  • آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی گفت که پس از افزایش قوی طلا از ابتدای ماه جاری، مقداری تثبیت قیمت کاملا طبیعی است. او گفت: «طلا نیاز به استراحت دارد. بدون یک تحول جدید، طلا احتمالاً هفته آینده نسبتاً بدون تغییر خواهد بود. با نزدیک‌تر شدن به نشست بعدی فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در اواسط دسامبر، بازار به دنبال نشانه‌هایی از کاهش یا حتی توقف در سیاست انقباضی خواهد بود که می‌تواند دوباره باعث رشد طلا بشود.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تقلای طلا برای حفظ موقعیت خود و ادامه بهبود سنتیمنت صعودی؛ بازار طلا همچنان کسالت بار
  1. عرفان گفت:

    طلا 1500 رو میبینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟