بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

بسته شدن طلای بالای سطح 1900 دلار و شدت گرفتن سنتیمنت صعودی طلا

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

طلا توانست اولین هفته کامل معاملاتی سال 2023 را در بالاترین سطح هشت ماهه خود به پایان برساند. در حالی که می‌توان گفت معاملات خرید این فلز گرانبها به حد اشباع رسیده است اما سنتیمنت موجود در بازار حکایت از افزایش قیمت در کوتاه مدت دارد.

اولین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز در سال 2023 نشان می‌دهد که احساسات در بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران مین استریت کاملاً صعودی است و بسیاری از تحلیلگران معتقدند رسیدن به هدف 2000 دلاری برای طلا فقط یک مسئله زمانی است.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در موسسه Blue Line Futures گفت: «سطح 2000 دلار مثل نیروی جاذبه عمل می‌کند و تا زمانی که قیمت همچنان به سمت بالاتر حرکت کنند، نیروی آن افزایش خواهد یافت.»

در حالی که مومنتوم حرکتی به نفع رسیدن به قیمت‌های بالاتر است، اما تحلیلگران به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که عجولانه دنبال خرید طلا نباشند.

استریبل گفت: «قیمت طلا بالاتر خواهد رفت، اما من ترجیح می‌دهم صبور باشم و منتظر یک پولبک باشم. ، فکر می‌کنم در کوتاه‌ مدت به دنبال خرید طلا بعد از هر ریزش قیمت باشم.»

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در موسسه RJO Futures، گفت که نظر او نیز نسبت به طلا صعودی است اما به سرمایه گذاران توصیه می‌کند در سطوح فعلی خریدار نباشند.

او گفت: «اگر هنوز در بازار طلا معامله‌ای ندارید، پیشنهاد می‌کنم که منتظر پولبک قیمت باشید. اگر هم از قبل معامله خرید دارید، شاید حالا زمان خوبی باشد تا بخشی از سود خود را برداشت کنید و سپس به دنبال خرید بعد از پولبک قیمت باشید.»

این هفته، 18 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 11 تحلیلگر معادل 61 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت صعودی هستند. در همین حین، سه تحلیلگر معادل 17 درصد نسبت به طلا در هفته آینده نزولی هستند و چهار تحلیلگر، معادل 22 درصد، انتظار حرکت قیمت در یک محدوده رنج را دارند.

در بخش خرده‌فروشی، 825 نفر در نظرسنجی آنلاین رأی دادند. از این تعداد، 524 نفر معادل 64 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 190 نفر معادل 23 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند، و در نهایت 111 رأی دهنده معادل 13 درصد برای هفته آینده رأی خنثی دادند.

نظرسنجی هفتگی کیتکو

برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند که تغییر انتظارات در مورد سیاست انقباضی فدرال رزرو همچنان بزرگترین عامل افزایشی قیمت طلا بوده است. این تحلیلگران گفته‌اند که کاهش فشارهای تورمی به فدرال رزرو این فرصت را می‌دهد تا سرعت افزایش نرخ بهره خود را در ماه آینده کاهش دهد و باعث شود بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا بخشی از روند صعودی وسیع خود در سال گذشته را معکوس کنند.

کوین گریدی، رئیس موسسه فیوچرز و آپشن فونیکس، گفت که با تغییر انتظارات بازار، مومنتوم دلار آمریکا در حال نزولی شدن است. او اضافه کرد که اگرچه بنظر می‌رسد قیمت طلا بیش از حد سریع، افزایش یافته است، اما همچنان می‌تواند به سطوح بالاتر هم برسد.

گریدی گفت: «من منتظر یک تغییر فاندامنتال در بازار بوده‌ام و فکر می‌کنم که ما شروع به دیدن آن کرده‌ایم. بازار اوراق قرضه نشان می‌دهد که نرخ ترمینال کمتر از آنچه فدرال رزرو می‌گوید خواهد بود و این برای طلا یک محرک صعودی است.»

آدریان دی، رئیس موسسه مدیریتی دارایی آدریان دی، گفت که در کوتاه مدت نسبت به طلا صعودی است زیرا بازار سیگنال‌هایی را مبنی بر این موضوع می‌دهد که فدرال رزرو به پایان چرخه انقباض خود نزدیک شده است.

او گفت: «هر خبری جدیدی که از این فرضیه حمایت کند، درست مانند گزارش CPI ایالات متحده در هفته گذشته که نشان می‌دهد تورم در حال کاهش است، به افزایش قیمت طلا کمک می‌کند. اما هرگونه عقب‌نشینی از سوی فدرال رزرو می‌تواند به طلا آسیب بزند، که ما هنوز چنین چیزی را مشاهده نکرده‌ایم.»

با این حال، هنوز همه تحلیلگران متقاعد نشده‌اند که طلا می‌تواند مومنتوم فعلی خود را حفظ کند.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت که با وجود اینکه او خریدار بلند مدت طلا است، ریسک‌های فزاینده‌ای از تثبیت قیمت در سطوح فعلی وجود دارد.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت که در کوتاه مدت نسبت به طلا نظری ندارد.

او گفت: «طلا اخیراً عملکرد خوبی داشته است، اما از نظر تکنیکال در محدوده اشباع خرید قرار گرفته است و باید کمی استراحت کند.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “بسته شدن طلای بالای سطح 1900 دلار و شدت گرفتن سنتیمنت صعودی طلا
  1. علی سلیمانی گفت:

    مقاله خوبی بود مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟