بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

طلا ظرفیت بیشتری برای صعود دارد، اما سنتمینت در حال تغییر است

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

حرکت به شدت صعودی طلا و رسیدن به بالاترین سطوح قیمتی در 9 ماهه گذشته، محرک اصلی سنتیمنت صعودی در بازار طلا است، با این وجود تحلیلگران به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که بازار را تعقیب نکنند.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که همچنان شرایط به نفع تحلیلگرانی است که انتظار صعود طلا را دارند. با این حال، تعداد زیادی از تحلیلگران از این بازار خارج شده‌اند چرا که معتقدند حرکت صعودی این فلز گرانبها کمی بیش از حد کشیده شده است.

در عین حال، این نظرسنجی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد به‌ طور قابل ‌توجهی نسبت به طلا در هفته آینده صعودی هستند. اما دقت داشته باشید که نرخ مشارکت پایین در نظرسنجی آنلاین این هفته، وزن چندانی به سنتیمنت صعودی بازار اضافه نمی‌کند.

شان لوسک، یکی از مدیران مؤسسه والش تریدینگ، گفت که نادیده گرفتن مومنتوم صعودی طلا کار سختی است. او توضیح داد که مشکلات رو به رشد برای اقتصاد ایالات متحده باعث ایجاد ابهامات زیادی در مورد موضع سیاست پولی فدرال رزرو شده و این موضوع به نفع طلا است.

او گفت: «فکر می‌کنم رالی طلا ظرفیت بیشتری برای صعود دارد. زمزمه رسیدن به 2000 دلار به گوش می‌رسد، و در آن زمان است که خواهید دید سرمایه‌گذاران از معاملات خرید خود با سود خارج می‌شوند. تا زمانی که طلا بتواند بالای 1920 دلار بماند، من فکر می‌کنم شانس صعود به قیمت‌های بالاتر را دارد.»

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در مؤسسه SIA Wealth Management، گفت که او انتظار دارد طلا قبل از اینکه حرکت صعودی خود به سطوح بالاتر را از سر بگیرد، در سطوح فعلی تثبیت دهد.

وی گفت: «در حالی که روند بلند مدت طلا همچنان صعودی است، اما از نظر تکنیکال، طلا بعد از روند بسیار صعودی خود در این مدت حالا کمی خسته به نظر می‌رسد و حالا زمان آن رسیده است که برای مدت کوتاهی توقف کند.»

این هفته، 18 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو شرکت کردند. در میان شرکت‌ کنندگان، هشت تحلیلگر معادل 44 درصد نسبت به طلا در کوتاه‌ مدت صعودی هستند. اما چهار تحلیلگر معادل 22 درصد در هفته آینده نسبت به طلا نزولی هستند و شش تحلیلگر معادل 33 درصد نیز انتظار حرکت طلا در یک محدوده رنج را دارند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین سرمایه‌گذاران خرد، 783 نفر شرکت کردند. از این تعداد 500 نفر معادل 64 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 169 نفر معادل 22 درصد دیگر انتظار کاهش قیمت طلا را دارند. و در نهایت 114 نفر معادل 15 درصد در کوتاه مدت نسبت به طلا نظر خاصی ندارند.

نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو

میزان مشارکت در نظرسنجی آنلاین این هفته به کمترین میزان در یک ماه گذشته رسید.

موضع صعودی طلا در بازار به این خاطر تقویت شده است که طلا برای پنجمین هفته متوالی به رشد خود ادامه داده است. هر اونس طلا آخرین بار در بازار آتی طلا ماه فوریه با 0.31 درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته، در قیمت 1927.80 دلار معامله شد.

آدریان دی، رئیس مؤسسه مدیریت دارایی آدریان دی، گفت که او نیز به دنبال کاهش قیمت طلا در هفته آینده است، اما هر گونه ریزش قیمت در بازار را فرصتی برای خرید بلند مدت طلا می‌بیند.

او گفت: «طلا پس از یک حرکت صعودی بسیار قوی، نیاز به استراحت دارد. جرقه کاهش قیمت طلا ممکن است هرگونه اظهار نظر درباره جلسه آتی فدرال رزرو باشد. با توجه به انتظارات فعلی بازار، به احتمال زیاد خبری از غافلگیری نخواهد بود و همچنان ناامیدی نسبت به فدرال رزرو وجود خواهد داشت. پس از یک کاهش قیمت کوتاه مدت و سطحی، طلا دوباره قوی خواهد شد. هیچ چیز انتظارات بازار در سال جدید را تغییر نداده است.»

برای بسیاری از تحلیلگران، دلار آمریکا همچنان بزرگترین ریسک موجود برای طلا است. شاخص دلار آمریکا هفته گذشته را نسبتاً بدون تغییر به پایان رساند و در محدوده حمایتی 102 خود را نگه داشت. تحلیلگران معتقدند کاهش 10.5 درصدی شاخص دلار نسبت به بالاترین سطح 20 ساله ماه سپتامبر، دلیل عمده افزایش 5 درصدی قیمت طلا در اولین ماه سال 2023 است.

با این حال، برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند که در فروش دلار آمریکا کمی زیاده‌روی شده است و فکر می‌کنند که از دلار قبل از جلسه سیاست پولی فدرال رزرو در ماه آینده، حمایت خواهد شد. انتظار می‌رود که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش دهد که سرعت کمتری نسبت به پیش‌بینی قبلی است.

دارین نیوسوم، تحلیلگر ارشد تکنیکال در Barchart.com، می‌گوید: «شاخص دلار آمریکا در نمودار روزانه خود در حال ساختن یک کف است که نشان می‌دهد روند کوتاه مدت آن در حال صعودی شدن است. در حالی که شرایط فاندامنتال هیچ کدام از بازارها تغییری نکرده است، بازار آتی طلای ماه فوریه در کوتاه مدت بیش از حد در محدوده اشباع خرید قرار گرفته است و شاخص دلار آمریکا نیز در کوتاه مدت بیش از حد در محدوده اشباع فروش قرار دارد.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟