مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

کاهش سنتیمنت صعودی طلا بعد از افت 3.5 درصدی قیمت طلا در پایان هفته

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

پس از اینکه ریزش قیمت طلا در روز جمعه سنتیمنت صعودی در میان تحلیلگران وال استریت را کمرنگ کرد، حالا طلا سعی می‌کند در زیر محدوده 1900 دلار موقعیت خود را حفظ کند.

در عین حال، طبق آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز‌، سرمایه‌گذاران خرد که در ماه نوامبر از رالی 300 دلاری طلا (پایین‌ترین سطح قیمتی در دو سال گذشته) جا ماندند، همچنان نسبت به طلا سوگیری صعودی دارند و مشتاق خرید طلا هستند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در موسسه Blue Line Futures گفت: «مشتریان ما دلایل متفاوتی برای خرید طلا دارند. برخی نگران وضعیت نامعلوم ژئوپلیتیکی در جهان هستند و برخی دیگر نگران تاثیر تورم بر ارزش دلار آمریکا. این نشانه‌ای از قدرت بنیادی این فلز گرانبها است.»

سرمایه‌گذاران خرد که منتظر فرصتی برای ورود به بازار طلا بودند، روز جمعه این فرصت را پیدا کردند، پس از اینکه گزارش غافلگیرکننده اشتغال قوی در ماه ژانویه باعث شد قیمت طلا در آن روز بیش از 2 درصد افت کند. اداره آمار کار آمریکا اعلام کرد که 517 هزار شغل در ماه ژانویه ایجاد شده است که به طور قابل‌توجهی بیش از انتظارات برای افزایش 193 هزار شغل بود.

برخی تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که ریسک نزولی بیشتری برای طلا وجود دارد، زیرا به گفته اقتصاددانان، رشد بالای بازار کار در ایالات متحده می‌تواند فدرال رزرو را مجبور به حفظ موضع سیاست تهاجمی خود بیش از آنچه انتظار می‌رفت، کند.

به گفته فدرال رزرو، قبل از اینکه مطمئن شوند تورم تحت کنترل است، باید شاهد ضعف در بازار کار باشند.

با این حال، برخی از تحلیلگران همچنان در حاشیه مانده‌اند و منتظر هستند تا گرد و خاک حرکات بازار طلا فروکش کند.

این هفته، 18 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، هشت تحلیلگر معادل 44 درصد نسبت به طلا در کوتاه ‌مدت نزولی هستند، اما سه تحلیلگر معادل 17 درصد در هفته آینده نسبت به طلا صعودی هستند، و هفت تحلیلگر معادل 39 درصد انتظار دارند قیمت در محدوده رنج حرکت کند.

این هفته در نظرسنجی آنلاین کیتکو 740 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 461 نفر معادل 61 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 183 نفر معادل 25 درصد انتظار کاهش قیمت را دارند، و نهایتاً 106 نفر معادل 14 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت سوگیری خنثی دارند.

نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز

دورنمای مختلط طلا در حالی شکل گرفت که هفته را با 3.5 درصد کاهش به پایان رساند، در حالی که موج فروش در پنج‌شنبه و جمعه اتفاق افتاد. هفته گذشته اکثر تحلیلگران وال استریت نسبت به طلا نزولی بودند اما سرمایه‌گذاران خرد صعودی بودند.

با ریزش شدید قیمت طلا به زیر 1900 دلار، بسیاری از تحلیلگران محدوده 1850 دلار را به عنوان یک حمایت مهم زیر نظر دارند. هر اونس طلا در بازار آتی طلا برای ماه آوریل آخرین بار در قیمت 1877.30 دلار معامله شد.

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، گفت که اصلاح قیمت طلا می‌تواند تا 14 فوریه، زمان انتشار داده‌های تورمی بعدی ادامه داشته باشد. این مدت زمان می‌تواند به فدرال رزرو این فرصت را بدهد تا سرعت افزایش تهاجمی نرخ بهره خود را کاهش دهد.

او گفت: «هدف من شکستن حمایت 1865 دلار و حرکت به سمت محدوده 1830 تا 1850 دلار است.»

دارین نیوسام، تحلیلگر فنی ارشد در موسسه Barchart.com، گفت که سطح 1850 دلار می‌تواند اولین ایستگاه در روند اصلاحی قیمت باشد.

او گفت: «معکوس شدن قیمت در این هفته که گذشت، هیچ شکی در مورد ایجاد یک سقف قیمتی و یک محدوده رنج نزولی میان مدت در بین 1850 تا 1811.50 دلار باقی نگذاشته است.»

با این حال، برخی از تحلیلگران افت محدودی را برای طلا در کوتاه مدت پیش‌بینی می‌کنند.

آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی گفت: «چند هفته‌ای می‌شود که منتظر یک پولبک بودم. طلا با توجه به انتظارات برای توقف در سیاست انقباضی فدرال رزرو بیش از حد رشد کرد و در نتیجه آسیب‌پذیر بود. به هر حال با وجود موج فروش در روز جمعه بعد از انتشار داده اشتغال ایالات متحده، احتمالاً روند نزولی طلا خیلی عمیق نخواهد داشت.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “کاهش سنتیمنت صعودی طلا بعد از افت 3.5 درصدی قیمت طلا در پایان هفته
  1. عرفان گفت:

    طلا تا دو ماه توی رنج قیمتی 1830 تا1870 باقی خواهد ماند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟