مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

با بسته شدن قیمت زیر 1900 دلار در هفته گذشته، سنتیمنت طلا نزولی شد

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

پس از بسته شدن قیمت اونس طلا در زیر 1900 دلار برای هفته دوم، سنتیمنت بازار طلا به بسیاز تضعیف شده است. با این حال، در حالی که انتظار می‌رود قیمت طلا به کاهش خود ادامه دهد، بسیاری از معامله‌گران این کاهش قیمت را به عنوان فرصتی برای خرید می‌بینند.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که تحلیلگران وال استریت نسبت به طلا در کوتاه مدت نزولی هستند و سنتیمنت صعودی در میان سرمایه‌گذاران خرد به پایین‌ترین حد خود از اواخر ماه اکتبر رسیده است.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت: «به طور کلی، توانایی محدود بازار در واکنش به ریزش قیمت به زیر 1900 دلار در جمعه گذشته همچنان طلا را تحت فشار قرار می‌دهد.» هانسن اضافه کرد که او نسبت به طلا فعلاً نظری ندارد و اعتقاد دارد پیش‌بینی حرکت قیمت مثل شیر یا خط کردن است.

دارن نیوسام، تحلیلگر تکنیکال ارشد در Barchart.com، گفت که هفته آینده حرکت طلا بسیار جالب خواهد بود. وی خاطرنشان کرد که مومنتوم نزولی این فلز گرانبها قوی است اما در کوتاه مدت در محدوده اشباع فروش قرار گرفته است.

وی افزود که در چشم انداز تکنیکال طلا در کوتاه مدت، قیمت به دنبال تست حمایت 1823 دلار است.

او گفت: «تا 1823 راه زیادی است، و همانطور که گفتم، طلا در حال حاضر در کوتاه مدت در محدوده اشباع فروش قرار دارد. برای رسیدن به 1823، طلا باید شاهد ادامه روند صعودی کوتاه مدت در شاخص دلار آمریکا در هفته آینده باشد. به این دلیل که دلار در کوتاه مدت در محدوده اشباع خرید قرار گرفته است، رسیدن طلا به 1823 می‌تواند کاری دشوار باشد.»

این هفته، 19 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 9 تحلیلگر معادل 47 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت نزولی هستند. اما تنها دو تحلیلگر معادل 11 درصد در هفته آینده نسبت به صعودی هستند و هشت تحلیلگر معادل 42 درصد سوگیری خنثی نسبت به طلا دارند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین 733 نفر شرکت کردند. از این تعداد 324 نفر معادل 44 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 274 نفر معادل 37 درصد انتظار کاهش قیمت طلا را دارند، و در آخر 135 نفر معادل 18 درصد در کوتاه مدت سوگیری خنثی نسبت به طلا دارند.

نظرسنجی هفتگی کیتکو

افزایش سنتیمنت نزولی در حالی رخ داد که قیمت طلا برای دومین هفته متوالی افت کرد. بازار آتی طلای ماه آوریل آخرین بار در قیمت 1868 دلار در هر اونس معامله شد، یعنی 0.4 درصد کاهش نسبت به هفته قبل.

به گفته برخی تحلیلگران، فشار فروش بر طلا در حالی ادامه دارد که اعضای فدرال رزرو دوباره بر موضع هاوکیش خود در مورد نرخ بهره تأکید کردند. برخی گفته‌اند که انتظار دارند قبل از اینکه بتوانند تورم را مهار کنند، نرخ بهره به بالای 5 درصد برسد.

روز سه‌شنبه، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در گفتگو با دیوید روبنشتاین در باشگاه اقتصادی واشنگتن گفت که اگرچه نشانه‌هایی از کاهش تورم را می‌بیند، اما سیاست پولی باید برای مدتی محدودکننده باقی بماند.

بعد از این اظهارنظرها، برخی از تحلیلگران گفته‌اند که تورم می‌تواند باعث کاهش قیمت طلا شود و برای برگشت این روند اصلاحی نزولی به صعودی، تورم در تقویم اقتصادی این هفته باید به میزان قابل توجهی پایین‌تر از حد انتظار باشد.

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com گفت: «بالا بودن شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در هفته آینده یک ریسک بزرگ برای طلا است، و پایین بودن CPI به نفع طلا خواهد بود اما نه به یک اندازه.» او اضافه کرد که هفته آینده نسبت به طلا نزولی است.

با این حال، همه تحلیل‌گران کاهش قیمت طلا در هفته آینده را به ضرر بازار طلا نمی‌دانند، زیرا اعتقاد دارند این ریزش قیمت می‌تواند فرصت جدیدی باشد برای ورود به معامله خرید چرا که روند صعودی هنوز به قوت خود باقی است.

میشل اشنایدر، مدیر آموزش و تحقیقات بازرگانی در MarketGauge، گفت که اگر طلا بتواند حمایت بالای 1850 دلار را حفظ کند، فرصتی خوب برای خرید است. او افزود که طلا به عنوان یک دارایی امن در دنیایی مملو از عدم قطعیت، به جذب سرمایه‌گذاران بلند مدت ادامه خواهد داد.

آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی، گفت که سوگیری او نسبت به طلا فعلاً خنثی است، چرا که هنوز فشار برروی طلا وجود دارد.

او گفت: «فدرال رزرو در تلاشی دوباره می‌تواند انتظارات افراطی از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری را کاهش دهد، و دلار می‌تواند به رالی خود در خلاف روند ادامه دهد. اما شرایط فاندامنتال برای طلا مثبت است و ضعیف شدن اقتصاد ایالات متحده برای طلا نیز جنبه مثبت دارد. بنابراین ممکن است قبل از حرکت دوباره طلا به سمت بالا، قیمت نیاز به تثبیت بیشتر داشته باشد.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟