بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

پیش‌بینی فرصت خرید طلا، با وجود سنتیمنت نزولی در سه هفته گذشته

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

بازار طلا برای چهارمین هفته متوالی در محدوده منفی به کار خود پایان داد و ممکن است که همچنان تحت فشار باقی بماند. برخی از تحلیلگران در کوتاه مدت انتظار رسیدن قیمت به حمایت 1800 دلار را دارند چرا که سنتیمنت بازار طلا همچنان ضعیف است.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که اکثر تحلیلگران وال استریت در هفته آینده همچنان نسبت به طلا سوگیری نزولی خود را حفظ کرده‌اند. از طرف دیگر، سنتیمنت صعودی طلا در بین سرمایه‌گذاران خرد تضعیف شده است.

اگرچه سنتیمنت بازار طلا تا حدودی منفی است، اما برخی از تحلیلگران خوشبین هستند که عدم اطمینان از شرایط اقتصادی، همچنان به حمایت بلند مدت از این فلز گرانبها ادامه خواهد داد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: «برای بسیاری از سرمایه‌گذاران، قیمت طلا تا محدوده غیرقابل تحملی در حال سقوط است. اما ریسک رکود هنوز از بین نرفته است. فدرال رزرو با سیاست‌های تهاجمی خود در مسیر شکستن اقتصاد است، بنابراین روند صعودی طلا دست نخورده باقی می‌ماند.»

مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex، گفت که پیش‌بینی می‌کند قیمت طلا در کوتاه مدت تا 1800 دلار کاهش پیدا کند. اما او همچنین گفت که احتمالاً قیمت‌های پایین‌تر، برخی از سرمایه‌گذارانی را که به دنبال دارایی‌های امن هستند جذب خود می‌کند.

او گفت: «سنتیمنت در مورد اقتصاد ایالات متحده بسیار متزلزل شده است. به نظر می‌رسید که رشد اقتصاد در ماه‌های نوامبر و دسامبر، زمانی که آمار خرده‌فروشی و تولید کارخانجات هر ماه حدود 1 درصد کاهش یافت، متوقف شده است. از طرفی دیگر بعید است که جهش صعودی این دو در ماه ژانویه این ماه تکرار شود. من فکر می‌کنم در صورت ضعف بیشتر طلا، خرید آن با قرار دادن حد ضرر زیر 1800 دلار یک موقعیت معاملاتی خوب با نسبت ریسک به پاداش جذاب باشد.»

این هفته، 17 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 13 تحلیلگر معادل 76 درصد نسبت به طلا در کوتاه ‌مدت نزولی هستند. اما تنها یک تحلیلگر معادل 6 درصد در هفته آینده نسبت به طلا صعودی است. سه تحلیلگر معادل 18 درصد نیز در کوتاه مدت انتظار حرکت قیمت در یک محدوده رنج را دارند.

در سمت مقابل 831 نفر در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. از این تعداد، 374 نفر معادل 45 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 327 نفر دیگر معادل 39 درصد انتظار کاهش قیمت را دارند، و در نهایت 130 نفر معادل 16 درصد در کوتاه مدت سوگیری خنثی نسبت به طلا دارند.

نظرسنجی هفتگی طلا

این سنتیمنت نزولی در حالی شکل گرفت که قیمت طلا هفته گذشته در محدوده 1850 دلار بسته شد. قیمت طلا در بازار آتی ماه آوریل آخرین بار با 1.2 درصد کاهش نسبت به جمعه گذشته به 1851 دلار رسید.

دارین نیوسام تنها کسی است که در نظرسنجی این هفته انتظار صعود طلا را دارد، او تحلیلگر تکنیکال ارشد در Barchart.com است. او گفت که طلا می‌تواند شاهد یک اصلاح صعودی کوتاه مدت باشد زیرا به نظر می‌رسد که حمایت بلند مدت طلا شکسته نمی‌شود.

او گفت: « طلا در بازار آتی ماه آوریل، روند نزولی کوتاه مدت در تایم فریم روزانه خود را تکمیل کرد و صبح جمعه به پایین‌ترین سطح خود یعنی 1827.70 دلار رسید. من به دنبال این هستم که قیمت طلا در قراردادهای آتی در کوتاه ‌مدت بالاتر برود. تعجب‌آور نیست که ببینیم استوکاستیک‌های روزانه یک متقاطع صعودی (bullish crossover) ایجاد کنند… سپس باید صبر کرد تا ببینیم آیا قیمت طلا می‌تواند یک الگوی برگشتی صعودی را تکمیل کند یا خیر.»

برای بسیاری از تحلیلگران، بازار طلا با فشار فزاینده‌ای روبرو است زیرا بازارها در حل تغییر انتظارات خود از سیاست پولی فدرال رزرو هستند. بالاتر از انتظارات بودن داده‌های تورمی در هفته گذشته و اظهارنظرهای هاوکیش اعضای فدرال رزرو، بازارها را بر آن داشته است تا رسیدن نرخ بهره فدرال رزرو به 5.5 درصد در نیمه اول امسال را قیمت‌گذاری کنند.

فرانک مکگی، معامله‌گر ارشد فلزات گرانبها در Alliance Financial گفت: «چرخش از طرف فدرال رزرو یک رویا بود. تورم پایدار باعث می‌شود نرخ بهره ترمینال بالاتر برود و برای مدتی طولای‌تر بالا بماند. نرخ بهره بالاتر یعنی کاهش قیمت فلزات.»

بازده اوراق 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده در حال حاضر بالای 3.8 درصد است که در بالاترین حد خود از اواخر ماه دسامبر بوده است. در عین حال، شاخص دلار آمریکا بالای 104 واحد قرار دارد که بالاترین سطح از ماه نوامبر است.

آدریان دی، رئیس مؤسسه مدیریت دارایی آدریان دی، گفت که در شرایط فعلی نسبت به طلا در هفته آینده بی‌طرف است.

او گفت: «بعد از افزایش افراطی قیمت طلا در ماه ژانویه، باید شاهد حرکت رنج در مسیر اصلاح قیمت طلا باشیم. روند طلا در بلند مدت دست نخورده باقی می‌ماند، چرا که همه انتظار یک اقتصاد جهانی ضعیف و تورم پایدار را دارند. چنین شرایطی یک محیط مثبت برای طلا است.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟