بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سنتیمنت بازار طلا اشاره‌ای به رسیدن قیمت به سقف تاریخی جدید در هفته آینده نمی‌کند، اما به گفته تحلیلگران افت قیمت موقعیت خوبی برای خرید است

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

روند بازار طلا همچنان صعودی است و افزایش نوسانات می‌تواند قیمت طلا را تحت تأثیر قرار دهد، اما سنتیمنت مختلط نشان می‌دهد که قیمت طلا هنوز آماده رسیدن به سقف‌های تاریخی پایدار نیست.

آخرین نظرسنجی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سنتیمنت نزولی در میان تحلیلگران وال استریت، مقداری جزئی بالاتر از سنتیمنت صعودی است. در عین حال، سرمایه‌گذاران خرد به طور قابل توجهی نسبت به طلا صعودی هستند و به دنبال این هستند که این فلز گرانبها پس از افت شدید قیمت در روز جمعه، هفته آینده درخشش خود را بازیابد.

این سنتیمنت مختلط در حالی شکل گرفته است که هفته گذشته طلا در بالای حمایت مهم 2000 دلار به کار خود پایان داد، اما از بالاترین سقف تاریخی خود در بالای 2080 دلار فاصله زیادی گرفت. تحلیلگران گفته‌اند که بازار همچنان به انتظارات بسیار متغیر از نرخ بهره واکنش نشان خواهد داد.

روز چهارشنبه، پس از افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره، فدرال رزرو سیاست پولی خود را به سمت موضعی خنثی‌تر تغییر داد. در همان زمان، بازارها شروع به قیمت‌گذاری احتمال کاهش نرخ بهره از اوایل ماه جولای کردند.

اما در انتهای هفته گذشته، آمار قوی اشتغال همچون ایجاد 253 هزار شغل در ماه آوریل و افزایش 5 درصدی دستمزدها، این انتظارات را خدشه‌دار کرد و حتی باعث شد که قیمت طلا تا سطح 2007 دلار نیز کاهش یابد.

تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که افزایش دستمزدها همچنان نشانه‌ای از افزایش مداوم تورم است و فدرال رزرو را مجبور می‌کند تا موضع سیاست پولی هاوکیش خود را حفظ کند.

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار در Forex.com می‌گوید: «من فکر می‌کنم طلا در نهایت می‌تواند سطح 2000 دلار را بشکند و بالای آن به طور پایدار تثبیت دهد، اما هنوز متقاعد نشده‌ام که ما در موقعیتی هستیم که چنین چیزی همین حالا می‌تواند اتفاق بیفتد. عاملی که در نهایت طلا را به بالای 2000 دلار به روشی پایدار سوق می‌دهد، این است که فدرال رزرو نه تنها افزایش نرخ بهره را متوقف کند، بلکه آن را کاهش دهد و یا حتی تسهیل کمی (QE) را آغاز کند. من فکر می‌کنم احتمال چنین چیزی در زمانی که CPI هسته بیش از 5 درصد است و نرخ بیکاری 3.4 درصد، بسیار پایین است.»

تورستن پولیت، اقتصاددان ارشد در موسسه Degussa گفت که او نیز پیش‌بینی می‌کند که رشد طلا در آینده نزدیک با مقاومت روبرو خواهد شد، زیرا بعید است که فدرال رزرو تا قبل از تابستان نرخ بهره را کاهش دهد.

با این حال، وی افزود که نوسانات فعلی بازار طلا، نقطه ورود خوبی برای سرمایه‌گذارانی ایجاد می‌کند که به دنبال خرید بلندمدت طلا هستند.

او گفت: «من در چنین روزهایی خیلی نگران نیستم، نوسانات بازار طلا برای من مثل پارازیت هستند. اکنون زمان خریدن طلا است چراکه روند بلندمدت طلا صعودی است.»

این هفته، 22 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 7 تحلیلگر معادل 32 درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت صعودی هستند. در طرف مقابل، 9 تحلیلگر معادل 41 درصد برای هفته آینده نسبت به طلا نزولی هستند و نهایتاً 6 تحلیلگر معادل 27 درصد انتظار حرکت طلا در یک محدوده رنج را دارند.

در همین حین، در نظرسنجی آنلاین 774 نفر شرکت کردند. از این تعداد 500 نفر معادل 65 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 163 نفر معادل 21 درصد انتظار کاهش قیمت را دارند، و در آخر 111 نفر معادل 14 درصد در کوتاه‌مدت سوگیری خنثی نسبت به طلا اتخاذ کرده‌اند.

سنتیمنت بازار طلا اشاره‌ای به رسیدن قیمت به سقف تاریخی جدید در هفته آینده نمی‌کند، اما به گفته تحلیلگران افت قیمت موقعیت خوبی برای خرید است

سرمایه‌گذاران خرد همچنین انتظار دارند که شاهد بهبود قابل‌توجه قیمت طلا باشند و انتظار می‌رود قیمت‌ طلا در پایان هفته در محدوده 2060 دلار به کار خود پایان دهد. چشم‌انداز صعودی در حالی شکل گرفته است که بازار آتی طلا برای ماه ژوئن در پایان هفته در محدوده 2023 دلار به کار خود پایان داد، که نسبت به جمعه گذشته 1 درصد افزایش یافته است.

برخی از تحلیلگران خاطرنشان کردند که موج فروش روز جمعه و توانایی طلا برای حفظ جایگاه خود در بالای حمایت 2000 دلاری می‌تواند دلیلی برای جذب سرمایه‌گذاران در هفته آینده باشد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: «من فکر می‌کنم که باید بعد از هر افت قیمت در بازار طلا وارد معامله خرید شد. طلا همچنان یک ذخیره ارزش بسیار مهم است. سنتیمنت صعودی درحوزه بازار کار محو خواهد شد اما ترس از بحران بانکی همچنان در حال افزایش است.»

ریچارد بیکر، خالق گزارش معدنچی طلای اورکا (Eureka Gold Miner’s Report)، گفت که او نسبت به طلا صعودی است زیرا هرچه بحث سقف بدهی طولانی‌تر شود، دولت ایالات متحده به نکول بدهی نزدیک‌تر می‌شود. وی افزود که این عدم قطعیت همچنان به حمایت از طلا ادامه خواهد داد، دقیقاً مشابه آنچه در سال 2011 رخ داد.»

او گفت: «ما قبلا چنین نمایشی را از کنگره دیده‌ایم، بحران بدهی ایالات متحده در سال 2011 قیمت طلا را به سقف تاریخی جدیدی رساند. کنگره باید برای جلوگیری از بروز فاجعه در بازار، سقف بدهی را افزایش دهد یا به تعویق بیندازد، اما هر دو طرف این بحث و مناظره همچنان لجباز و یک دنده هستند. اگر موافقتی صورت بگیرد و از نکول جلوگیری شود، قیمت طلا می‌تواند به سرعت سقوط کند. در این بین، من همچنان از پیش‌بینی هفته گذشته، که طلا در هفته‌های آینده می‌تواند خود را به سطح 2450 دلار برساند یا احتمالاً از آن هم فراتر برود، حمایت می‌کنم.»

با این حال، اکثر تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که عدم توانایی طلا در شکست مقاومت 2080 دلار می‌تواند در کوتاه‌مدت منجر به حرکت قیمت در یک محدود رنج شود.

دارین نیوسام، تحلیلگر ارشد بازار در Barchart.com، گفت که او پیش‌بینی می‌کند طلا در حال ساختن یک الگوی پرایس اکشن مستطیل است. او اضافه کرد سطح حمایتی که زیر نظر دارد، سطح 1990.50 دلار در هر اونس است.

او گفت: «اگر طلا در بازار آتی طلای ماه ژوئن، حمایت خود را بشکند، احتمالاً هدفش محدوده نزدیک به 1927.50 خواهد بود که فاصله کمی نیست. باید ببینیم که آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “سنتیمنت بازار طلا اشاره‌ای به رسیدن قیمت به سقف تاریخی جدید در هفته آینده نمی‌کند، اما به گفته تحلیلگران افت قیمت موقعیت خوبی برای خرید است
  1. هادی جعفری گفت:

    روند طلا یک نزول حداقل ۴۰واحدی را در هفته آینده تجربه خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟