بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سنتیمنت بازار نشان می‌دهد که طلا خود را برای یک رالی قوی آماده می‌کند

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

یک بار دیگر، روند قیمت طلا در حالت خنثی گیر کرده و منتظر یک کاتالیزور برای آغاز حرکتی بزرگ است. بسیاری از تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند قیمت طلا بالاتر برود.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد همچنان نسبت به طلا صعودی هستند و به دنبال این هستند که طلا محدوده مقاومتی 2050 دلار را دوباره تست کند. اما در طرف دیگر، سنتیمنت بین تحلیلگران وال استریت به طور مساوی تقسیم شده است و بسیاری از آنها می‌گویند که معامله‌گران باید بین نوسانات کوتاه‌مدت و روند بلند‌مدت طلا تمایز قائل شوند.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت که با توجه به اینکه همچنان از طلا حمایت‌های بنیادی قوی می‌شود، در کوتاه‌مدت صبورانه نسبت به آن صعودی است. با این حال وی افزود که همچنان به جریانات در بازار احترام می‌گذارد.

هانسن گفت که نوسانات مبتنی بر گمانه‌زنی‌ها در مورد موقعیت قیمت در نمودار طلا می‌تواند باعث کاهش قیمت آن در هفته آینده شود چراکه سرمایه‌گذاران به پوشش معاملات فروش دلار آمریکا واکنش نشان می‌دهند. او همچنین گفت تا زمانی که قیمت بالاتر از 1950 دلار باشد، طلا همچنان در یک روند صعودی قوی باقی می‌ماند.

او گفت: «فکر نمی‌کنم اصلاح قیمتی تا 2000 دلار یا حتی کمتر دلیلی برای نگرانی باشد. بنظر من هر گونه موج فروش در بازار طلا به جای اینکه بخاطر تغییر بنیادین در چشم‌انداز طلا باشد، صرفا بخاطر موقعیت قیمت در نمودار است.»

شان لوسک، یکی از مدیران پوشش ریسک تجاری در والش تریدینگ، گفت که در کوتاه‌مدت نسبت به طلا نزولی است و افزود که با توجه به رشد طلا در شش ماه گذشته، یک اصلاح قیمتی سالم است و موضوع غافلگیرکننده‌ای نیست.

لوسک گفت که او سطح 1950 دلار را نیز زیر نظر دارد، اما فکر می‌کند که احتمالاً قبل از رسیدن قیمت به آن سطح، هر افت قیمت با حضور خریداران روبرو می‌شود. او می‌گوید که در درازمدت نسبت به طلا صعودی باقی می‌ماند چراکه عدم اطمینان گسترده در اقتصاد از این فلز گرانبها حمایت می‌کند.

لوسک گفت اگر معامله‌گران می‌خواهند بدانند طلا به کجا می‌رود، تنها کافیست به قیمت طلا در بازار آتی ماه‌های قبل نگاه کنند. وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر بازار طلا در رکود است و بازار آتی ماه دسامبر در محدوده 2071 دلار معامله می‌شود. بازار آتی ماه ژوئن در حال حاضر در محدوده 2016 دلار معامله می‌شود.

لوسک گفت: «بازار به ما می‌گوید که سرمایه‌گذاران مایل به پرداخت قیمت بالاتر برای طلا در اواخر امسال هستند. بازارها انتظار دارند که شرایط اقتصادی ضعیف، فدرال رزرو را مجبور به کاهش نرخ بهره تا پایان سال جاری کند.»

این هفته، 19 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در این نظرسنجی، هر دو موقعیت نزولی و صعودی با هم برابر بودند، برای هفته آینده هشت نفر معادل 42 درصد نسبت به طلا صعودی و همین تعداد نزولی هستند. در همین حین، 3 تحلیلگر معادل 16 درصد نسبت به طلا برای هفته آینده انتظار حرکت قیمت در یک محدوده رنج را دارند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین 665 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 382 نفر معادل 57 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 162 نفر معادل 24 درصد دیگر انتظار کاهش قیمت طلا را دارند، و نهایتاً 121 نفر معادل 18 درصد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند.

سنتیمنت بازار نشان می‌دهد که طلا خود را برای یک رالی قوی آماده می‌کند

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که به‌ طور میانگین، سرمایه‌گذاران خرد پیش‌بینی می‌کنند که در پایان هفته آینده قیمت طلا در محدوده 2.046 دلار به کار خود پایان می‌دهد. قیمت طلا در بازار آتی ماه ژوئن نسبت به هفته گذشته کمتر از 0.5 درصد کاهش یافت.

با وجود افزایش نگرانی‌ها از رکود، طلا به عنوان یک دارایی امن همچنان مورد حمایت قرار می‌گیرد، اما با این وجود، برخی تحلیلگران خاطرنشان کردند که محرک اصلی بازار همچنان سیاست پولی فدرال رزرو و تأثیری که بر دلار آمریکا می‌گذارد، است.

تحلیلگران گفته‌اند که با تغییر انتظارات بازار در رابطه با سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا، طلا همچنان تحت فشار قرار دارد. بازارها همچنان به قیمت‌گذاری کاهش نرخ بهره در نیمه دوم سال جاری ادامه می‌دهند، حتی با وجود اینکه فدرال رزرو سیگنال داده است که آمادگی کاهش نرخ بهره را ندارد چراکه تورم همچنان بالاست.

تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که اگر بازارها آغاز اولین کاهش نرخ بهره را تا پایان امسال یا سال 2024 به عقب بیندازند، دلار آمریکا می‌تواند به رشد خود ادامه دهد.

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار در Forex.com، گفت: «دلار آمریکا در حال تست مقاومت قیمتی است و از چند ماه قبل حمایت خود را حفظ کرده است. من فکر می‌کنم ما شاهد تست سطوح بالاتر در شاخص دلار آمریکا خواهیم بود و این باعث ایجاد یک پولبک در نمودار طلا و تست قیمت‌ها در زیر 2000 دلار خواهد شد. بنظر من 1981 دلار یک حمایت بسیار مهم است، بنابراین واکنش قیمت به این سطح را زیر نظر خواهم داشت.»

دارین نیوسام، تحلیلگر ارشد بازار در Barchart.com، گفت که اصلا علاقه‌ای به اتخاذ سوگیری خنثی در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو ندارد، اما اندیکاتور‌های مومنتوم که او زیر نظر دارد نسبتا صاف هستند.

او گفت: «به نظر می‌رسد طلا احتمالاً تمایل دارد در این محدوده تا زمانی که به پایان ماه نزدیک شویم باقی بماند، سپس خواهیم دید در نمودار بلندمدت ماهانه شاخص دلار چه اتفاقی می‌افتد.»

آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی، گفت که سوگیری او برای طلا در کوتاه‌مدت خنثی است، اما انتظار دارد در آینده‌ای نزدیک قیمت طلا حرکت خود به سطوح بالاتر را شروع کند.»

آدریان دی گفت: «واضح است که اقتصاد ایالات متحده به سمت رکود می‌رود و همچنان شرکت‌های زیادی با مشکلات مالی روبرو هستند. شاید مورد اول باعث نشود اما مورد دوم بدون شک باعث می‌شود فدرال رزرو قبل از اینکه تورم به طور مداوم به زیر هدف 2 درصدی آنها برسد، افزایش نرخ بهره را متوقف کند. این یک سناریوی بسیار صعودی برای طلا است. من فکر می‌کنم قبل از اینکه رالی صعودی طلا شروع شود، یک یا دو هفته شاهد حرکت طلا در یک محدوده رنج باشیم.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟