بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

کاهش فشار شورت اسکوئیز در وال استریت؛ آیا قیمت طلا می‌تواند بالای 1700 دلار باقی بماند؟

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

سنتیمنت در وال استریت با داده‌های سالم بازار کار ایالات متحده که انتظارات بازار را تقویت کرد نزولی شد و انتظاراتی مبنی بر اینکه فدرال رزرو به افزایش شدید نرخ بهره در امسال و تا سال 2023 ادامه خواهد داد؛ این یعنی رالی شورت اسکوئیز طلا احتمالا به پایان راه خود رسیده است.

در حالی که وال استریت انتظار نزول قیمت را دارد، اما نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرده‌فروش نسبت به این فلز گرانبها نظر صعودی دارند و سنتیمنت نسبت به هفته گذشته بهبود یافته است.

در حالی که تقاضای خرده‌فروشی برای طلا همچنان خوب است، بسیاری از تحلیل‌گران گفته‌اند که این فلز گرانبها همچنان تحت فشار شدید دلار آمریکا قرار دارد، دلاری که از پایین‌ترین سطح اخیر خود جهش کرده و هفته را نزدیک به بالاترین حد در 20 سال گذشته به پایان رساند.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در موسسه SIA Wealth Management می‌گوید: «طلا در چند روز گذشته صعود خوبی داشت، اما دلار آمریکا دوباره در حال جمع کردن قدرت خود است و با نابود شدن امید بانک‌های مرکزی آمریکای شمالی برای شروع سیاست‌های داویش، بوسیله گزارش اشتغال آمریکا، احتمالا شاهد از سرگیری روند صعودی دلار خواهیم بود.

بازارها بیش از 81 درصد احتمال می‌دهند که فدرال رزرو در ماه آینده نرخ بهره را 75 نقطه پایه افزایش خواهد دهد. انتظارات برای افزایش نرخ بهره پس از اینکه اداره آمار کار ایالات متحده اعلام کرد 263 هزار شغل در ماه سپتامبر ایجاد شده است، تقویت شد. اقتصاددانان انتظار داشتند که این افزایش حدود 250 هزار شغل باشد.

  • نیکلاس فراپل، مدیر کل جهانی در موسسه ABC Bullion گفت که او نیز در کوتاه مدت نسبت به طلا نزولی است زیرا رالی اخیر مومنتوم صعودی تازه‌ای را جذب خود نکرده است. او گفت: «از 27 سپتامبر تا 5 اکتبر، بهره کل باز CME حدود 2.40 میلیون توز کاهش یافت که، با توجه به حرکت اخیر قیمت، نشان دهنده افزایشی است که بیشتر ناشی از پوشش معاملات فروش است و نه معاملات خرید جدید. در مجموع، من فکر می‌کنم مسیر انقباضی فدرال رزرو هنوز به قوت خود باقی است.»

این هفته، در مجموع 19 متخصص بازار در نظرسنجی وال استریت کیتکو نیوز شرکت کردند. 11 تحلیلگر یا 58 درصد گفتند که هفته آینده نظرشان نسبت به طلا نزولی هستند. 5 تحلیلگر یا 26 درصد گفتند که نظرشان نسبت به طلا صعودی است و 3 تحلیلگر یا 16 درصد گفتند که در کوتاه مدت نظرشان نسبت به این فلز گرانبها خنثی است.

در بخش خرده فروشی، 790 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند. در مجموع 451 رای دهنده یا 57 درصد انتظار افزایش قیمت طلا را دارند. 222 یا 28 درصد دیگر پیش بینی کردند طلا سقوط خواهد کرد. 117 رای‌دهنده باقیمانده، یا 15 درصد، انتظار یک بازار رنج (Range) را دارند.

نظرسنجی کیتکو برای اونس جهانی طلا

اگرچه طلا ممکن است در کوتاه مدت تحت فشار فروش قرار بگیرد، برخی از تحلیلگران انتظار دارند که این فلز گرانبها به خوبی حمایت شود.

  • آدریان دی، رئیس موسسه Adrian Day Asset Management، گفت که او فراتر از ضعف کوتاه مدت طلا را می‌بیند. او می‌گوید: «رشد اقتصادی در حال منفی شدن است و اقتصادهای جهانی از دلار قوی ضربه می‌خورند. در نقطه‌ای بالاخره چیزی شکسته می‌شود و دلار سقوط می‌کند یا فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف می‌کند (و یا حتی هر دو)، و آن وقت طلا رشد خواهد کرد.»
  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در موسسه Blue Line Futures، گفت که در هفته آینده نظرش نسبت به طلا نزولی است اما افزود که رالی بلند مدت طلا هنوز به پایان نرسیده است. وی خاطر نشان کرد که تقاضا برای این کامودیتی امن باید همچنان یک کف قیمتی را برای قیمت طلا فراهم کند.

او همچنین گفت: «سرمایه گذاران طلا باید صبور باشند و روی پتانسیل‌های بلند مدت آن تمرکز کنند. هنگامی که فدرال رزرو کارش با افزایش نرخ بهره تمام شد، خرید طلا بهترین گزینه برای معامله خواهد بود. اما ما فقط باید منتظر چرخش سیاست فدرال رزرو باشیم و این ممکن است بیشتر از آنچه برخی انتظار دارند طول بکشد.»

اگرچه سنتیمنت نزولی قابل توجهی در بازار وجود دارد، اما برخی از تحلیلگران پتانسیل صعودی بیشتری برای طلا در آینده نزدیک می‌بینند.

  • متیو سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در موسسه City Index، به افزایش سفارشات خرید در معاملات آتی طلا در دسامبر به عنوان یک سیگنال صعودی اشاره کرد زیرا قیمت در هفته گذشته بالای 1700 دلار بسته ‌شد. وی افزود: «حتی با وجود افزایش قیمت طلا در هفته گذشته، بازار همچنان در موقعیت اشباع فروش قرار دارد.»

داده‌های معاملاتی در ابتدای هفته نشان می‌دهند که شرط‌بندی نزولی روی طلا به بالاترین سطح خود در چهار سال گذشته رسیده است. برخی از تحلیلگران گفته‌اند که زمان بیشتری لازم است تا معاملات فروش به هدف خود برسند.

برخی از تحلیلگران گفته‌اند که جهت طلا به شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در هفته آینده بستگی دارد. به گفته تحلیلگران، اگر این گزارش، کاهش قابل توجهی در تورم نشان دهد، ممکن است بازارها را وادار کند تا انتظارات خود را برای یک افزایش شدید دیگر در نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه آینده کاهش دهند که برای طلا مثبت خواهد بود.

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “کاهش فشار شورت اسکوئیز در وال استریت؛ آیا قیمت طلا می‌تواند بالای 1700 دلار باقی بماند؟
  1. عرفان گفت:

    طلا 1400 رو میبینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟