مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۱۸ تا ۲۲ بهمن: طلا گرفتار در احساسات خنثی

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

با باقی ماندن طلا در حوالی ۱۸۰۰ دلار، احساسات پیرامون طلا خنثی شد

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، با نوسان طلا در حوالی قیمت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس، احساسات پیرامون این فلز گرانبها خنثی شده است و ممکن است به زودی حرکتی را شروع نکند.

نتایج نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد همچنان نسبت به طلا خوش‌بین هستند اگرچه مشارکت در نظرسنجی پایین است.

تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که قیمت طلا در میانه نیروهای متضاد گیر افتاده است زیرا اقتصاد جهانی با تورم فزاینده مواجه است. با این حال، تهدیدها برای سیاست‌های انقباضی از سوی بانک‌های مرکزی نیز در حال افزایش است. به گفته تحلیلگران، نوسانات فزاینده در بازارهای مالی در کنار حذف نقدینگی توسط بانک‌های مرکزی به این ترکیب اضافه شده است.

این هفته ۱۷ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. از این میان پنج نفر یا ۲۹ درصد منتظر افزایش قیمت طلا بودند و در همین حال آرای خنثی و نزولی با ۶ رای یا ۳۵ درصد مساوی بودند.

در مین استریت نیز ۶۸۳ معامله‌گر در نظرسنجی این هفته کیتکو شرکت کردند که از این میان ۳۸۵ نفر یا ۵۶ درصد منتظر افزایش قیمت طلا بودند. ۱۵۲ نفر یا ۲۲ درصد به دنبال کاهش و ۱۴۶ نفر یا ۲۱ درصد نیز بی‌طرف بودند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۱۸ تا ۲۲ بهمن: طلا گرفتار در احساسات خنثی

چشم‌انداز خنثی در طلا در حالی است که قیمت طلا در یک هفته گذشته نسبت به هفته پیش که شاهد موج فروش شدیدی به خاطر موضع‌گیری هاوکیش فدرال رزرو بودیم، یک درصد افزایش داشته و بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس بسته شد.

با نگاه به آینده، برخی از تحلیلگران انتظار دارند که قیمت طلا با تداوم قیمت‌گذاری بازارها بر روی اقدامات تهاجمی‌تر فدرال رزرو، با مشکل مواجه شود. انتظارات همچنان در حال افزایش است و برخی معتقدند که فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را در ماه مارس ۵۰ نقطه پایه افزایش دهد.

این انتظارات زمانی افزایش یافت که اداره امار کار اعلام کرد که ایالات متحده در ماه ژانویه ۴۶۷ هزار شغل جدید ایجاد کرده است. این داده‌ها شدیدا بهتر از پیش‌بینی بود چرا که برخی از اقتصاددانان انتظار داشتند اقتصاد ایالات متحده در ماه ژانویه با کاهش مشاغل مواجه شده باشد.

تهدید تورم نیز به رشد خود ادامه می‌دهد. در همین گزارش مشاهده شد که تورم سالانه دستمزد در یک ماه گذشته ۰.۷ درصد رشد داشته و به ۵.۷ درصد رسیده است.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management می‌گوید: «به نظر من سرمایه‌گذاران بیشتر بر تورم دستمزد تمرکز می‌کنند و بر بانک های مرکزی برای افزایش نرخ بهره فشار می‌آورند.»
    سیزینسکی همچنین گفت که سرمایه‌گذاران طلا باید به داده‌های تورم هفته آینده که پنجشنبه منتشر می‌شود، توجه زیادی داشته باشند.
  • فرانک مک گی، معامله‌گر فلزات گرانبها در Alliance Financial، گفت که با توجه به داده‌های اشتغال و افزایش تورم دستمزدها، به نظر می‌رسد که فدرال رزرو به طور قابل توجهی از تورم عقب مانده است و باید وارد عمل شود. این مساله می‌تواند در کوتاه مدت بر طلا تاثیر بگذارد.
  • دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsome Analysis، گفت تنها دلیلی که او در این هفته نسبت به طلا خوش‌بین است، این است که شیر یا خط کرده است و شیر آمده است.

او گفت:« هیچ الگوی واضحی در نمودار روزانه معاملات آتی طلا برای ماه اوریل وجود ندارد. قیمت بدون هیچ دلیلی می‌تواند به بالاترین سطح اخیر خود یعنی ۱۸۵۶.۷۰ برسد یا به پایین‌ترین قیمت اخیر خود یعنی ۱۷۸۰.۶۰ کاهش یابد. باید اعداد مضحک اشتغال برای ماه ژانویه (و اصلاحیه مضحک‌تر برای ماه دسامبر) را کنار بگذاریم. دلار آمریکا همچنان در یک روند نزولی کوتاه مدت قرار دارد.»

  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو گفت که با وجود اینکه در کوتاه مدت نسبت به طلا بی‌طرف است، اما پتانسیل صعودی در این فلز گرانبها را می‌بیند زیرا توانسته است علی‌رغم آمار اخیر اشتغال، سطح 1800 دلار در هر اونس را حفظ کند.
    او گفت:« اگر بتوانیم زمانی که بازارها بر روی افزایش ۵۰ نقطه پایه نرخ بهره برای ماه مارس شرط می‌بندند، قیمت طلا را بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس حفظ کنیم، ممکن است شانس داشته باشیم. به نظر می‌رسد که در بازار تقاضای بنیادین برای طلا وجود  دارد که از قیمت‌ها حمایت می‌کند.»

هانسن گفت که تا زمانی که قیمت طلا از مقاومت ۱۸۲۵ دلار یا حمای ۱۷۸۰ دلار نگذشته است، نسبت به طلا خنثی می‌ماند.

منبع: Kitco

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟