مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲۷ دی تا ۱ بهمن: تورم همچنان حمایتگر طلا

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

گاوهای طلا پتانسیل صعودی می‌بینند چرا که تورم همچنان یک تهدید است

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو، بازار طلا سال جدید را در شرایطی آغاز کرده است که قیمت‌ها در هفته اخیر به بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس رسیده‌اند. این موضوع باعث شده است که احساسات کوتاه مدت به طور قابل توجهی صعودی بمانند.

به گفته برخی تحلیلگران، نه تنها طلا شاهد برخی حرکت‌های تکنیکال صعودی است، بلکه داده‌های اقتصادی نشان دهنده افزایش تورم، کاهش مصرف و افزایش عدم اطمینان ژئوپلیتیکی دارد. موضوعاتی که هرکدام می‌توانند به خودی خود از این فلز گرانبها حمایت کنند.

با این حال برخی دیگر از تحلیلگران معتقدند انتظارات هاوکیش مبنی بر این که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را شدیدا افزایش خواهد داد، تا حدودی از دلار آمریکا حمایت می‌کند و این مساله باعث ایجاد باد مخالف برای طلا می‌شود.

این هفته ۱۶ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند که در این میان ۹ تحلیلگر یا ۵۸ درصد خواستار افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، سه تحلیلگر یا ۱۹ درصد نظر نزولی نسبت به طلا داشتند و ۴ تحلیلگر یا ۲۵ درصد نیز بی‌طرف بودند.

در طرف دیگر، از مجموع ۹۲۸ رای اخذ شده در میان سرمایه‌گذاران خرد مین استریت، ۵۲۹ نفر یا ۵۷ درصد منتظر افزایش طلا در هفته آینده بودند ۲۲۵ نفر یا ۲۴ درصد منتظر کاهش طلا و ۱۷۴ نفر یا ۱۹ درصد نیز معتقد بودند قیمت طلا در هفته آینده نوسانی خواهد بود.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۲۷ دی تا ۱ بهمن: تورم همچنان حمایتگر طلا

چشم‌انداز صعودی طلا در حالی است که در هفته گذشته قیمت طلا در بالای ۱۸۱۸ دلار در هر اونس بسته شد که نسبت به هفته قبل افزایش ۱ درصدی را نشان می‌دهد.

برای بسیاری از تحلیلگران، تورم همچنان بیشترین حمایت را برای طلا در طول سال ۲۰۲۲ فراهم می‌کند. سه‌شنبه هفته‌ای که گذشت، آمار قیمت مصرف کننده در ایالات متحده منتشر شد که نشان می‌داد تورم سالانه در ماه دسامبر به ۷ درصد رشد کرده است که بالاترین سطح از ژوئن ۱۹۸۲ است.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت: «به طور کلی، من طلا را در یک روند صعودی متوسط ​​می‌بینم که به خاطر تورم بالا است، تورم سرسختانه بالا باقی مانده است و با توجه به داده‌های تورمی که این هفته منتشر شد، ممکن است افزایش قیمت‌ها همچنان ادامه یابد.»

سایر تحلیلگران معتقدند، در صورتی که طلا در بالای ۱۸۱۵ دلار در هر اونس باقی بماند، می‌تواند در کوتاه مدت مومنتوم تکنیکال بیشتری جذب کند.

  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در ساکسو بانک گفت:« زمان آن فرا رسیده است که این فلز پای خود را فراتر بگذارد و مقاومت ۱۸۳۰- ۱۸۳۵ را بشکند. در حال حاضر بیشتر سوگیری هاوکیش فدرال رزرو قیمت‌گذاری شده است که این مساله باعث تعادل در بازار می‌شود. در این صورت بازار می‌تواند به خوبی اخبار مثبت بالقوه را پذیرا شود.
  • مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس گفت که عدم اطمینان فزاینده بازار می‌تواند در کوتاه مدت مقداری از طلا حمایت کند. از نظر اون قیمت‌ها می‌توانند به زودی به سمت آزمایش دوباره سطح ۱۸۳۰ حرکت کنند.
    او گفت:« سنتیمنت بازار از سمت فدرال رزروی که از اقتصاد پررونق و بیکاری پایین، عقب مانده است، در حال حرکت به سمت فدرال رزروی است که می‌خواهد با افزایش نرخ بهره و کاهش ترازنامه اقتصاد را از بین ببرد. رمزارزها نشان داده‌اند که محافظ خوبی در برابر تورم نیستند و بسیار پرنوسان هستند. به نظر می‌رسد که روسیه نیز قصد دارد جهان را به هم بریزد و در شرف تصاحب بخش دیگری از خاک اوکراین است و حمایت بایدن نیز در حال کاهش است. اگر در این شرایط طلا بتواند سطح ۱۸۳۰ را بشکند به نظر خوب می‌رسد.»

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم ژانویه (27 دی تا 1 بهمن)

  • با این حال، همه تحلیلگران به طلا در کوتاه مدت خوشبین نیستند. نیکلاس فراپل، مدیر کل ABC Bullion، گفت که او در حال بررسی است تا ببیند آیا دلار آمریکا پس از یک هفته پر نوسان می تواند حمایتی پیدا کند یا خیر.
    وی گفت:« کاهش اخیر دلار کمی بیش از حد طولانی به نظر می‌رسد و قیمت طلا نتوانسته است از فیبوناجی ۶۱.۸۰ درصد در قیمت ۱۸۲۹ دلار در هر اونس عبور کند.»
  • دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsom Analysis، گفت که او نسبت به طلا بی طرف است، زیرا به نظر می‌رسد که قیمت در انتظار “چیزی است”. وی افزود که نشانه‌هایی را می بیند که بازار طلا به عدم قطعیت ژئوپلیتیکی در شرق اروپا توجه زیادی دارد.
    او گفت:« بازار وضعیت سیاسی جهان را زیر نظر دارد. طلا منتظر است تا ببیند که روسیه با اوکراین چه خواهد کرد. در بن بست کنونی جهان، طلا بین ۱۸۳۳ تا ۱۷۸۱ دلار در هر اونس معامله می‌شود.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟