مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 26 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 26 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 4 مرداد

  • خوش‌بینی محتاطانه در بازارها و تلاش خریداران دلار

امروز (سه‌شنبه) شاهد خوش بینی خفیفی در بازارها هستیم. شاخص دلار کمی با تقاضا همراه شده و معاملات آتی بازار سهام افت 0.30 درصدی را تجربه کردند. اضطراب‌ها پیش از جلسه بانک مرکزی آمریکا بر بازارها غالب شده‌اند اما رالی سهام حوزه تکنولوژی بازار سهام چین کمی از فشارها بر بازارها را کاهش داد. علی‌بابا (Alibaba Group Holding) بیشترین رشد بازار سهام حوزه تکنولوژی چین را داشت.

با این حال، نگرانی‌های مربوط به ویروس کرونا همچنان در باقی مانده است. شنژن به عنوان مرکز فناوری این کشور، به 100 شرکت بزرگ از جمله سازنده آیفون فاکسکان دستور داد تا سیستم‌های “حلقه بسته” را برای مبارزه با آخرین شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی کنند. سرمایه‌گذاران همچنین گزارش‌هایی مبنی بر اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و شی جین پینگ، همتای چینی‌اش در اواخر این هفته طی یک تماس با یکدیگر صحبت خواهند کرد، هضم کردند.

از جمله اخبار دیگر، سرویس سرمایه گذاران مودیز (Moody’s) پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا و اروپا برای سال 2022 و همچنین 2023 را کاهش داد. همچنین صورتجلسه نشست ژوئن بانک مرکزی ژاپن (BOJ) نشان داد که هیئت مدیره شاهد افزایش بیشتر قیمت‌ها هستند و اعلام کدند که عدم اطمینان‌های اقتصادی بسیار بالا است.

از آنجا که رکود در حال حاضر با بدتر شدن بحران گاز اروپا اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد، سنتیمنت ریسک همچنان ضعیف باقی مانده است. گازپروم روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که جریان در خط لوله نورد استریم 1 خود را کاهش خواهد داد. این شرکت توربین دیگری را در خط لوله به آلمان متوقف خواهد کرد که جریان را از 27 ژوئیه به 20 درصد ظرفیت (در حال حاضر 40 درصد) کاهش می‌دهد.

جفت ارز EURUSD روند سایدی حوالی محدوده 1.0220 دارد. این جفت ارز بار دیگر نتوانست بالای محدوده 1.0250 تثبیت شود. یورو در بحبوحه نظرسنجی ناامیدکننده شاخص فضای کسب و کار آلمان و تشدید تنش‌ها در زمینه ارسال گاز روسیه به آلمان آسیب پذیر است.

در غیاب اخبار دلگرم کننده‌ای از سناریوی سیاسی بریتانیا، جفت ارز GBPUSD از سقف سه هفته اخیر خود یعنی محدوده 1.02091 عقب نشینی داشته است.

علیرغم صورتجلسه غیر قابل توجه بانک مرکزی ژاپن و کاهش مجدد بازده اوراق خزانه داری آمریکا جفت ارز USDJPY بازگشت قوی داشته و مجددا محدوده 136.50 را پس گرفته است.

طلا نیز حوالی محدوده 1720 دلار در حالت تثبیت قرار دارد و با توجه به خوش‌بینی‌های محتاطانه در برابر افت بیشتر مقاومت می‌کند.

بیت کوین حوالی محدوده 21 هزار دلار تحت فشار فروش قرار دارد در حالی که اتریوم محدوده تقاضا 1400 دلار را لمس کرد. رویترز به نقل از سه نفر از افراد آشنا با این مسئله گزارش داد که شرکت کوین‌بیس (Coinbase) به دلیل این که آیا به شهروندان آمریکایی اجازه داده دارایی های دیجیتالی را که باید به عنوان اوراق بهادار ثبت می‌شدند، مبادله کنند یا خیر با تحقیقاتی از سمت ایالات متحده مواجه شده است.

منبع: fxstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟