بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

سلطه جریان دارایی‌ها ریسکی بر بازارها و افت دلار

سلطه جریان دارایی‌ها ریسکی بر بازارها و افت دلار

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 26 مهر

  • سلطه جریان دارایی‌ها ریسکی بر بازارها و افت دلار
  • سیاست‌های انگلیس در کانون توجهات

دلار مومنتوم نزولی خود را امروز نیز حفظ کرد و رشدی که در جلسه معاملاتی آسیا داشت را پس داد. با چرخش انگلیس در بودجه کوچک (Mini Budget)، جریانات دارایی‌های ریسکی افزایش یافتند.

در معاملات اولیه، بازار سهام چین پس از اینکه اوراق قرضه بنجل (JUNK) دلار این کشور به پایین ترین حد خود رسید (به دلیل بحران در بازار املاک که با سرکوب استقراض بیش از حد آغاز شد) کاهش یافت. در همین حال، معامله‌گران چینی در حال هضم نظرات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، بودند. این مقام آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرد، چین تصمیم گرفته تایوان را در “زمان بندی بسیار سریع‌تر” از آنچه قبلا تصور می‌شد، تصرف کند.

در بازار فارکس دلار نیوزیلند و دلار استرالیا بهترین عملکرد را داشتند. در همین حال ین از سقف 32 سال اخیر خود بالاتر از محدوده 149.05 فاصله گرفت. دلیل این مسئله می‌تواند کاهش بازده اوراق خزانه داری آمریکا و مداخلات لفظی ژاپنی‌ها باشد. مقامات ارشد ژاپن همچنان تکرار می‌کنند که آماده هستند تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از موارد نامطلوب انجام دهند و بازار فارکس را به دقت زیر نظر دارند.

جفت ارز NZDUSD بیش از 1% رشد کرد و به محدوده 0.5700 رسید. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) نیوزیلند بیشتر از انتظارات منتشر شد و همین امر سبب شد شرط بندی‌ها برای افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی نیوزیلند بیشتر شوند. تورم نیوزیلند برای سه ماهه سوم 2.2% منتشر شد در حالی که انتظارات برای آن 1.6% بودند. در همین حین تورم سالانه از سقف 32 ساله اخیر در محدوده 7.3% به 7.2% کاهش یافت. اما انتظارات برای تورم سالانه 6.6% بودند!!!!!

اظهارات هاوکیش بولاک، معاون رئیس بانک مرکزی استرالیا، و صورتجلسه بانک مرکزی استرالیا زیربنایی برای سنتیمنت جفت ارز AUDUSD بودند چرا که هر دو در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره در ماه‌های آینده صحبت کردند. EURUSD نیز از کاهش بازده اوراق خزانه داری آمریکا و افت دلار بهره برد و محدوده 0.9850 را پس گرفت. هر چند خریداران پیش از انتشار شاخص ارزیابی انتظارات اقتصادی آلمان و ناحیه یورو محتاط هستند. رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، روز دوشنبه عنوان کرد که «با اعمال سیاست مالی، آنها می‌توانند بدون تحریک تورم از رکود عمیق در اروپا جلوگیری کنند.»

رشد جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.140 به سرعت محو شد چرا که سرمایه گذاران در حال ارزیابی گزارش فایننشال تایمز (FT) هستند. این گزارش عنوان کرد بانک مرکزی انگلیس (BOE) قرار است سخت‌ گیری کمی (QT) به ارزش 838 میلیارد پوند را تا زمانی که بازار اوراق قرضه آرام شود به تعویق بیاندازد. این گزارش پس از آن که جرمی هانت، وزیر خزانه داری جدید بریتانیا، تقریباً تمام بودجه کوچک اعلام شده توسط نخست وزیر لیز تراس در 23 سپتامبر را کنار گذاشت، منتشر شد. هر چند به نظر می‌رسد رشد پوند دوام چندانی نداشته باشد چرا که تراس، نخست وزیر انگلیس، در حال آماده شدن برای چالش‌های سیاسی است و حامیان حزب محافظه کار برای برکناری او آماده می‌شوند.

طلا مومنتوم بهبودی خود را بالاتر از محدوده 1650 دلار حفظ کرده اما احتمالا این بهبودی تا زمانی که خریداران نتوانند محدوده مهم 1670 دلار پشت سر بگذارند، محدود خواهد بود. افت دلار به بهبود روند طلا کمک کرده است.

بیت کوین همچنان به آرامی رشد می‌کند و بالاتر از محدوده 19500 دلار قرار گرفته است. با این حال خریداران با نزدیک شدن به محدوده مقاومتی در تایم فریم روزانه محتاط عمل می‌کنند.

منبع: fxstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟