بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

توقف فشار فروش در دلار

توقف فشار فروش در دلار

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 30 آذر

  • توقف فشار فروش در دلار

روز سه‌شنبه دلار در بین دیگر رقبای اصلی خود تضعیف شد اما به نظر می‌رسد در ساعات اولیه امروز توانسته قدرت خود را پس بگیرد. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا نزدیک محدوده 3.7% آرام گرفته است. امروز شاخص اطمینان مصرف‌کننده- کنفرانس بورد و فروش خانه‌های موجود آمریکا منتشر خواهند شد. همچنین انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) کانادا برای ماه نوامبر رویداد مهم دیگر امروز خواهد بود.

داده‌های آمریکا در روز سه‌شنبه نشان دادند موارد شروع به ساخت مسکن و آمار مجوز ساخت‌وساز در آمریکا به ترتیب 0.5% و 11.2% در ارزیابی ماهانه کاهش یافتند. با توجه به اینکه این ارقام تاثیر منفی سیاست فدرال رزرو بر بازار مسکن را به سرمایه‌گذاران یادآوری کردند، تقاضا برای دلار آمریکا در نیمه دوم روز کاهش یافت.

روز سه‌شنبه سقوط شدید جفت ارز USDJPY به دلیل تغییر ناگهانی سیاستی بانک مرکزی ژاپن در جلسه معاملاتی آمریکا نیز ادامه داشت. این جفت ارز تقریبا 500 پیپ افت کرد و به پایین‌ترین سطح در 4 ماه اخیر و به محدوده 130.60 رسید. جفت ارز USDJPY امروز حوالی محدوده 132 تثبیت شده است. تاکاتوشی ایتو، یکی از مدعیان جانشینی کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، خاطرنشان کرد که جدیدترین اقدام سیاستی این بانک می‌تواند اولین گام به سمت خروج از سیاست‌های پولی بسیار تسهیلی باشد. با این حال شیگیوکی گوتو، وزیر اقتصاد ژاپن، استدلال کرد که تغییر در استراتژی کنترل منحنی بازده به معنای خروج از سیاست پولی تسهیلی نیست که کمک کرد افت این جفت ارز محدود باشد.

جفت ارز EURUSD روز سه‌شنبه کمی رشد کرد اما نتوانست مومنتوم صعودی خود را حفظ کند. کمیسیون اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص اطمینان مصرف‌کننده در ناحیه یورو در برآورد دسامبر از 23.9- در ماه نوامبر به میزان قابل توجهی بهبود یافته و به 22.2- رسیده است. امروز این جفت ارز در محدوده 1.0600 روند سایدی دارد.

جفت ارز GBPUSD نیز روز گذشته روند سایدی داشت اما کندل روزانه توانست در محدوده مثبت بسته شود. با این حال جفت ارز همچنان نتوانسته از محدوده 1.2150 دور شود.

علی‌رغم افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا، طلا توانست از فشار فروش پیرامون دلار نهایت استفاده را ببرد و روز سه‌شنبه رشد خوبی داشت. طلا حوالی محدوده 1810 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز USDCAD روز سه‌شنبه تقریبا 50 پیپ افت کرد و حوالی 1.3600 به کار خود خاتمه داد. پیش‌بینی می‌شود CPI کانادا از 6.9% ماه اکتبر به 7.4% در ماه نوامبر برسد. در ارزیابی سالانه پیش‌بینی می‌شود شاخص CPI هسته (Core) از 5.8% به 6.4% افزایش یابد. پیش از انتشار این شاخص جفت ارز USDCAD حوالی 1.3600 نوسان می‌کند.

بیت کوین روز گذشته 3% رشد کرد اما پیش از لمس محدوده 17 هزار دلار مومنتوم خود را از دست داد. در حال حاضر بیت کوین حوالی 16850 دلار معامله می‌شود. اتریوم یز 4% رشد کرد و بالاتر از محدوده 1200 قرار گرفت.

منبع: Fxstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟