مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تغییر سیاست‌های بانک مرکزی ژاپن و تاثیر آن بر سنتیمنت ریسک پذیری

تغییر سیاست‌های بانک مرکزی ژاپن و تاثیر آن بر سنتیمنت ریسک پذیری

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 29 آذر

  • تغییر سیاست‌های بانک مرکزی ژاپن و تاثیر آن بر سنتیمنت ریسک پذیری

بازار سهام در سطح جهان در پی تغییر غیر منتظره سیاست بانک مرکزی ژاپن، با افت شدیدی مواجه شدند. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا به محدوده 3.7% افزایش یافت و معاملات آتی شاخص‌های بازار سهام آمریکا افتی بین 0.6% و 1% را نشان می‌دهند. امروز در جلسه معاملاتی آمریکا آمار مجوز ساخت‌وساز و موارد شروع به ساخت مسکن برای ماه نوامبر منتشر خواهند شد. همچنین شاخص اطمینان مصرف‌کننده ناحیه یورو نیز امروز منتشر می‌شود.

بانک مرکزی ژاپن در جلسه امروز نرخ بهره را افزایش نداد و نرخ بهره همان %0.1- و هدف بازده اوراق 10 ساله دولتی طبق انتظارات همان 0% باقی ماند. با این حال بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد اجازه خواهد داد بازده اوراق 10 ساله دولتی ژاپن بین %0.5- و %0.5 نوسان کند. دامنه نوسان قبلی %0.25- و %0.25 بود. همچنین این بانک اعلام کرد عملیات کنترل منحنی بازده را بازنگری خواهد کرد. اگرچه این تحول به خودی خود تغییر بزرگی در موضع سیاست بانک مرکزی ژاپن نبود، اما با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران احتمالاً در آینده نزدیک لحن هاوکیشی را برای بانک مرکزی ژاپن قیمت گذاری می‌کنند، تاثیر آن بر ین قابل توجه بود.

کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، در سخنرانی خود تکرار کرد آنها در صورت لزوم از تسهیل بیشتر سیاست‌های پولی دریغ نخواهند کرد و خاطرنشان کرد که برای بحث در مورد خروج از سیاست پولی فعلی خیلی زود است. کورودا توضیح داد و اضافه کرد که این تصمیم در پی نگرانی از بدتر شدن عملکرد بازار که تامین مالی شرکت‌ها را تهدید می‌کند، گرفته شده است. « تصمیم امروز در مورد کنترل منحنی بازده به معنی خروج از سیاست کنترل منحنی بازده یا تغییر این سیاست نیست»

در واکنش اولیه به بیانیه سیاستی بانک مرکزی ژاپن، جفت ارز USDJPY بیش از 500 پیپ از سقف روزانه خود افت کرد و به پایین‌ترین سطح در چهار ماه اخیر و به زیر محدوده 133 رسید. نظرات کورودا نتوانست به بهبود این جفت ارز کمک کند. همچنین جفت ارز EURJPY امروز تقریبا 3% افت کرد و در محدوده 141 نوسان می‌کند.

جفت ارز EURUSD در محدوده کوچکی در جلسه معاملاتی اسیا نوسان کرد و در حال حاضر حوالی 1.0600 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD روز دوشنبه تغییر چندانی نداشت و روند ساید خود را امروز ادامه داد. این جفت ارز حوالی محدوده 1.2150 نوسان می‌کند.

علی‌رغم افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا، قیمت طلا رشد کرد و توانست محدوده 1790 دلار را پس بگیرد.

بیت کوین که در روز دوشنبه افت کرده بود امروز 2% افزایش یافت و در محدوده 16800 دلار نوسان می‌کند. اتریوم نیز مومنتوم صعودی خود را حفظ کرد و با رشد 3 درصدی بالاتر از محدوده 1200 دلار قرار گرفت.

منبع: Fxstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟