مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 14 نوامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 14 نوامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 آبان

  • کاهش تورم و سیاست‌های ملایم‌تر چین

تعطیلات آخر هفته زشتی را برای برای ارزهای دیجیتال پشت سر گذاشتیم. با این حال با  فشار فروش در ارزهای دیجیتال بزرگ مثل بیت کوین در مقایسه با حجم اخبار بدی که جمعه گذشته منتشر شد، محدود بود.

روز جمعه، صرافی FTX پرونده داوطلبانه فصل 11 را برای ورشکستگی در ایالات متحده باز کرد. حتی شعبه آمریکا این صرافی (FTXUS) که بسیاری امیدوار بودند آسیبی نبیند، از بین رفت. سقوط FTX حدود 130 شرکت را با خود به زیر کشاند.

چه کسی را باید مقصر دانست؟

برخی فقدان نظارت‌ها در بازار رمزارزها را مقصر می‌دانند، برخی دیگر عقیده دارند این فقط یک کلاهبرداری مالی مانند سایر موارد است و حتی برخی آن را با انرون (Enron) مقایسه می‌کنند که یکی از بزرگترین رسوایی‌های حسابداری در تاریخ مالی مدرن بود. (شرکت انرون در سال ۱۹۸۵ توسط کنت لای راه‌اندازی و در حالی‌که در سال مالی ۲۰۰۰ میلادی درآمد آن بیش از ۱۰۱ میلیارد دلار برآورد شده بود، در سال ۲۰۰۱ در یکی از پیچیده‌ترین فرایندهای مالی ایالات متحده، ورشکست اعلام شد.)

FTX یک روز قبل از سقوط 900 میلیون دلار دارایی نقدی داشت، در حالی که بدهی 9 میلیارد دلاری داشت. این چیزی است که هرگز نمی‌تواند در یک موسسه مالی سنتی و رگوله شده اتفاق بیفتد.

به این ترتیب، جستجو برای ترازنامه‌های صرافی‌های رمزارز آغاز شد.

آنچه احتمالاً از این به بعد اتفاق خواهد افتاد این است که مردم همان کاری را انجام خواهند داد که رگولاتورها نتوانستند انجام دهند: کنترل ترازنامه صرافی‌های ارزهای دیجیتال.

اگرچه این صرافی‌ها رگوله شده نیستند و مجبور نیستند ترازنامه خود را فاش کنند، بسیاری از صرافی‌ها باید تسلیم شوند (اگر نخواهند کاربران خود را از دست دادند) و باید شفاف‌تر عمل کنند.

بنابراین، ممکن است هنوز بحران حسابداری صرافی‌ها رمزارز تمام نشده باشد.

اما یک نکته مهم وجود دارد. این واقعیت که صرافی‌های رمزارز هنوز ثابت نکردند که قابل اطمینان هستند، چیزی از ارزش ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین‌های آن‌ها کم نمی‌کند.

اگر رگولاتورها نتوانند وظایف خود را انجام دهند و مردم بتوانند این کار را برای آنها انجام دهند، ما وارد مرحله جدیدی در امور مالی غیرمتمرکز خواهیم شد.

تورم ایالات متحده کاهش یافت، چین اقدامات سخت‌گیرانه مربوط به کرونا و بخش املاک را کاهش می‌دهد. برای کریسمس چه چیز بیشتری می‌توانیم بخواهیم؟

پس از آن که داده‌های تورمی هفته گذشته سرمایه‌گذاران را متعجب کرد و چین اعلام کرد اقدامات مربوط به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد و بخش املاک متلاشی شده خود را تقویت می‌کند، حال و هوای بازار خارج از فضای رمزارزها، بسیار خوشحال‌کننده شد.

اگرچه تورم ایالات متحده همچنان نسبتاً بالا باقی مانده تا مانع از رشد زودهنگام بازارها به دلیل انتظارات داویش فدرال رزرو شود، اما اخبار از چین می‌تواند به حفظ روحیه خوب بازار کمک کند.

باید دید که آیا آخرین اخبار چین برای بازگشت سرمایه‌گذاران بین المللی به رویای چینی که توسط شی جین پینگ به زمین زده شده، کافی است یا خیر. شاخص اژدهای طلایی نزدک (Nasdaq’s Golden Dragon China) چین از کف قیمتی خود در اکتبر 40% بهبود یافته، اما همچنان بیش از 3.5 برابر کمتر از سطوحی که در فوریه 2021 معامله می‌شد، قرار دارد.

جو بایدن و شی جین پینگ امروز در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در بالی گفتگو خواهند کرد. گفت‌وگوها می‌توانند در هر دو جهت تاثیر داشته باشن؛ می‌توانند دارایی‌های ریسکی چین و جهان را تقویت کنند و یا کاهش دهند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟