بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 13 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 13 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 تیر

  • تورم آمریکا در کانون توجهات، افزایش مجدد آمار مبتلایان به ویروس کرونا

حال و هوای بازار بدبینانه است و ریسک پذیری محدود است. شاخص‌های اصلی ایالات متحده برای دومین روز هفته (روز سه‌شنبه) سقوط کردند، چرا که پیش‌بینی‌ها در مورد رکود اقتصادی، افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده و اروپا و چشم‌انداز تمدید قرنطینه در چین باعث افزایش فشار مجدد بر سنتیمنت بازار شده است.

حتی هشدارهای اوپک مبنی بر اینکه تقاضا در سال آینده یک میلیون بشکه در روز از عرضه فراتر خواهد رفت، نتوانست مانع از کاهش قیمت نفت خام به 95 دلار در هر بشکه شود.

داده‌های تورم ایالات متحده در کانون توجهات

انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ایالات متحده در ماه ژوئن به 8.8% افزایش یابد، در حالی که ماه پیش 8.6% بود. چند عامل وجود دارد که نشان می‌دهد می‌توانیم رقمی پایین‌تر از حد انتظار را در گزارش امروز ببینیم. کاهش قیمت مواد غذایی، انرژی و کامودیتی‌‌ها، بهبود زنجیره تامین، کاهش هزینه‌های حمل و نقل و کاهش شاخص مدیران خرید (PMI) نشان می‌دهد که تورم ایالات متحده ممکن است در ماه گذشته به اوج خود رسیده باشد یا به زودی به این نقطه خواهد رسید.

اما چه زمانی به اوج تورم می‌رسیم، سوال میلیون دلاری این است. سرمایه‌گذاران به دنبال نقاط داده پی‌درپی هستند تا تایید کنند که تورم در نهایت در حال کاهش است. بنابراین، هر آنچه که امروز منتشر شود برای نتیجه گیری عمده کافی نخواهد بود. فدرال رزرو همچنان نرخ بهره را 0.75% در این ماه افزایش خواهد داد. با این حال، یک رقم پایین‌تر تورم می‌تواند باعث احیای داو‌های فدرال رزرو در سه جلسه آخر FOMC در سال شود.

بازار چگونه واکنش نشان ‌میدهد؟

افزایش بیشتر قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده قطعاً امروز اعضای هاوکیش‌ فدرال رزرو را احیا می‌کند و منجر به رشد دلار آمریکا و افت بازار سهام می‌شود.

از سوی دیگر، یک رقم پایین‌تر از حد انتظارات می‌تواند امیدها را زنده کند که اقتصاد ایالات متحده می‌تواند یک فرود نرم (Soft land) را تجربه کند و منجر به توقفی که مدت‌ها انتظارش را در رالی دلار می‌کشیدیم و بازگشت مجدد بازار سهام، شود.

در هر دو مورد، تلاطم در بازار احتمالاً بالا باقی می‌ماند.

نرخ برابری

این مسئله که جفت ارز EURUSD بالاخره پایین‌تر از نرخ برابری (1) قرار می‌گیرد، اجتناب ناپذیر است و این خبر بدی برای بانک مرکزی اروپا (ECB) است.

هرچه یورو بیشتر افت کند، هزینه واردات از جمله انرژی، کامودیتی‌ها‌ و فشار بر تورم بیشتر می‌شود. اما اعضای هاوکیش‌ بانک مرکزی اروپا تا قبل از جلسه هفته آینده بانک مرکزی اروپا کاری نمی‌توانند انجام دهند، چرا که هیچ کس در این مرحله باور ندارد که بانک مرکزی اروپا می‌تواند با افزایش بیشتر نرخ بهره غافلگیری در بازار ایجاد کند. جنگ اوکراین، بدتر شدن بحران انرژی، کند شدن اقتصاد اروپا، صحبت از رکود اقتصادی و ریسک دوباره بحران بدهی احتمالا بانک مرکزی اروپا را در مسیر افزایش بسیار کم 0.25 درصدی نرخ بهره قرار دهد.

بنابراین بله، EURUSD احتمالاً زیر محدوده برابری (1) معامله خواهد شد، اما اینکه تا چه حد ممکن است سقوط کند به قدرت دلار آمریکا بستگی دارد.

منبع: fxstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

3 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 13 ژوئیه
  1. امین علیلو گفت:

    امین علیلو

  2. داود گفت:

    یورو سقوط میکنه
    شک ندارم

  3. omid گفت:

    ممنون از تحلیل و دیدگاه تان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟