بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تورم اصلی آمریکا در ارزیابی سالانه برای ماه اکتبر

تورم اصلی آمریکا در ارزیابی سالانه برای ماه اکتبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 آبان

  • واکنش بیش از حد بازار؟!

تورم اصلی (Headline) آمریکا در ارزیابی سالانه برای ماه اکتبر 7.7% منتشر شد در حالی که انتظارات برای آن 8% بودند. در ماه گذشته این شاخص 8.2% اعلام شده بود. بنابراین یک کاهش نسبتا خوب را شاهد بودیم.

از آن مهم‌تر شاخص تورم هسته (CORE) نیز بیشتر از انتظارات کاهش یافته و در حالی که انتظارات برای آن 6.5% بود، 6.3% اعلام شد. ماه گذشته این شاخص 6.6% اعلام شده بود. بعلاوه، شواهدی از جمله کاهش قیمت مسکن، قیمت خودروهای دست دوم و پوشاک وجود دارند که می‌توانند سبب شوند هم ارقام اصلی و هم ارقام هسته در ماه‌های آینده کاهش بیشتری پیدا کنند.

از همه بهتر، حتی تورم مربوط به بخش خدمات نیز بیش از حد انتظارات کاهش یافته است.

از آنجایی که کاهش تورم تنها چیزی است که برای فدرال رزرو و انتظارات فدرال رزرو اهمیت دارد، ما شاهد نوسانات چشمگیری در بازارها پس از انتشار این شاخص بودیم.

بازار سهام رشد کرد، بازده اوراق خزانه داری و دلار با توجه به این انتظارات که فدرال رزرو ممکن است به نرخ ترمینال پایین‌تر راضی باشد تا در مبارزه با تورم پیروز شود، سقوط کردند.

شاخص S&P 500 بیش از 5% رشد کرد، شاخص نزدک رشد چشم‌گیر 7.5 درصدی داشت و شاخص داو جونز 3.7% افزایش یافت. بازده اوراق 2 ساله خزانه داری آمریکا بیش از 5%، بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا بیش از 7% افت کرد و به محدوده 3.8% رسید. دلار بیش از 2% کاهش یافت.

برای اولین بار از ماه ژوئیه، شاخص دلار پایین‌تر از میانگین متحرک 100 در تایم فریم روزانه قرار گرفت. جفت ارز EURUSD بالاتر از محدوده 1.02، جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.17، جفت ارز USDJPY پایین‌تر از محدوده 140 قرار گرفتند و طلا از محدوده 1760 دلار عبور کرد. حتی بیت کوین در بحبوحه آشفتگی‌های سقوط صرافی FTX بیش از 10% افزایش یافت.

واکنش بیش از حد؟!

سرمایه‌گذاران به جدیدترین داده‌ تورمی ایالات متحده به گونه‌ای واکنش نشان دادند که انگار معجزه‌ای رخ داده است.

اما در واقعیت، تورم ایالات متحده در مقایسه با آنچه که فدرال رزرو مایل به دستیابی به آن است، بسیار بالا است (هدف 2 درصدی). بنابراین، فدرال رزرو مطمئناً در ماه دسامبر نرخ بهره را 0.50% افزایش خواهد داد و احتمالاً دو بار دیگر در سه ماهه اول سال آینده، هر بار 0.25% نرخ بهره را افزایش می‌دهد تا نرخ ترمینال به 5% برسد.

بله، دیروز واقعاً روز فوق‌العاده‌ای بود، اما بازارها به وضوح جوگیر شدند و مطمئناً شاهد برخی اصلاحات و تثبیت‌ها در آینده خواهیم بود.

نکته‌ای که سرمایه‌گذاران نباید فراموش کنند این است: شرکت‌ها باید در محیطی با نرخ بهره بالا، در شرایط رکود اقتصادی جهانی فعالیت کنند و سرعت کاهش درآمد در ایالات متحده تسریع شده و طولانی‌ترین دوران منفی خود را از روزهای ابتدایی همه‌گیری ویروس کرونا در سال 2020 به ثبت رسانده است.

تنها بارقه امید این است که کاهش درآمدها در حال حاضر قیمت گذاری شده‌اند و انتظارات ناامید کننده می‌توانند شگفتی‌های خوبی را به همراه داشته باشند.

اما هنوز برای جشن گرفتن، خیلی زود است.

به هر حال، در ایالات متحده امروز تعطیلی رسمی است. اما آخرین داده این هفته یعنی شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان (نوامبر) امروز منتشر خواهد شد که می‌تواند شادی را در آخر هفته کاهش دهد، چرا که انتظار می‌رود در این ماه کاهش بیشتری را در این داده شاهد باشیم.

اما اهمیتی ندارد چرا که در حال حاضر تنها تورم مهم است !!

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تورم اصلی آمریکا در ارزیابی سالانه برای ماه اکتبر
  1. مهدی محمدی گفت:

    مرسی از مطالب مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟