بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بازگشت انتظارات افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره پس از انتشار داده‌های CPI

بازگشت انتظارات افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره پس از انتشار داده‌های CPI

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 اسفند

  • بازگشت انتظارات افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره پس از انتشار داده‌های CPI

روز سه‌شنبه سهام بانک‌ها در سراسر جهان از جمله آمریکا، بازگشت قوی داشتند.

به این ترتیب، پس از اتخاذ تدابیر لازم توسط دولت آمریکا برای بازگرداندن اطمینان، فشارهای بانکی روزهای گذشته به سرعت مهار شدند.

بازگشت اطمینان به بخش بانکی باعث کاهش قیمت اوراق قرضه آمریکا و افزایش بازده شد. اما جهش بزرگ در بازده ایالات متحده، پس از یک رکود تاریخی بود و مانع از ثبت رشد 1.65 درصدی S&P500 در روز سه‌شنبه نشد. نزدک 100 نیز 2.30% افزایش یافت.

برخورد یک جت روسی و یک پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه – که توسط روسیه تکذیب شد – و گزارش تورم ایالات متحده بخشی از خوش‌بینی ناشی از آرامش بانک‌ها را کاهش داد.

تورم آمریکا انتظارات برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره را تثبیت کرد

داده‌های تورم ایالات متحده مطابق با انتظارات سالانه بود. طبق انتظارات، تورم اصلی از 6.4% به 6% و تورم هسته از 5.6% به 5.5% کاهش یافته‌اند.

با این حال، افزایش نرخ تورم ماهانه به 0.5٪ – بالاترین سطح پنج ماهه – و چسبندگی تورم بخش خدمات بالای مرز 7٪، اعضای هاوکیش فدرال رزرو را از ترس اینکه اگر فدرال رزرو اکنون سیاست‌های انقباضی را متوقف کند دیگر شاهد روند افت تورم در ماه‌های آینده نباشیم، احیا کرد.

ناراحتی در مورد داده‌های تورم ایالات متحده، همراه با کاهش ملایم استرس در بخش بانکی، انتظارات برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره را بازگرداند.

توجه داشته باشید که اگر سقوط SVB را نداشتیم، انتظارات به راحتی در محدوده 0.50% باقی می‌ماندند و این چیزی است که می‌توانیم در نمودار دات پلات ماه مارس فدرال رزرو مشاهده کنیم.

امروز، سرمایه‌گذاران داده‌های PPI ایالات متحده و شاخص تولیدی نیویورک را زیر نظر خواهند داشت.

بانک مرکزی اروپا افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره را انجام خواهد داد

جفت ارز EURUSD امروز صبح پیش از جلسه بانک مرکزی اروپا در روز پنج‌شنبه در محدوده 1.0730 معامله می‌شد.

بسیاری کنجکاوند که آیا بانک مرکزی اروپا لحن خود را در پی تنش‌های موجود در سهام بانک‌ها در هفته گذشته کاهش خواهد داد یا خیر.

اما این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی اروپا به برنامه خود برای افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره در جلسه سیاست گذاری فردا ادامه دهد. اختلاف بین فدرال رزرو داویش به دلیل فشارهای بانکی ایالات متحده و یک بانک مرکزی اروپا که با اعتماد به نفس بالا هاوکیش است، می‌تواند به بهبود یورو در برابر دلار کمک کند.

روز بودجه

در بریتانیا، رئیس خزانه اعلیحضرت امروز بیانیه بودجه‌ را برای نمایندگان مجلس عوام ارائه خواهد کرد.

در بیانیه امروز، به‌رغم بحران وحشتناک هزینه‌های زندگی، احتمالاً هیچ کاهش مالیاتی وجود نخواهد داشت، با این حال دولت احتمالاً محدودیت سالانه 2500 پوندی در قبض‌های انرژی را برای سه ماه دیگر حفظ خواهد کرد، به جای اینکه اجازه دهد آنها به 3000 پوند در ماه آوریل برسند.

این مسئله خبر خوبی برای تورم خواهد بود چرا که تورم در بریتانیا بدتر از اروپا یا ایالات متحده است. گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند که اگر دولت این محدودیت را روی ۲۵۰۰ پوند نگه دارد، تورم در بریتانیا در سه‌ماهه چهارم به ۱.۸% کاهش می‌یابد که کمتر از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی انگلیس (BoE) است.

در بخش سرمایه‌گذاری، جرمی هانت احتمالاً اقداماتی را برای تقویت سرمایه‌گذاری در بریتانیا اعلام خواهد کرد. از جمله این اقدامات مشوق‌های مالیاتی سخاوتمندانه برای بازگرداندن کسب‌وکارها به بریتانیا است تا اطمینان حاصل شود که رشد بریتانیا به همتایان اروپایی‌اش می‌رسد. اکنون به نظر می‌رسد دولت سوناک بخشی از درد سر برگزیت را که مانع از سرمایه‌گذاری کامل سرمایه‌گذاران در بریتانیا می‌شد، کاهش داده است.

آنچه امروز برای سرمایه گذاران مهم است این است که بریتانیا چگونه رشد را تقویت می‌کند، چگونه آن را تامین مالی می‌کند و بازارهای اوراق قرضه چگونه به بیانیه بودجه واکنش نشان می‌دهند. احتمالاً هیچ واکنش غیرمنتظره‌ای وجود نخواهد داشت، یا سقوطی مانند آنچه در ماه سپتامبر با فاجعه بودجه لیز تراس رخ داد، شاهد نخواهیم بود. اعتماد به دولت سوناک بالا است.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟