مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 13 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 13 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 24 بهمن

  • اگر تورم ایالات متحده به اندازه‌ای که انتظار می‌رود، کاهش پیدا نکرده باشد، چه می‌شود؟

بازار سهام آمریکا بدترین هفته خود را از آغاز سال ثبت کردند.

سخنان هاوکیش بسیاری از اعضای بانک مرکزی آمریکا، سنتیمنت بازار را منفی کرد چرا که نگرانی‌ها پیش از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که روز سه‌شنبه منتشر می‌شود، بسیار افزایش یافتند.

اگر تورم آمریکا کاهش نیافته باشد و یا به اندازه کافی کاهش نیافته باشد، یا بدتر از همه اگر در ارزیابی سالانه به طرز غافلگیرکننده‌ای بالاتر اعلام شود، شاهد سنتیمنتی شبیه پس از انتشار NFP خواهیم بود و قیمت‌گذاری سناریو خوش‌بینانه جای خود را به ترس و آشوب خواهد داد.

انتشار بالاتر تورم سالانه اهمیت بیشتری دارد چرا که در حال حاضر در ارزیابی ماهانه انتظارات مبنی بر افزایش به 0.4% در مقابل 0.1% ماه پیش است.

چرخش شگفت‌انگیز قیمت خودروهای دست دوم و رالی قیمت کامودیتی‌ها به دلیل بازگشایی چین ممکن است بیشتر آنچه انتظار می‌رود بر قیمت‌های آمریکا تاثیر گذاشته باشد.

بنابراین سرمایه‌گذاران قبل از اینکه ببینند تحولات اخیر چگونه بر تورم ایالات متحده تأثیر گذاشته و چگونه تورم ایالات متحده بر انتظارات فدرال رزرو و سنتیمنت بازار تأثیر خواهد گذاشت، نفس‌های خود را حبس کردند.

در شروع هفته بازار آتی نرخ بهره فد احتمال 91 درصدی را برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره و احتمال 9 درصدی را برای افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره برای جلسه بعدی بانک مرکزی آمریکا پیش‌بینی می‌کنند.

توجه داشته باشید که احتمال افزایش 0.50 درصدی نیز از پیش جزء گزینه‌ها است. یک غافلگیری ناخوشایند از جانت CPI می‌تواند احتمالات را افزایش دهد. به یاد داشته باشید، انتشار یک داده CPI می‌تواند انتظارات برای آخرین جلسه FOMC را از 0.50 به 0.25% تغییر دهد و هیچ تضمینی وجود ندارد که این بار برعکس اتفاق نیفتد.

بازار فارکس و انرژی

روز جمعه شاخص دلار بالاخره توانست میانگین متحرک 50 روزه را پشت سر بگذارد. هر چند اگر داده تورمی فردا کمتر از انتظارات منتشر شود، اهمیتی نخواهد داشت.

علاوه بر تقویت دلار در شروع هفته، موجی جدیدی از خرید ین ژاپن به دلیل این که آمامیا، از تصاحب سمت ریاست بانک مرکزی ژاپن (BoJ) خودداری کرد و این سمت در نهایت به اوئدا خواهد رسید، توجه بازار را به خود جلب کرد. تصور می‌شود اوئدا نسبت به آمامیا هاوکیش‌تر باشد.

اما اولین چیزی که اوئدا به خبرنگاران اعلام کرد این بود که سیاست‌های تسهیلی همچنان حفظ خواهند شد.

جفت ارز USDJPY امروز صبح میانگین متحرک 50 روزه را به سمت بالا تست می‌کند و این جفت ارز به زودی می‌تواند بالاتر از این سطح قرار گیرد.

در عوض جفت ارز EURUSD پایین‌تر از میانگین متحرک 50 روزه است. اندیکاتورهای روندی و مومنتومی سیگنال نزولی می‌دهند و محدوده حمایتی کلیدی در محدوده 1.0470 – 1.05 قرار دارد. اما از آنجایی که دلار فعلا رهبری بازار را به عهده دارد، این که برای جفت ارز EURUSD چه اتفاقی رخ خواهد داد به دلار بستگی دارد.

روز جمعه برای انگلیس خبر خوبی منتشر شد. انگلیس از رکود فنی جلوگیری کرد. خبر بد این است که ممکن است جهش در فروش به دلیل جام جهانی تفاوتی در جدیدترین داده‌ها ایجاد کرده باشد و روند مثبت ممکن است دوام نیاورد. بریتانیا تنها کشوری در G7 است که هنوز از ضعف دوران همه‌گیری ویروس کرونا بهبود پیدا نکرده است.

به هر حال، وضعیت کلی اقتصاد بریتانیا برای شاخص FTSE 100 که 80% درآمدهای آن خارج از کشور است، نگران کننده نیست. هر گونه ضعف در اقتصاد بریتانیا و پوند باقی بماند برعکس، از این شاخص حمایت می‌کند و این شاخص هفته گذشته سقف جدیدی ثبت کرد.

پیش‌بینی می‌شود این هفته شاهد کاهش این شاخص همراه با سایر شاخص‌های اصلی باشیم، اما قرار گرفتن در معرض انرژی و کامودیتی‌ها در این شاخص بریتانیایی همچنان می‌تواند از آن حمایت کند.

ارزش بازار بریتیش پترولیوم (BP) برای اولین بار در سه سال اخیر به 100 میلیارد پوند رسید. حرکات قیمتی سهام این شرکت ما را یاد دوران خوب بیت کوین می‌انداخت.

در جبهه انرژی، نفت خام آمریکا روز جمعه از محدوده 80 دلار عبور کرد چرا که روسیه اعلام کرد تولید خود را 500000 بشکه در روز کاهش می‌دهد که تقریباً 5% از تولید روزانه این کشور است. اما همچنان رشد نفت به دلیل فضای نزولی کلی و نگرانی‌ها در زمینه رکود محدود خواهد ماند. در محدوده میانگین متحرک 100 روزه در حوالی 81 دلار مقاومت قوی وجود دارد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 13 فوریه
  1. سمیه گفت:

    👌😍❤️❤️❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟