بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

خوش‌بینی بی‌پایانی خریداران

خوش‌بینی بی‌پایانی خریداران

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 بهمن

  • شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا، روند شاخص S&P 500 را تعیین خواهد کرد

خریداران در سال جاری خوش‌بینی بی‌پایانی دارند و این فوق العاده‌ است.اما این که آیا این خوش‌بینی درست است یا خیر، هنوز مشخص نیست.

از آنجایی که عملکرد فعلی بازار علیه فدرال رزرو و ادعای این بانک مبنی بر این که نرخ‌های بهره بالاتر از 5% قرار خواهند گرفت و در آن سطح حفظ می‌شوند و قبل از پایان سال نرخ بهره کاهش نمی‌یابد، اتفاق نظر زیادی در زمینه این خوش‌بینی وجود ندارد.

به عقیده موسسه جی پی مورگان: برخی حرکات اخیر بازده اوراق بلند مدت در منحنی بازده را حمایتی از این ایده که فدرال رزرو ممکن است برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار سیاست‌ها را محدود کننده باقی بگذارد، می‌دانند اما بازار سهام این واقعیت را نمی‌پذیرد. به عقیده موسسه ولز فارگو «در حالی که برخی تصور می‌کنند بازار نزولی به پایان رسیده و «ترازنامه‌های سالم در سطح شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان نشان‌دهنده سطح پایین‌تری از ریسک سیستماتیک است، این بدین معنی خواهد بود که کاتالیزوری برای رکود طولانی بازار تا حد زیادی وجود ندارد».

پیش‌بینی نمی‌شود دلیل موجهی برای ادامه رالی در بازارها وجود داشته باشد، مگر این که اخبار بنیادی خوبی را شاهد باشیم.

و کاهش نرخ تورم از نوع خبرهای بنیادی خوبی است که به دنبال آن هستیم.

چرا که کاهش تورم تنها به معنای اقتصاد سالم‌تر و درد کمتر برای آینده نیست، بلکه بدان معناست که فدرال رزرو می‌تواند با نزدیک شدن نرخ بهره به سطح 5%، لحن خود را ملایم‌تر کند و کاهش فشار بر هزینه‌های استقراض می‌تواند به بازار سهام و اوراق قرضه کمک کند.

چند شاخص حاکی از افزایش در تورم در ارقام ژانویه هستند:

  •  قیمت‌های انرژی و کامودیتی در سه هفته اول سال افزایش یافتند، اگرچه بخشی از این افزایش پس داده شده، اما قیمت‌های ژانویه تحت تأثیر قیمت‌های بالاتر انرژی و کامودیتی‌ها قرار گرفتند.
  •  قیمت خودروهای دست دوم در ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ژانویه افزایش یافتند.
  • کاهش سریع تورم از تابستان گذشته به دلیل عقب نشینی قیمت انرژی و خودروهای دست دوم و همچنین به دلیل کاهش تنش در زنجیره‌های تامین و کاهش هزینه‌های حمل و نقل پس از همه گیری ویروس کرونا بود. اما در حال حاضر طبق گزارش‌ها، انبارها و مراکز توزیع نرخ‌ها را بالاتر می‌برند. بر اساس یک خبر CNBC، قیمت‌های انبار داری ایالات متحده در طول ماه 1.4% و در طول سال نزدیک به 11% افزایش یافت و این می‌تواند فشار جدیدی بر قیمت های مصرف کننده وارد کند.

آنچه می‌دانیم این است که نقطه‌ای وجود خواهد داشت که در آن کاهش تورم سخت‌تر از زمانی که CPI بالای 9% بود، رخ خواهد داد.

این نقطه کجا خواهد بود؟ کسی نمی‌داند. اما با ادامه افت اعداد CPI، ممکن است دشوار باشد که افت‌های بزرگ‌تری را شاهد باشیم.

امروز انتظارات این است که شاخص قیمت مصرف کننده اصلی (Headline) ممکن است از 6.5% در ارزیابی سالانه ماه گذشته به 6.2% در ماه ژانویه کاهش یابد. همچنین انتظار می‌رود تورم هسته (Core) از 5.7% ماه گذشته به 5.5% کاهش یابد. در ارزیابی ماهانه پیش‌بینی می‌شود تورم هسته در حدود 0.4% باقی بماند در حالی که تورم اصلی از 0.1% به 0.5% افزایش یابد.

انتشار تورم پایین‌تر یا به طور ایده‌ال‌تر تورم پایین‌تر از انتظارات منجر به تقویت خریداران و رشد شاخص S&P 500 به سقف‌های جدید خواهد شد.

بر عکس انتشار بالاتر تورم، می‌تواند اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا را به بازار برگرداند و منجر به افت شاخص S&P 500 شود. محدوده حمایتی کلیدی در محدوده 4030 خواهد بود.

بازار فارکس

شاخص دلار بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه با فشار فروش خوبی مواجه شد. انتشار قوی تورم می‌تواند منجر شود این شاخص بالاخره بالای میانگین 50 روزه تثبیت شود در حالی که تورم پایین‌تر می‌تواند دلیل خوبی برای فروش این شاخص باشد.

جفت ارز EURUSD همچنان حوالی محدوده میانگین متحرک 50 روزه تقلا می‌کند. اتحادیه اروپا پیش بینی رشد خود را از 0.3% به 0.9% برای امسال افزایش داد. همه کشورهای عضو به جز سوئد رشد خواهند کرد.

اما آلمان و اتریش همچنان دو فصل رشد منفی متوالی را متحمل خواهند شد در حالی که ایتالیا در سه فصل اول درد را احساس خواهد کرد.

هر چند این مسئله، مسئله درخشانی نیست اما حداقل در مسیر انتظارات افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا (ECB) قرار نمی‌گیرد.

در ژاپن، اوئدا به عنوان رئیس بعدی بانک ژاپن (BoJ) معرفی شده است. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه رهبر جدید بانک مرکزی ممکن است سیاست کنترل منحنی بازده را کنار بگذارد. ین در جلسه معاملاتی آسیا با تقاضایی مواجه شد، اما داده‌های CPI ایالات متحده احتمالاً همان چیزی است که مسیر کوتاه‌مدت را در EURUSD و USDJPY تعیین می‌کند.

سرمایه‌گذاران چه چیزی می‌خواهند؟

چیزی که همه می‌خواهند ببینند، کاهش CPI آمریکا، کاهش دلار آمریکا، رشد بازار سهام، اوراق قرضه بهبود یافته و سایر ارزهای قوی‌تر است.

اما چیزی که همه از آن می‌ترسند انتشار رقمی است که به طور قانع کننده‌ای پایین‌تر نباشد.

تنها چیز اطمینان بخش این است که روزهایی که CPI منتشر می‌شود، شاهد نوسانات زیادی خواهیم بود

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟