بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تثبیت دلار پس از فشار فروش روز گذشته

تثبیت دلار پس از فشار فروش روز گذشته

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 مهر

  • تثبیت دلار پس از فشار فروش روز گذشته

پس از افت شدید شاخص دلار در روز پنج‌شنبه، شاخص دلار امروز حوالی محدوده 112.5 تثبیت شده است. علی‌رغم این که شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا بالاتر از انتظارات منتشر شد، شاخص‌های بازار سهام آمریکا رشد قابل توجهی را تجربه کردند. امروز تراز تجاری ناحیه یورو برای ماه اوت منتشر شد. در جلسه معاملاتی آمریکا، شاخص خرده فروشی ماه سپتامبر و شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان (MCSI) برای ماه اکتبر منتشر خواهد شد. در نهایت، فدرال رزرو شاخص انتظارات تورمی مصرف کننده خود را برای سه ماهه سوم منتشر خواهد کرد.

شاخص قیمت مصرف کننده هسته (Core) آمریکا برای ماه سپتامبر به 6.6% افزایش یافت. در ماه اوت این شاخص 6.3% بود. در واکنش اولیه دلار در برابر دیگر رقیبان خود رشد کرد. با این حال سرمایه گذاران از شرط بندی برای افزایش 1 درصدی نرخ بهره برای ماه نوامبر خودداری کردند و همین مسئله منجر شد علی‌رغم تورم بالا بازار سهام پس از سقوط شدید اولیه، رشد کنند. در همین حال بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا که به بالاترین سطح از ژوئن سال 2008 و به محدوده 4.1% رسیده بود، در اواخر جلسه معاملاتی پایین‌تر از محدوده 4% به کار خود پایان داد.

جفت ارز EURUSD چرخش شدیدی داشت و روز پنج‌شنبه پس از این که به کف قیمتی دو هفته اخیر خود در محدوده 0.9632 رسید، توانست رشدی را ثبت کند. این جفت ارز مومنتوم صعودی خود را در اوایل روز جمعه حفظ کرد و به سمت محدود 0.9800 حرکت کرد.

جفت ارز GBPUSD روز پنج‌شنبه بیش از 200 پیپ رشد کرد و تمام افت ابتدای هفته را جبران کرد. انتظارات جدید دولت بریتانیا برای تعدیل بودجه کوچک به پوند انگلیس کمک کرد تا از رقبای خود پیشی بگیرد. علاوه بر این، بانک مرکزی انگلیس (BoE) نزدیک به 4 میلیارد پوند در عملیات اوراق قرضه دولتی خرید انجام داد. جمعه آخرین روز از برنامه بازخرید اضطراری بانک مرکزی خواهد بود و سرمایه گذاران تحولات سیاسی را زیر نظر خواهند داشت.

جفت ارز USDJPY به بالاترین سطح در دو دهه اخیر و در واکنش به داده CPI آمریکا بالاتر از محدوده 147.50 رسید. اما در عرض چند دقیقه 100 پیپ افت کرد. هر چند به طور رسمی اعلام نشده، اما گمانه‌ زنی‌ها حاکی از مداخله دولت ژاپن در بازار فارکس هستند. هر چند این جفت ارز نتوانست افت پایداری داشته باشد و اوایل روز جمعه مجددا بالای محدوده 147 قرار گرفت.

طلا نیز پس از سقوط به کف قیمتی دو هفته اخیر در محدوده 1640، بازگشت قابل توجهی داشت با این کار در محدوده منفی به کار خود پایان داد. با توجه به این که در اوایل روز جاری بازده اوراق آمریکا کاهش یافتند، طلا توانست رشدی را ثبت کند و به محدوده 1670 دلار رسید.

بیت کوین از بهبود فضای بازار استفاده کرد و مومنتوم صعودی خود را امروز نیز حفظ کرد. امروز بیت کوین با رشد 2 درصدی به محدوده 19800 دلار رسید. اتریوم از کف قیمتی 1190 بیش از 3% رشد کرد و به محدوده 1325 دلار رسید.

منبع: fxstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟