مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 9 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 9 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 مرداد

  • کاهش انتظارات تورمی

بازار سهام هفته را مختلط آغاز کردند. در حالی که بازار سهام اروپا روز گذشته رشدی را ثبت کرده بود، افت شرکت Nvidia فضای بازار سهام آمریکا را تیره کرد و منجر شد شاخص نزدک کمی کاهش یابد.

روز گذشته سهام شرکت Nvidia حدود 6.30% افت کرد چرا که این شرکت به دلیل تقاضای کمتر برای رایانه‌های شخصی و مناسب بازی، نتوانست به پیش بینی درآمد 1.4 میلیارد دلاری خود دست یابد. Nvidia منجر شد دیگر شرکت‌های تراشه‌ساز آمریکایی به سمت منفی حرکت کنند و این سوال را مطرح کرد که آیا رشد شرکت‌های تراشه که ناشی از کمک 52 میلیارد دلاری دولت بود، به پایان رسیده است یا خیر. سهام شرکت AMD که از اوایل ماه ژوئن 45% رشد کرده بود، روز گذشته 2% افت کرد. سهام شرکت Micron پس از رالی 26 درصدی بیش از 1.5% افت کرد. سهام شرکت اینتل (Intel) تغییر چندانی نداشت اما قیمت سهام این شرکت نسبت به آوریل پارسال 46% افت داشته است.

کاهش انتظارات تورمی

شاخص دلار رشدی که پس از انتشار گزارش NFP در روز جمعه داشت را، پس داد.

سرمایه‌گذاران اطمینان دارند که تورم در ایالات متحده ممکن است در ماه گذشته به اوج خود رسیده باشد، چرا که نظرسنجی فدرال رزرو نیویورک از انتظارات مصرف کنندگان کاهش شدید انتظارات تورمی را در ماه ژوئیه نشان داد. برای اقتصاددانان، انتظارات تورمی مهمتر از داده‌های واقعی است.

بعلاوه جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در نشست ماه ژوئن اعلام کرد نتایج نظرسنجی فدرال رزرو نیویورک دلیلی برای افزایش تهاجمی‌تر نرخ بهره بود.

بنابراین، جدیدترین نظرسنجی فدرال رزرو نیویورک ممکن است کمی خیال فدرال رزرو را راحت‌تر کرده باشد. اگرچه انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در روز چهارشنبه (فردا) سنتیمنت بازار را مشخص خواهد کرد.

انتشار این شاخص مطابق با انتظارات یا کمی پایین‌تر، می‌تواند انتظارات هاوکیش بانک مرکزی آمریکا را کاهش دهد. در حالی که اگر این شاخص بالاتر از انتظارات یا بالاتر از 9.1% ماه گذشته منتشر شود، می‌تواند شوک دیگری به بازار وارد کند.

در حال حاضر، دلیلی برای خوش بینی وجود دارد چرا که کاهش قیمت انرژی و کامودیتی‌ها باید اثر خنک کنندگی بر تورم داشته باشد، با این حال، افزایش هزینه‌های نیروی کار می‌تواند تورم را در سطوح نامطلوب بالا نگه دارد.

دیگر نقاط جهان

جفت ارز EURUSD حوالی محدوده 1.02 نوسان می‌کند. این جفت ارز در انتظار کاهش مجددی در نرخ دلار است تا مجددا بتواند به سمت محدوده 1.0350 که میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه در آن جا قرار دارد، حرکت کند. با توجه به این که بانک مرکزی اروپا در جلسه گذشته خود مهم‌ترین کارت خود را بازی کرد، نمی‌توان پتانسیل صعودی بیشتری را از جانب این بانک متصور شد. برای رشد این جفت ارز، دلار باید کاهش یابد و برای این که دلار کاهش یابد باید تورم کمی عقب نشینی کند.

در مورد جفت ارز USDJPY، معامله‌گران به دنبال تخمین پایان روند صعودی برای سال جاری هستند. هر چند واگرایی شدید بین بانک مرکزی آمریکا هاوکیش و بانک مرکزی ژاپن داویش همچنان به نفع دلار است اما این مسئله تا حدود بسیاری قیمت گذاری شده است. ما انتظار داریم شاهد سیو سودی در این جفت ارز باشیم و این جفت ارز اصلاح قابل توجهی تا محدوده حمایتی 130 که اوایل این ماه تست شده بود، داشته باشد. البته اگر تورم کاهش یابد و به دنبال آن دلار افت کند، این محدوده حمایتی به سمت پایین شکسته خواهد شد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟