مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 مرداد

  • مقاومت نفت در برابر کاهش عرضه روسیه
  • شاخص CPI آمریکا در کانون توجهات

روز گذشته روسیه جریان نفت به مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک را متوقف کرد چرا که تحریم‌ها مانع از پرداخت هزینه ترانزیت شده است. این خبر منجر به افزایش زیاد قیمت نفت نشد اما قیمت نفت خام آمریکا به بالای 90 دلار بازگشت و بار دیگر هشداری بود که ریسک صعودی بر روند نزولی قیمت نفت حاکم است. خبر خوب این بود که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بیش از 2 میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که پیش‌بینی تحلیل‌گران برای آن کاهش حدود 400000 بشکه‌ای بود. (امروز نیز در ساعت 19:00 به وقت ایران ذخایر نفت خام آمریکا منتشر می‌شود

خریداران نفت نیز در این هفته بسیار آرام هستند چرا که ایالات متحده و ایران در نهایت ممکن است به توافق هسته‌ای دست یابند. پس از آن قفل نفت ایران باز می‌شود و به بازار محدود عرضه کمی آرامش پیدا می‌کند.

خطر برای سهام شرکت‌های تراشه ساز؟

شرکت مایکرون ( Micron Technology) آخرین سازنده تراشه ایالات متحده بود که روز گذشته نسبت به کاهش قابل توجه تقاضا برای تراشه هشدار داد. سهام این 3.74% افت کرد و در مقطعی شاخص نزدک را 5% کاهش داد. یکی از تحلیلگران سیتی بیان کرد ” با توجه به انتظار رکود و افزایش موجودی‌ها، ما در حال ورود به بدترین رکود نیمه هادی‌ها در حداقل یک دهه اخیر و احتمالاً از سال 2001  هستیم”.

اما مایکرون همچنین اعلام کرد که 40 میلیارد دلار در کارخانه‌های ایالات متحده با تکیه بر لایحه 52 میلیارد دلاری دولت و برای مقابله با رقابت رو به رشد چین سرمایه‌گذاری خواهد کرد. با این حال، نتایج ناامید کننده گزارش درآمدزایی سه ماهه و هشدارها در مورد کندتر شدن تقاضا می‌تواند رالی قیمتی به دلیل لایحه تراشه‌ها (Chips Act) در اوایل ماه گذشته رخ داده بود، از بین ببرد.

کوین‌بیس (Coinbase) اعلام کرد 1.1 میلیارد دلار ضرر کرده و گزارش درآمدزایی این شرکت در سه ماهه دوم نسبت به انتظارات پایین‌تر بود چر ا که کاهش قیمت رمزارزها باعث کاهش درآمد این شرکت شده است. سهام کوین‌بیس 10% افت کرد، بیت کوین به زیر 23 هزار دلار رسید و شاخص نزدک نیز افتی را تجربه کرد.

گزارش مهم تورمی آمریکا برای سنتیمنت بازار

امروز احتمالا مهم‌ترین روز هفته از نظر داده‌های اقتصادی است، چرا که ایالات متحده آخرین داده‌های CPI خود را منتشر می‌کند و سرمایه‌گذاران انتظارات زیادی برای مشاهده رقم ملایم‌تر برای تورم در ماه ژوئیه دارند.

انتظار می‌رود شاخص CPI ماه ژوئیه از 9.1% ماه ژوئن به 8.7% کاهش یابد. اصلاح نزولی اخیر در قیمت انرژی و کامودیتی‌ها، کاهش شدید انتظارات تورمی که توسط نظرسنجی فدرال رزرو نیویورک منتشر شد و کاهش قیمت در کالاهای آنلاین نشان می‌دهد که ممکن است شاهد کاهش قیمت‌های مصرف کننده در ماه گذشته باشیم. افزایش دستمزدها و افزایش اجاره‌بها همچنان عواملی هستند که می‌توانند تورم را در سطوح بالا نگه دارند.

انتشار CPI مطابق با انتظارات، یا در حالت ایده‌آل ملایم‌تر، مطمئناً انتظارات هاوکیش فدرال رزرو را تعدیل می‌کند، بازده اوراق ایالات متحده را پایین می‌آورد و باعث افزایش تسکین بازارهای سهام می‌شود. شاخص S&P 500 نیز بار دیگر می‌تواند به سمت محدوده مقاومتی مهم 4200 حرکت کند.

با نگاهی به نمودار طلا، اصلاح نزولی بیشتر در بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا، همراه با تنش‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و تایوان، می‌تواند قیمت اونس را بالا ببرد و منجر به شکل‌گیری الگوی فنجان و دسته شود و راه را برای شکست صعودی محدوده 1800 دلار در جلسات آینده هموار کند.

با این حال انتشار شاخص CPI بالاتر از انتظارات یا حتی بدتر بالاتر از 9.1% می‌تواند انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره را افزایش دهد به خصوص با توجه به این مسئله که بازار کار تا کنون به نظر می‌رسد به طور شگفت انگیزی در برابر سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو مقاوم بوده است. این مسئله باعث می‌شود که بازده اوراق آمریکا افزایش یابد و شاهد اصلاح نزولی در رالی قیمت ماه ژوئیه بازار سهام باشیم. شاخص S&P 500 در این صورت می‌تواند به میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه و به محدوده 3950 برسد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟