بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تمام نگاه‌ها به انتخابات میان دوره‌ای آمریکا

تمام نگاه‌ها به انتخابات میان دوره‌ای آمریکا

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17آبان

  • تمام نگاه‌ها به انتخابات میان دوره‌ای آمریکا

سرمایه‌گذاران پیش از انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده امروز، متشنج و بلاتکلیف هستند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، مأموریت آسانی نداشت. همه‌گیری ویروس کرونا، جنگ در اوکراین، بحران جهانی انرژی، تورم سرسام‌آور، سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو و افزایش نرخ‌های وام مسکن، همه این عوامل بر ضد دموکرات‌ها هستند.

انتظارات مبنی بر ایجاد یک دولت تقسیم شده بین کاخ سفید و کنگره است. احتمالات بر پیروزی جمهوری خواهان برای تصدی مجلس نمایندگان و داشتن حداقل 50/50 کرسی در سنا دلالت دارند.

این برای سیاست‌های پولی و مالی ایالات متحده، بازارهای مالی و دلار چه معنایی دارد؟

هیچ چیز برای فدرال رزرو تغییر نخواهد کرد

انتخابات میان دوره‌ای چیزی را برای سیاست‌های فدرال رزرو تغییر نخواهد داد. فدرال رزرو به مبارزه با تورم ادامه خواهد داد. این بانک به سیاست‌های انقباضی خود ادامه می‌دهد و نرخ بهره را با افزایش‌های آهسته‌تر اما به اندازه‌ای که برای بازگرداندن تورم به مسیری سالم به سمت هدف سیاستی ۲ درصدی خود لازم باشد، بالا می‌برد.

واگرایی بین موضع هاوکیش به شدت قوی بانک مرکزی آمریکا و موضع هاوکیش منطقی دیگر بانک‌های مرکزی همچنان تعادل را به سمت دلار قوی متمایل خواهد کرد.

اینکه دلار در برابر دیگر ارزهای اصلی چقدر قوی خواهد بود به این بستگی دارد که بانک‌های مرکزی سایر ارزها چقدر هاوکیش هستند و سیاست مالی ایالات متحده چه شکلی خواهد بود.

سیاست‌های مالی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت

تغییر چشم انداز در دولت البته بر نحوه تصمیم گیری‌های سیاسی در ایالات متحده و نحوه مدیریت بدهی‌های ایالات متحده تأثیر خواهد داشت.

افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو، بدهی عظیم ایالات متحده را روز به روز گرانتر می‌کند. نسبت بدهی ایالات متحده به تولید ناخالص داخلی (GDP) در ژوئن سال جاری کمی کمتر از 125% بود و به طور پیوسته در حال افزایش است – چیزی که جمهوری خواهان دوست ندارند.

حتی اگر هم جمهوری‌خواه‌ها اکثریت را به دست نیاورند که مانع پیشروی دموکرات‌ها شوند، بار بدهی آمریکا آنقدری بالا است که دموکرات‌ها را از رسیدن به اهدافشان در زمینه اصلاح اقتصادی باز دارد. با این حال کاهش بدهی تحت حزب جمهوری‌خواه (GOP) می‌تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد.

بنابراین، اگر جمهوری‌خواهان کنترل هر دو مجلس نمایندگان و سنا را به دست آورند، باید شاهد افزایش بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا و کاهش ارزش دلار باشیم، در حالی که اگر دموکرات‌ها کنترل مجلس و سنا را حفظ کنند، همچنان شاهد فشار مثبت بر دلار خواهیم بود.

هر نتیجه‌ای برای بازار سهام بهتر از اکثریت دموکرات است

اگر جمهوری خواهان در هر دو مجلس اکثر کرسی‌ها را به دست آورند ارزش بازار سهام افزایش خواهد یافت حتی بیشتر از زمانی که دموکرات‌ها در هر دو مجلس کنترل را در دست داشته باشند، یا یک دولت تقسیم شده شکل بگیرد.

از سوی دیگر داده‌های تجربی نشان می‌دهند که بازارهای سهام ایالات متحده با یک دولت تقسیم‌شده، نسبت به سال‌هایی که یک حزب سنا، مجلس نمایندگان و ریاست‌جمهوری را کنترل می‌کرده، عملکرد بهتری داشته است.

این بدان معناست که حتی یک دولت تقسیم شده بهتر از اکثریت دموکرات برای بازار سهام ایالات متحده خواهد بود.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟