بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 31 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 31 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 9 شهریور

  • داده‌های اقتصادی مثبت آمریکا و افت بازار سهام
  • گزارش اشتغال ADP و تورم ناحیه یورو در کانون توجهات

روز گذشته همه چیز خوب پیش می‌رفت و بازار سهام مثبت بود که ناگهان ابرهای تیره جمع شدند و در بازارها باران شروع به باریدن کرد. بزرگترین کاتالیزور تغییر سنتیمنت دیروز، داده‌های اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار ایالات متحده بود که باعث احیای اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا و کاهش شاخص‌های سهام شد.

اول از همه آمار فرصت‌های شغلی آمریکا (JOLTS Job Openings) برای ماه ژوئیه بالاتر از 11 میلیون منتشر شد و به سرمایه‌گذاران یادآوری کرد که بازار کار آمریکا همچنان به شدت رقابتی است و برای هر کارگر بیکار حدود دو شغل وجود دارد. این بدان معناست که شرکت‌ها باید حقوق‌های بالاتری بپردازند تا مردم برای آنها کار کنند و خوب، این تأثیر مثبت نامطلوبی بر تورم دارد و از این رو اعضای هاوکیش فدرال رزرو را بیدار می‌کند.

سپس شاخص اطمینان مصرف‌کننده کنفرانس بورد آمریکا برای ماه اوت بالاتر از حتی پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه منتشر شد. بهبود اطمینان به این معنی است که خانوارها ممکن است وسوسه شوند که پول بیشتری خرج کنند، که برخلاف میل فدرال رزرو برای کاهش تقاضا و کاهش تورم است. بنابراین، این مسئله نیز لحن هاوکیش اعضای فدرال رزرو را تقویت کرد.

در نتیجه شاخص S&P 500 افت بیش از 1 درصدی داشت. میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه و محدوده 50% فیبوناچی اصلاحی رالی تابستانه در این شاخص از دست روند و این شاخص برای اولین بار در بیش از یک ماه پایین‌تر از سطح روانی 4000  قرار گرفت.

شاخص نزدک نیز 1% افت کرد و همچنین محدوده حمایتی میانگین متحرک 50 در تایم فریم رزوانه و محدوده 61.8% فیبوناچی اصلاحی رالی تابستانه را از دست داد که نشان دهنده قدرت مومنتوم نزولی در این شاخص وابسته به شرکت‌های تکنولوژی است.

در هر دو شاخص S&P 500 و نزدک، اندیکاتورهای تکنیکال اشباع فروش را نشان نمی‌دهند. این مسئله می‌تواند منجر شود در چند ساعت آینده شاهد فشار فروش در این شاخص‌ها باشیم.
اگرچه معاملات آتی ایالات متحده امروز صبح دوباره در وضعیت مثبت قرار دارند، اما همانطور که دیروز دیدیم بادهای مخالف می‌توانند به سرعت جهت را تغییر دهند و نوسانات را افزایش دهند.

امروز گزارش تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی ADP، مهم‌ترین داده‌ای است که سرمایه‌گذاران زیرنظر دارند. انتظار می‌رود اقتصاد آمریکا در ماه اوت 200 هزار شغل در بخش خصوصی ایجاد کرده باشد. انتشار بهتر از پیش‌بینی‌ها می‌تواند اعضای هاوکیش بانک مرکزی را همانطور که دیروز دیدیم تقویت کند و منجر به فشار فروش در بازار سهام شود. با این حال انتشار کمتر از پیش‌بینی‌ها نمی‌تواند منجر به احیای اعضای داویش شود چرا که فدرال رزرو خواهان بازار کار رقابتی‌تری است و تنها از دیدن کاهش تعداد مشاغل خوشحال خواهد شد.

متاسفانه تا زمانی که بازار کار رقابتی باقی بماند و تورم مهم‌ترین نگرانی باشد بانک مرکزی از هر گونه افت در بازار سهام استقبال می‌کند.

کاشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ بیان کرد «از دیدن رشد بازار سهام پس از آخرین جلسه FOMC هیجان‌زده نیست» چرا که «می‌داند که همه آنها چقدر متعهد به کاهش تورم هستند». و به نوعی “بازارها این را اشتباه درک کردند”.

افزایش تورم همچنین اعضای هاوکیش بانک مرکزی اروپا و انگلیس را احیا می‌کند، اما این امر بیهوده خواهد بود؟!

تورم آلمان دیروز به بالاترین حد در 50 سال گذشته یعنی 8.8% رسید، تورم اسپانیا اندکی کاهش داشت اما همچنان بالای 10% است. فرانسه و ایتالیایی نیز آخرین داده‌های تورمی خود را منتشر کردند. امروز شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ناحیه یورو منتشر خواهد شد. پیش بینی می‌شود این رقم حدود 9% باشد.

مولر، عضو بانک مرکزی اروپا (ECB)، دیروز اذعان کرد «بانک مرکزی اروپا باید افزایش 0.75 درصدی را در نشست ماه سپتامبر مورد بحث قرار دهد، چرا که چشم انداز تورم بهبود نیافته است.

حق با اوست. در آلمان، آخرین رقم CPI به لطف کمک‌های دولتی، از جمله تخفیف سوخت، نسبتاً ملایم بود اما این اقدامات به زودی پایان خواهد یافت. قیمت گاز طبیعی همچنان به افزایش خود ادامه می‌دهد چرا که روسیه نورد استریم 1 را برای تعمیر و نگهداری سه روزه خاموش می‌کند و این تردید وجود دارد که جریان گاز دوباره برقرار نشود. از سوی دیگر، گازپروم به شرکت برق فرانسوی Engie هشدار داد که به دلیل اختلاف نظر بر سر پرداخت، تحویل را از روز پنجشنبه متوقف خواهد کرد.

حتی اگر این مشکلات کافی نباشند، یورو در برابر دلار آمریکا همچنان تضعیف می‌شود و واردات اروپا را گران‌تر می‌کند. EURUSD در تلاش است گلیم خود را از آب بیرون بکشد، چرا که انتظارات هاوکیش بانک مرکزی اروپا به دلیل ترس از رکود دچار مشکل شده است.

در سمت دیگر، وضعیت چندان درخشنده‌تر نیست. اگر تصور می‌کنید تورم 10 درصدی در اروپا بیش از حد است، این گزارش را بخوانید: گلدمن ساکس هشدار داد که اگر قیمت گاز طبیعی بالا بماند، تورم در بریتانیا ممکن است در سال آینده به 22% برسد. سایر بانک‌های بزرگ چندان بدبین نیستند، اما پیش‌بینی‌های آن‌ها هم دلگرم‌کننده هم نیست. به عنوان مثال، سیتی (CITI) رشد تورم بریتانیا را از 18% پیش‌بینی می‌کند، در حالی که خود بانک مرکزی انگلیس روند تورم را 13% مشاهده می‌کند. اعضای هاوکیش بانک مرکزی انگلیس در خواب غلفت نیستند، اما GBPUSD به سمت 1.15 پیش می‌رود. انتظار می‌رود بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره خود را بیش از دو برابر افزایش دهد و به 4.25٪ در سال آینده برساند! اگر این مسئله نتواند منجر به رشد پوند شود، چه چیزی خواهد توانست ؟!!!

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟