بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 6 مارس

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 6 مارس

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 15 اسفند

  • تاثیر منفی هدف رشد 5 درصدی چین بر بخش انرژی و کامودیتی‌ها

دلایل زیادی برای افت بازار سهام وجود دارد، اما بازار سهام به رشد خود ادامه می‌دهد.

هر دو بازار سهام اروپا و آمریکا هفته گذشته با رشدی به کار خود خاتمه دادند و معاملات آتی به رغم اعلام چین برای رشد متوسط 5 درصدی، به شروع مثبت هفته اشاره می‌کنند.

اما هدف رشد 5 درصدی، نگرانی‌هایی را در مورد میزان محرکی که چینی‌ها روی میز قرار خواهند داد و احتمال ادامه سرکوب‌های دولتی چین، ایجاد می‌کند. مقامات چینی اعلام کردند که خواهان رشد بی نظم در املاک و مستغلات نیستند – که یک عنصر اصلی برای رشد چین است. به علاوه، دولت‌های محلی می‌توانند وام بگیرند و کمتر خرج کنند، حتی اگر چینی‌ها در کل پیش‌بینی کسری مالی خود را افزایش دهند.

این بدان معناست که چین در راه تمرکز بیشتر قدرت در اطراف شی جین پینگ و آزادی کمتر برای نهادهای محلی است. ترکیب این اخبار با مبارزه شی جی نپینگ علیه رشد سرخوشانه و محدودیت غرب در سرمایه گذاری و صادرات فناوری به چین، بی میلی سرمایه‌گذاران برای بازگشت به  بازار سهام چین را در پی داشت.

هدف رشد متوسط 5 درصدی چین بر قیمت انرژی و کامودیتی‌ها تأثیر می‌گذارد. معاملات آتی سنگ آهن و مس کاهش یافته و مقاومت میانگین متحرک 100 روزه نفت خام ایالات متحده، در حدود سطح 80 دلار، همچنان پابرجاست.

برنامه‌ی این هفته بازار

سخنرانی اعضای بانک مرکزی آمریکا

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، این هفته شهادت شش ماهه خود را در مقابل سنا ارائه خواهد کرد و او مطمئناً تکرار خواهد کرد که فدرال رزرو هنوز مبارزه خود با تورم را تمام نکرده، بازار کار به ویژه قوی است، فرود نرم همچنان محتمل است، فدرال رزرو از قربانی کردن رشد برای کاهش هرچه سریعتر تورم تردید نخواهد کرد.

با نگاهی به آخرین مجموعه داده‌ها و با توجه به چرخش تورم و ارقام قوی اشتغال در ماه گذشته، انتظار نداریم چیزی کمتر از سخنرانی هاوکیشی از آقای پاول بشنویم. اما همیشه این امکان وجود دارد که کلمه‌ای مانند «تورم کاهنده» از دهان او خارج شود و ما رشدی در دارایی‌های ریسکی ببینیم.

داده‌های اشتغال آمریکا

انتظار می‌رود که اقتصاد ایالات متحده حدود 200000 شغل ایجاد کند. با توجه به این که ماه گذشته بیش از نیم میلیون شغل ایجاد شده احتمال دارد این ماه شاهد شگفتی منفی باشیم. نرخ بیکاری در حدود 3.4٪ به ثبات رسیده که پایین‌ترین سطح بیش از 50 سال گذشته است. در حالی که میانگین درآمد از 3.4٪ به 3.7٪ در طول سال افزایش یافته. هیچ چیز دلگرم کننده‌ای برای اعضای داویش فدرال رزرو وجود ندارد. اما چه کسی اهمیت می‌دهد؟

بانک مرکزی استرالیا، بانک مرکزی کانادا و بانک مرکزی ژاپن

این هفته بانک مرکزی استرالیا، بانک مرکزی کانادا و بانک مرکزی ژاپن جلسه خواهند داشت و در بین این بانک‌ها انتظار می‌رود تنها بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره خود را 0.25% افزایش دهد آن هم علیرغم کاهش غافلگیرکننده آخرین اعداد تورم و رشد اقتصادی در  هفته گذشته.

بیش از 40% از شرکت‌های موجود در شاخص ASX 200 در سه ماهه گذشته غافلگیری منفی در زمینه درآمدها ثبت کردند، که نسبت به سال گذشته 28% افزایش یافته است. آخرین ارقام از بخش‌های کلان و خرد سؤالاتی را در مورد اینکه بانک مرکزی استرالیا تا چه حد می‌تواند از نظر افزایش نرخ پیش برود، ایجاد می‌کند.

از پایان فوریه، جفت ارز AUDUSD در محدوده روند نزولی قرار گرفته بود اما همانطور که بازگشایی چین باعث رشد قیمت سنگ آهن شد، این جفت ارز میانگین متحرک 100 روزه را به سمت بالا دنبال می‌کند. البته، به جز امروز، چرا که هدف رشد 5 درصدی چین برای سهام حوزه انرژی و کامودیتی مفید نبوده است.

چین همچنان می‌تواند استرالیا را از سقوط بیشتر نجات دهد، اما این کشور به سختی می‌تواند روند منفی AUDUSD را معکوس کنند، چرا که هنوز فشار مثبت دلار آمریکا تحت حمایت فدرال رزرو مطمئنا به پایان نرسیده است.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟