بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بازگشت پرقدرت اعضای هاوکیش

بازگشت پرقدرت اعضای هاوکیش

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 17 اسفند

  • بازگشت پرقدرت اعضای هاوکیش

دیروز سرمایه‌گذاران دوز سنگینی از لحن هاوکیش پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در شهادت شش ماهه در برابر سنای ایالات متحده را دریافت کردند.

این بار پاول جایی برای شک باقی نگذاشت. او به صراحت بیان کرد که هیچ چیز در مورد داده‌ها نشان نمی‌دهد که آن‌ها بیش از حد سیاست‌های انقباضی را انجام دادند و «اگر مجموع داده‌ها نشان دهد که انقباضی‌تر شدن سریع‌تر ضروری است، ما آماده خواهیم بود تا سرعت افزایش نرخ‌ها را افزایش دهیم».

تکرار می‌کنم، “سرعت افزایش نرخ بهره را افزایش دهیم”.

این بدان معناست که اگر داده‌های اشتغال ایالات متحده قوی بماند و تورم کاهش نیابد، فدرال‌رزرو استراتژی افزایش نرخ‌های آهسته‌تر اما بالاتر را کنار می‌گذارد و نرخ بهره به میزان قابل توجهی افزایش خواهند یافت.

و سطح نرخ‌ بهره «احتمالاً بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی یعنی بالاتر از 5.1% خواهد بود.»

پیام دریافت شد

فعالیت‌ها در بازار آتی نرخ بهره فد اکنون 73% احتمال افزایش 0.50 درصدی را برای نشست FOMC در ماه مارس ارزیابی می‌کند، در حالی که قبل از سخنرانی این احتمال حدود 30% بود. قیمت گذاری‌ها همچنین حاکی از افزایش 1 درصدی نرخ بهره در 4 جلسه بعدی هستند. سقف نرخ بهره در محدوده 5.6% قیمت گذاری می‌شود که در ابتدای سال در حدود 4.9% بود.

آشوب

اظهارات پاول در سراسر بازار اوراق و بازار سهام و دلار آمریکا ویرانی ایجاد کرد. بازده اوراق 2 ساله آمریکا از مرز 5% گذشت. بازده اوراق 10 ساله به 4 % افزایش یافت. اختلاف بین بازده اوراق 2 و 10 ساله برای اولین بار از سال 1981 به یک درصد کامل رسید.

افزایش شکاف بازده به این معنی است که قیمت‌گذاری افزایش بیشتر نرخ بهره به خوبی در جریان است. با این حال انتظارات افزایش نرخ بهره، احتمال این که اقتصاد ایالات متحده افت شدیدی را داشته باشد، افزایش می‌دهد.

در بازار سهام، شاخص S&P 500 افت 1.53 درصدی داشت و پایین‌تر از محدوده 4000 و میانگین متحرک 50 روزه قرار گرفت.

هر چند واکنش می‌توانست بدتر باشد، اما فشار فروش ممکن است در اینجا متوقف نشود.

داده‌ها، داده‌ها، داده‌ها

چند داده بعدی در تثبیت انتظارات برای افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره در جلسه 21-22 مارس بسیار مهم خواهند بود.

امروز، گزارش ADP و داده‌های فرصت‌های شغلی منتشر می‌شود. داده‌های JOLTS بهتر است در این ماه پس از رقم پررونق 11 میلیونی ماه گذشته کاهش یابند.

در روز جمعه گزارش اشتغال ماه فوریه منتشر خواهد کرد. بهتر است در اینجا نیز پس از انفجار نیم میلیونی NFP در ماه گذشته، شاهد کاهشی باشیم.

در نهایت، آخرین به روز رسانی CPI سه شنبه آینده منتشر می‌شود که باز هم بهتر است پس از سرخوردگی ماه گذشته در مورد کاهش تورم، به اندازه کافی پایین بیاید.

اگر داده‌های جدید به نحوی که بانک مرکزی آمریکا تمایل دارد، منتشر نشوند افزایش نرخ بهره بزرگ‌تر در پیش خواهد بود و امید به فرود نرم و تورم کاهنده آسان ممکن است از بین برود.

با توجه به لحن هاوکیش دیروز، دلار رشد کرد و دلیل وجود ندارد که در چند روز آینده شاهد افت دلار باشیم. دلار احتمالا رشد خود را در برابر ارزهای اصلی طی چند روز آینده حفظ خواهد کرد.

جفت ارز EURUSD به میانگین متحرک 100 روزه رسید که کمی بالاتر از محدوده 1.05 است

. محدوده 38.2% فیبوناچی اصلاحی در سطح 1.0473 ممکن است تست شود و با توجه به قدرت دلار احتمال شکست آن وجود دارد. ما قبلا انتظار داشتیم افزایش نرخ بهره در ایالات متحده به آرامی در سه ماهه اول پایان یابد و افزایش نرخ بهره در ناحیه یورو ادامه یابد. اما چرخش جدید نشان می‌دهد که فدرال رزرو هنوز افزایش نرخ بهره را به پایان نرسانده ، بنابراین اگر خریداران دلار همچنان در راس بازار باقی بمانند، یورو به سختی می‌تواند تقویت شود.

لاوو، رئیس بانک مرکزی استرالیا، یک روز پس از افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره اعلام کرد که آن‌ها به نقطه‌ای نزدیک می‌شوند که توقفی در سیاست‌های انقباضی مورد نیاز است. ترکیبی از لحن هاوکیش فدرال رزرو و لحن داویش بانک مرکزی استرالیا برای دلار استرالیا گران تمام شد. جفت ارز AUDUSD افت شدیدی داشت و در حال حاضر در محدوده 0.65 معامله می‌شود. در این شرایط حتی بازگشایی چین نمی‌تواند این فشار منفی را کاهش دهد.

در کانادا پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی کانادا در جلسه امروز کار خاصی انجام ندهد. اما سیاست‌گذاران کانادایی می‌توانند در صورت نیاز، تغییرات دقیقی در بیانیه ایجاد کنند تا درها را برای اقدامات بیشتر باز بگذارند. الگوی فنجان و دسته در جفت ارز USDCAD به این نکته اشاره می‌کند که اگر بانک مرکزی کانادا خودی نشان دهد، این جفت ارز می‌تواند تا محدوده 1.40 افزایش یابد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟