مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

پاول اعلام کرد “تصمیمی نگرفتیم” اما داده‌ها داستان دیگری را روایت می‌کنند

پاول اعلام کرد "تصمیمی نگرفتیم" اما داده‌ها داستان دیگری را روایت می‌کنند

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 اسفند

  • پاول اعلام کرد “تصمیمی نگرفتیم” اما داده‌ها داستان دیگری را روایت می‌کنند

خریدران بازار سهام اروپا تحت تاثیر لحن هاوکیش بانک مرکزی آمریکا قرار نگرفتند. شاخص DAX پس از سخنرانی روز اول پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، رشد کرد. با این حال سخنرانی پاول تاثیر شدید منفی بر بازار سهام آمریکا داشت.

انتشار بهتر از انتظارات تولید صنعتی آلمان در ماه ژانویه ممکن است به افزایش DAX در روز چهارشنبه منجر شده باشد. هر چند افت بیشتر بازده اوراق 10 ساله آلمان نیز از سقف قیمتی ماه مارس ممکن است کمک کرده باشد.

اما جدا از آلمان، تولید ناخالص داخلی ناحیه یورو در ارزیابی سالانه سه ماهه چهارم نسبت به انتظارات کندتر شده بود و بانک مرکزی اروپا هیچ اقدامی برای تقویت اقتصاد انجام نخواهد داد، چرا که تمام چیزی که سیاستگذاران اروپایی می‌خواهند، کاهش تورم است.

انتظارات می‌رود که بانک مرکزی اروپا نه تنها در جلسه این ماه نرخ بهره را 0.50% افزایش دهد بلکه از الان تا فصل تابستان نرخ بهره را 1.5% افزایش خواهد داد.

اعضای هاوکیش بانک مرکزی اروپا منجر به افزایش بازده اوراق اروپایی به سقف جدیدی از زمان بحران مالی منطقه یورو شدند که خبر فاندامنتالی خوبی برای معامله‌گران بازار سهام نیست.

یورو در برابر دلار تضعیف شده چرا که اعضای هاوکیش در آمریکا بسیار تهدید کننده به نظر می‌رسند.

با این که یک یورو ضعیف‌تر می‌تواند برای برخی از کسب و کارها مفید باشد، چرا که یورو ارزان‌تر فروش را در خارج از کشور افزایش می‌دهد، بدیهی است که یورو ارزان برای کاهش تورم بد است زیرا هزینه انرژی و مواد خام را برای کسب و کارهای اروپایی گرانتر می‌کند و تورم را افزایش می‌دهد و افزایش تورم به معنای افزایش نرخ بهره و چشم انداز کندتر شدن اقتصاد است.

در نتیجه، بازار سهام اروپا باید در مواجهه با سقوط یورو و افزایش بازده بیشتر نگران باشند.

هنوز تصمیمی گرفته نشده است

پاول در روز دوم شهادت خود به اندازه روز اول هاوکیش بود، اما با یک استثنا کوچک.

پاول یک تغییر بسیار کوچک به لحن روز سه‌شنبه خود اضافه کرد و اعلام کرد که داده‌ها تعیین می‌کنند که آیا فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را افزایش می‌دهد یا خیر، اما «هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده است».

اگر پاول قصد داشت که انتظارات برای افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره را در روز گذشته کاهش دهد، برنامه‌ وی مطابق خواستش عمل نکرده است. روز گذشته احتمالات به بالای 80% رسیدند چرا که هر دو داده ADP و JOLTS قوی‌تر از انتظارات منتشر شدند. گزارش تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیرکشاورزی ADP برای ماه فوریه که انتظارات برای آن 200K بود، 242K منتشر شد. فرصت‌های شغلی در ایالات متحده نسبت به اوج ماه گذشته کاهش یافته ، اما نه به اندازه مورد انتظار.

به عبارت دیگر داده‌های اشتغال بار دیگر بسیار قوی بودند و نتوانستند اعضای هاوکیش بانک مرکزی را آرام کنند.

بازده اوراق 2 ساله ایالات متحده رشد خود را به بالای مرز 5% افزایش داد، بازده اوراق 10 ساله در اطراف سطح 4% نوسان می‌کند. افزایش اختلاف بازده بین اوراق 2 و 10 ساله، شانس رکود را افزایش می‌دهد.

توجه داشته باشید که محدوده 4 درصدی برای بازده اوراق 10 ساله ایالات متحده به محدوده‌ای تبدیل شده که سرمایه‌گذاران اوراق قرضه نمی‌خواهند از آن عبور کنند.

روز گذشته شاخص S&P 500 بین رشد اندک و افت اندک نوسان داشت و داده‌های قوی فضای بیشتری را برای رشد نمی‌داد اما “بلاتکلیفی” پاول در مورد افزایش بعدی نرخ بهره به شاخص S&P 500 کمک کرد در پایان جلسه رشد اندکی را ثبت کند.

در بازار فارکس شاخص دلار رشد خود را بالای میانگین متحرک 100 روزه ادامه می‌دهد. قبل از انتشار داده‌های اشتغال روز جمعه نفس‌ها در سینه حبس است.

امروز، سرمایه گذاران بیشتر جلسه را صرف هضم شهادت هاوکیش پاول، تغییر عمده در انتظارات نرخ‌های ایالات متحده و داده‌های قوی اشتغال خواهند کرد. همچنین امروز آمار مدعیان بیکاری نیز منتشر خواهد. سرمایه‌گذاران امیدوارند گزارش NFP روز جمعه همانند گزارش ADP غافلگیری شدیدی به سمت بالا نداشته باشد.

بدین ترتیب احتمالا کمی آرامش و اصلاح را پس از دو روز سخت شاهد خواهیم بود. با این حال سرمایه‌گذاران احتمالا پیش از انتشار داده‌های روز جمعه وارد معامله جدیدی نخواهند شد. ریسک‌ها دو طرفه هستند چرا که داده‌های ضعیف‌تر می‌تواند منجر به رالی در دارایی‌های ریسکی شوند.

طلا و بازار انرژی

افزایش سریع دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق ایالات متحده بر فلزات گرانبها تاثیر گذاشته است. طلا که انتظار می‌رود سال خوبی داشته باشد در روند نزولی قرار دارد و میانگین متحرک 100 روزه را که کمی بالاتر از میانگین متحرک 1800 دلار است، لمس می‌کند. داده‌های قوی می‌توانند منجر شوند قیمت طلا به راحتی به زیر محدوده 1800 دلار برسد. هدف بعدی می‌تواند میانگین متحرک 200 روزه در محدوده 1775 دلار باشد.

نفت خام آمریکا نیز نتوانست رشد خود را بالای میانگین متحرک 100 روزه حفظ کند و افت 5 دلاری را تجربه کرد اگرچه ذخایر نفت خام در آمریکا هفته گذشته به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافته بودند.

افزایش احتمال رکود به دلیل انتظارات هاوکیش فدرال رزرو دلیل این فشار فروش بود.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟