بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

بانک مرکزی اروپا چه خواهد کرد؟

بانک مرکزی اروپا چه خواهد کرد؟

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 اسفند

  • بانک مرکزی اروپا چه خواهد کرد؟

در روز چهارشنبه آقای الخضعیری، رئیس بانک الاهلی عربستان سعودی، به بلومبرگ گفت که پول بیشتری به کردیت سوئیس (CS) تزریق نمی‌کنند، چرا که آنها در حال حاضر 9.9% از این بانک را در اختیار دارند و برای رسیدن به بالای 10% نیاز به الزامات قانونی بیشتر است. سهام بانک‌ها در واکنش به این خبر سقوط کردند.

سهام بانک کردیت سوئیس به کف جدیدی رسید. سهام این بانک بیش از 30% کاهش یافت و جلسه معاملاتی را با افت 24 درصدی به اتمام رساند.

فشار فروش در بانک کردیت سوئیس به دیگر بانک‌ها نیز منتقل شد و افت بخش بانکی، افت کل بازار را در پی داشت.

شاخص بازار سوئیس (SMI) افت 1.87 درصدی، شاخص Stock 600 افت 2.92 درصدی و شاخص DAX افت بیش از 3 درصدی را تجربه کردند. شاخص FTSE نیز بیش از 4% کاهش یافت. در آمریکا شاخص S&P 500 به دلیل فشار فروش در سهام بخش بانکی با فشار فروش شدیدی مواجه شد. با این حال خبر مبنی بر اینکه بانک مرکزی سوئیس (SNB) در صورت نیاز و تأییدیه سازمان نظارت بر بازار مالی سوئیس (FINMA) مبنی بر اینکه کردیت سوئیس نیازمند‌ سرمایه و نقدینگی بالاتر است، نقدینگی را در اختیار کردیت سوئیس قرار خواهد داد، منجر شد بازار سهام آمریکا کمی از افت خود را جبران کند. این خبر پس از بسته شدن بازار سهام اروپا منتشر شده بود.

شاخص S&P 500 جلسه را با افتی در حدود 0.70% به پایان رساند در حالی که نزدک 0.42% رشد کرد. اگر ریسک بانک‌ها محدود شود، افت بازده اوراق می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بازار سهام جذاب باشد.

روز گذشته بازده اوراق در سراسر جهان مجددا کاهش یافتند. بازده اوراق 2 ساله بیش از 8.5% کاهش یافت و به 3.72% رسید. بازده اوراق 2 ساله به پایین‌ترین سطح از آغاز سال و به محدوده 2.35% رسید چرا که سرمایه‌گذاران بار دیگر انتظارات خود را از نرخ بهره بانک مرکزی اروپا کاهش دادند.

طبق آخرین اخبار، کردیت سوئیس موافقت کرده تا 50 میلیارد فرانک از بانک مرکزی سوئیس وام بگیرد و برای بهبود اطمینان بازار پیشنهاد بازخرید اوراق را داده است.

بانک مرکزی اروپا چه خواهد کرد؟

با استرس جدیدی که روز گذشته در سهام بانک‌ها رخ داد، افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره از طرف بانک مرکزی اروپا در جلسه امروز قطعی نخواهد بود.

اگرچه داده‌های بالاتر از حد انتظار تورم فرانسه می‌توانست باعث افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره در این جلسه شود اما بانک مرکزی اروپا ممکن است افزایش کمتر نرخ بهره را انتخاب کند یا در جلسه امروز هیچ افزایش نرخی نداشته باشد تا گرد و غبار قبل از اقدامات بیشتر فروکش کنند.

اما شاید بانک مرکزی اروپا در مسیر خود باقی بماند و نرخ بهره را 0.50% افزایش دهد.

پیش‌بینی این مسئله دشوار است. شفافیت سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی بزرگ به شدت به دلیل استرس بخش بانکی کاهش یافته و پیش‌بینی اینکه سیاست‌گذاران چقدر به استرس در زمینه بانک‌ها در برابر تورم اهمیت می‌دهند، دشوار است.

امروز، بانک مرکزی اروپا وظیفه دشواری دارد چرا که اولین بانک مرکزی بزرگی است که تصمیم می‌گیرد در بحبوحه بحران بانکی چه کاری انجام دهد. این تصمیم می‌تواند انتظارات سایر بانک‌های مرکزی را تغییر دهد.

در حال حاضر سناریو پایه برای جلسه هفته آینده بانک مرکزی انگلیس، افزایش ندادن نرخ بهره است.

این در حالی است که بازار آتی نرخ بهره فد همچنان احتمال 65 درصدی را برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره می‌دهد.

اما قیمت گذاری‌های بازار در حال حاضر کاهش 1 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا تا جلسه ماه دسامبر را پیش‌بینی می‌کنند و اوج نرخ بهره در حال حاضر 4.85% پیش‌بینی می‌شود که از 5.6% هفته گذشته کاهش یافته است.

در زمینه داده‌ها خوشبختانه برای فدرال رزرو، مجموعه از داده‌های دیروز ایالات متحده نشان داد که تورم قیمت تولید کننده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه فوریه کاهش یافته است. شاخص خرده فروشی که در ماه گذشته 3.2% جهش کرد و به ترس از افزایش تورم دامن زد، در فوریه بیش از حد انتظار کاهش یافته بود و شاخص تولیدی نیویورک آمریکا به 24- کاهش یافت که بسیار بدتر از 8- پیش‌ بینی شده بود.

بازار فارکس و انرژی

شاخص دلار پس از این که در اوایل هفته به میانگین متحرک 50 روزه رسیده بود، افزایش یافت.

بازگشت در شاخص دلار منجر شد جفت ارز EURUSD برای مدت کوتاهی پایین‌تر از میانگین متحرک 100 روزه معامله شود. این جفت ارز در حال حاضر در محدوده 1.06 معامله می‌شود.

حرکت یورو به تصمیمات بانک مرکزی اروپا بستگی دارد. افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره از جانب بانک مرکزی اروپا مجر می‌شود یورو در برابر دلار رشد کند. در حالی که هر افزایشی کمتر از 0.50% می‌تواند فشار فروش را افزایش دهد. حمایت مهم جفت ارز EURUSD در محدوده 1.0473 قرار دارد.

در بخش انرژی علیرغم مجموعه داده‌های اقتصادی خوب از چین، فشار بانک‌ها به شدت بر قیمت انرژی تأثیر گذاشته و  چشم‌انداز رشد جهانی را بدتر کرده است.

نفت خام آمریکا دیروز به 65 دلار در هر بشکه کاهش یافت. عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، اعلام کرد که اوپک پلاس تا پایان سال به کاهش تولید توافق شده در ماه اکتبر پایبند خواهد بود، اما در حال حاضر توجه به شدت به سمت تقاضا است. بنابراین، این امکان وجود دارد که سطح 70 دلاری که از پایان سال گذشته به عنوان یک حمایت قوی عمل می‌کرد، به مقاومت جدید تبدیل شود.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “بانک مرکزی اروپا چه خواهد کرد؟
  1. سمیه گفت:

    ❤️❤️❤️

  2. باربد گفت:

    بعد از حدود دو سال آشنایی با سایت شما برای اولین بار بود که دیدم یه تحلیل روزانه واضح و شفاف برای تحلیل وضعیت بازار ارائه کردید. بدون ان قلت که اگر اینطوری بشود اونطوری می شود. اگر اونطوری بشود اینطوری می شود. مارکت خودش به اندازه کافی دچار عدم قطعیت هست،چه برسه به اینکه تحلیل گرهای ما به این عدم قطعیت بیشتر دامن بزنن. ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟