بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

رالی شاخص S&P 500 احتمال رکود را کاهش می‌دهد

رالی شاخص S&P 500 احتمال رکود را کاهش می‌دهد

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 6 بهمن

  • رالی شاخص S&P 500 احتمال رکود را کاهش می‌دهد اما گزارشات درآمدزایی می‌تواند این مسئله را تغییر دهد

شاخص S&P 500 روز گذشته تقریبا نوسان چندانی نداشت چرا که سرمایه‌گذاران در تلاش برای هضم گزارشات درآمدرایی شرکت‌ها هستند. مایکروسافت در حالی که درآمد بهتر از انتظاراتی را ثبت کرد، رشد چندانی نداشت. تسلا سودهای بی سابقه‌ای را اعلام کرد، اما قیمت سهام تنها 5% افزایش یافت.

ظاهراً وارد دوره‌ای شده‌ایم که پیش‌بینی‌های سود مهمتر از نتایج بهتر از حد انتظارات هستند. این مسئله منجر می‌شود پیش‌بینی حرکات قیمت سخت‌تر باشد. با این حال این مسئله همچنین می‌تواند اشاره‌ای داشته باشد که شاخص S&P 500 ممکن است در چند روز گذشته سقفی را ثبت کرده باشد و مهم‌تر از آن اگر داده‌های اقتصادی همچنان به طور غافلگیر کننده‌ای به نزول خود ادامه دهند (همانطور که در بسیاری از داده‌ها از ابتدای سال تاکنون چنین بوده)، ممکن است به زودی احتمال رکود کاهش یابد.

عملکرد مثبت قیمت در بازار سهام و عملکرد مثبت قیمت در بازار اوراق قرضه نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری احتمال رکود برای معامله‌گران بازار سهام کمتر و برای معامله‌گران اوراق قرضه بیشتر شده است.

از این نظر احتمالا سیاست‌های بانک مرکزی به سمت سیاست‌های داویش تغییر مسیر دهند.

بانک مرکزی کانادا روز گذشته نرخ بهره را 0.25% افزایش داد و توقفی را اعلام کرد.

تصمیم بانک مرکزی کانادا این انتظار را برانگیخت که فدرال رزرو می‌تواند همین کار را انجام دهد: نرخ بهره را 0.25% دیگر در هفته آینده افزایش دهد و سپس توقف کند.

قطعا به همین دلیل است که شاخص دلار روز گذشته تحت فشار نزولی باقی ماند. جفت ارز EURUSD بار دیگر بالاتر از محدوده 1.0920 قرار گرفته و اندیکاتور RSI این هشدار را می‌دهد که این جفت ارز وارد محدوده اشباع خرید شده است.

برای بانک مرکزی انگلیس (BoE)، سرمایه‌گذاران تقریبا مطمئن هستند که سال با افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره به دلیل کندی اقتصاد به پایان می‌رسد، اما جفت ارز GBPUSD امروز صبح بالای 1.24 نوسان می‌کند چرا که برخی معامله‌گران هنوز فکر می‌کنند که بانک مرکزی باید قبل از کند شدن اقتصاد با تورم بالاتر مقابله کند.

با این حال، دیروز در استرالیا، بازگشت غیرمنتظره تورم  باعث تحریک بانک مرکزی استرالیا (RBA) شد و رشد ارزش دلار استرالیا را در برابر دلار آمریکا تسریع کرد.

به طور خلاصه، احساسات سرمایه‌گذاران همچنان بین کاهش رشد اقتصاد و کاهش تورم و دست اندازهای افزایش تورم در طول مسیر، نوسان داد.

اما داده‌ها مشخص خواهند کرد چه کسی اشتباه می‌کند و چه کسی درست می‌گوید. امروز، ایالات متحده داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم را اعلام می‌کند و اقتصاد ایالات متحده ممکن است با سرعت کمتری 2.6٪ در مقابل 3.2٪ که قبلا اعلام شده بود، رشد کرده باشد. از سوی دیگر، شاخص سفارشات کالاهای بادوام خالص (Core) ممکن است در ماه دسامبر منقبض شده باشند. بنابراین هر کاهشی، یا بدتر از آن، هر ناامیدی می‌تواند بر سهام تاثیر بگذارد.

هر چند مسیر بازار در حال حاضر بسیار مبهم است و سیل داده‌های اقتصادی و گزارشات درآمدزایی می‌تواند احساسات بازار را از هر جهت تغییر دهد.

شرکت اینتل، مسترکارت، ویزا و امریکن ایرلاینز (American Airlines) از جمله شرکت‌هایی هستند که درآمدهای سه ماهه چهارم خود را امروز در ایالات متحده گزارش می‌دهند. ولوو و ال و ام هاش (LVMH)، شرکت کالای لوکس فرانسوی، نیز در اروپا گزارشات خود را منتشر خواهند کرد. شورون و امریکن اکسپرس فردا گزارشات خود را منتشر خواهند کرد.

اخبار از چین بد نیستند. هم آمار سفرها و هم گیشه نشان می‌دهد که مردم چین برای سفر و تفریح پول خرج می‌کنند. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که خانوارهای چینی سال گذشته 2.6 تریلیون دلار به حساب‌های بانکی خود اضافه کردند. همه این پول‌ها را می‌توان برای آیفون‌های جدید، کیف‌های لویی ویتون جدید، خودروهای جدید تسلا خرج کرد (رشد بخش مصرفی) که می‌تواند شانس رکود را کاهش دهد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟