مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

سخنرانی هاوکیش دیگر از پاول در روز گذشته، منجر به رالی دارایی‌های ریسکی شد

سخنرانی هاوکیش دیگر از پاول در روز گذشته، منجر به رالی دارایی‌های ریسکی شد

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 19 بهمن

  • سخنرانی هاوکیش دیگری که نادیده گرفته شد!

یک سخنرانی هاوکیش دیگر از پاول در روز گذشته، منجر به رالی دارایی‌های ریسکی شد. بازار سهام رشد کرد و بازده اوراق کاهش یافت.

با این حال یک سخنرانی هاوکیش دیگر را از پاول مشاهده کردیم. وی بیان کرد اگر بازار کار به طور غیرمنتظره‌ای قوی بماند، ممکن است فدرال رزرو نرخ‌ها را بیش از آنچه که قیمت گذاری شده افزایش دهد.

وی بیان کرد که تورم کاهنده در مراحل اولیه است و احتمالاً مسیر «پردست انداز» خواهد بود. او هفته گذشته گفته بود که فدرال رزرو برای اعلام پیروزی بر تورم به «شواهد بسیار بیشتری» نیاز دارد.

اما این سخنان فایده‌ای نداشت. سرمایه‌گذاران روی این واقعیت تمرکز کردند که او به همان اندازه که همیشه هاوکیش به نظر می‌رسید، هاوکیش بود. وی تعهدی برای افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره در جلسه بعدی نداد و اعلام کرد فدرال رزرو به طور فعالانه ترازنامه خود را حداقل برای چند سال کاهش نخواهد داد.

شاخص S&P 500 زمانی که پاول بیان کرد “نیاز به شواهد قابل توجهی داریم” که تورم کاهش یافته، کمی افت کرد اما در نهایت توانست جلسه معاملاتی را با 1.30% رشد به اتمام برساند. نزدک بیش از 2% رشد کرد. بازده اوراق خزانه داری 2 ساله کاهش یافت آن هم در شرایطی که پاول اعلام کرد نرخ بهره ممکن است بیشتر از چیزی که سرمایه‌گذاران تصور می‌کنند، افزایش یابد!

جالب اینجاست که دلار آمریکا نیز رشد کرد. شاخص دلار ابتدا بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه قرار گرفت اما به سرعت پایین‌تر از این سطح سقوط کرد.

اگر سرمایه‌گذاران با آنچه پاول گفت قانع نشده باشند، ممکن است اگر داده‌های تورم هفته آینده در ایالات متحده با شگفتی بدی همراه باشد، متقاعد شوند. تا آن زمان، هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند که رشد اخیر چقدر پایدار خواهد بود.

خبر خوب، خبر بد

خبرهای خوب و بدی در روز گذشته منتشر شدند.

خبر بد این است که شرکت دل اعلام کرد 6650 کارگر و زوم (Zoom) حدود 15% از نیروی کار خود را که حدود 1300 کارگر می‌شوند، اخراج خواهند کرد. این دو شرکت با هم نزدیک به 8000 شغل دیگر در فضای شرکت‌های فناوری را کاهش می‌دهند.

خبر خوب این است که این مسئله احتمالاً بر داده‌های اشتغال ایالات متحده تأثیری نخواهد گذاشت – چرا که هر چند اخراج‌ها در شرکت‌های فناوری در رسانه‌ها بسیار پر سر و صدا بوده، اما وقتی صحبت از تأثیر آنها بر داده‌های اشتغال می‌شود، تاثیر بسیار کمی دارند.

خبر خوب دیگر این است که نیمی از شرکت‌های شاخص S&P 500 گزارش درآمدزایی خود را منتشر کردند و سود هر سهم (EPS) تا به الان 2.8% افت داشته است که کمتر از 3.3% افتی است که توسط تحلیل‌گران پیش‌بینی شده بود. این مسئله بخشی از اصلاح قیمتی را توجیه می‌کند.

اما از لحاظ فاندامنتالی تنها با نگاه کردن به تعداد افرادی که اخراج می‌شوند، می‌توانیم اعلام کنیم که شرکت‌های فناوری شکوفایی نخواهند داشت.

همچنین منحنی بازده اوراق آمریکا همچنان به خوبی معکوس مانده و هشدار می‌دهد که احتمال رکود همچنان جزء گزینه‌ها است.

بازار فارکس

رالی روز گذشته دلار آمریکا آخرین روندها و پویایی‌ها را به چالش می‌کشد.

جفت ارز EURUSD روز گذشته پایین‌تر از میانگین متحرک 50 روزه خود قرار گرفت و این چند ارز بار دیگر در لبه روند صعودی خود قرار گرفته و تضمینی برای این که این جفت ارز افت بیشتری نداشته باشد، وجود ندارد.

جفت ارز GBPUSD پس از برخورد به میانگین متحرک 200 روزه در محدوده 1.1950 بازگشتی داشت و امروز صبح بالاتر از محدوده 1.20 معامله می‌شد.

موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی بریتانیا اعلام کرد که بریتانیا ممکن است امسال از رکود اقتصادی جلوگیری کند. اما آنها تنها کسانی هستند که تا این حد خوش بین هستند و حتی آنها فکر می‌کنند که میلیون‌ها نفر نمی‌توانند قبض‌های خود را بپردازند که راهی عجیب برای جلوگیری از رکود است.

اما خوشبختانه، برای سرمایه‌گذاران بخش انرژی، دیروز جرمی هانت در واکنش به سود بی سابقه اعلام شده توسط BP، اعلام کرد که آنها مالیات بر سود غیر منتظره (windfall tax) بر شرکت‌های نفت و گاز را افزایش نخواهند داد.

سهام شرکت BP تقریبا 8% رشد کرد و بالاتر از هدف میان مدت ما قرار گرفت.

نفت خام بیش از 4% رشد کرد چرا که موسسه نفت آمریکا (API) از کاهش 2 میلیون بشکه‌ای در ذخایر آمریکا خبر داد. اما ذخایر بنزین در همان هفته بیش از 5 میلیون بشکه افزایش یافت. این مسئله می‌تواند پتانسیل صعودی ناشی از داده‌ها را محدود کند.

در بازار فلزات گرانبها، طلا برای سومین جلسه با تقاضایی همراه شد هر چند سخنرانی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بدون گاف یا اظهارات شخصی که بتواند تنش‌ها را با چین یا روسیه تشدید کند، انجام شد.

هر چند روند صعودی طلا به دلیل قدرت دلار محدود باقی ماند. مقاومت مهمی برای طلا در محدوده 1900 دلار قرار دارد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟